När vi kom fram i Strasbourg så hade gubben bokat världens mysigaste hotell ” Hotel Le Bouclier d’Or et Spa ” Ett familjeägt 1500-tals byggnad som låg i Petite France som renoverats varsamt och var fullt av antikviteter. Vi har sovit som klubbade oxar, så den här minisemestern var behövlig. Hotellrummet är så himla mysigt ordnat med ett litet rum med soffa och skrivbord.
Sedan var badrummet vrål lyxigt med jacuzzi badkar och japansk rump spolandes toalettstol 🙂 med inbyggd värme i sitsen. De du! Hade inte varit fel att ha, men priserna ligger på ca 50 – 100 tusen 🙂
Nu besökte vi aldrig spa anläggningen men satte oss i det mysiga lounge och tog en kopp kaffe och åt en bretzel. Jättegott som en stor mjuk salt pinne.
Då skall vi strax äta frukost och bege oss till den större marknaden. Vi har sovit som stockar så att åka iväg på en minisemester har verkligen varit behövligt.
Så himla mycket att välja på !
Det känns så lyxigt när man får frukosten serverad och det är något vist att sitta med andra glada människor som besöker julmarknaden.
Äntligen framme och vi beger oss till hotellet. Det ligger i en stadsdel som heter Lilla Frankrike. Det var säkerhetsvakter på varje bro för att ta sig in och flera vakter i stadsdelen nu när det är så mycket folk
Vi tar en sväng runt innan vi får checka in och här är jättemysigt. Skall bli spännande att se mer imorgon, men nu blir det lite vila innan vi går ut och äter pizza ?
Testar att blogga från min mobil ? Så himla tradit att bara sitta här och glo. Sitter och är bagage och iphone vakt för en dam som behövde gå iväg en stund. Gubben har uppenbarligen myror i benen för han är iväg på en tredje rundan med att köpa dricka och kolla i butikerna.
Tänkte jag skulle gå en sväng när de är tillbaka ?