... dina symboler här ...

Burk till lärarinnan

Godis burk

På kärringonsdagen gjorde vi en burk till våran lärarinna. På tisdag är det sista tyska lektionen och vi skall tala om vad vi gillar att äta och sedan sätta oss och fika. Misstänker starkt att det blir mestadels fika och att man bara kopplar av. Vi satte äpplen på burken för det är ju det man brukar muta läraren med så att man får bra betyg.

Fast de flesta som har fått en burk vill inte öppna dem! Vi har ju fyllt dem med godis, så det är ju meningen att de skall öppnas!

Godis burk

Påsk på burk

Påsk burkar

I dag blev var vi 6 stycken som skulle scrappa påsk burkar så det blev bra trångt i mitt hobbyrum. Men vi fick plats det enda var väl att det blev lite fajtandes om skär redskapen, saxar och limmet. Alla var väl lite extra snurriga för vi skulle  scrappa konservburkar. Det gällde att öppna dem i botten och lägga i godispåsen upp och ner. Det är lätt hänt att sätta fast botten utan att toppa i godiset.

Freddan och Monica

Det här kommer jag göra fler gånger. Riktig rolig grej att ge bort. Men nu är jag helt slut, skall strax upp igen.

Micael

Rosa VG

Skolan
Foto : Rosmarie Sjöstrand

Jag är så imponerad att Rosa är så duktig på lektionerna! Det är ju direkt efter jobbet, jag hinner åtminstone ta en kopp kaffe innan jag plockar upp henne. Idag tappade jag bort mig på flera ställen och satt dessutom med fel sida uppe! Kameran som jag tog med hade jag glömt stänga av så batterierna var total slut. Sedan skulle vi göra hänga gubbe med tyskan. vad gör Rosa? Hon tar det klart längsta och knepigaste ord hon kunde hitta!! Hör bara hur alla slutar andas och killen som sitter bredvid Rosa säger: Du du är snart ute och skriver på väggen! Tavlan tar liksom slut!

Jag klämmer i med ett ord jag inte ens kunde stava till, så det var lite svårt för de andra att tippa vad det skulle bli.  Typ en sådan dag har det varit och det är bara tisdag! Hua! Hur skall resten av veckan bli? Känner mig som en järnspikars flumm nissa. Men kul är det.

Böcker
Foto : Rosmarie Sjöstrand

Hektisk dag

Bellman och Beethoven

Monica höll på med hästarna när jag kom från jobbet, så det var bara att byta om och ut på en tur. Hästarna var lite lugnare idag, i alla fall i början. Bellman stod och var lite små tjurig, han vill helst ut på direkten. Ta kort och sånt får man allt göra sist när han fått promenerat av sig, så nu stod han och blängde ganska saftigt på mig när jag gick runt.

Bellman

De har grävt upp precis där vi skall rida ut så jag har släppt ner eltråden så vi kan gå genom lilla hagen hem. Men Beethoven ville inte riktigt gå förbi en maskin som stod vid tråden, så han glodde på den och lyfte inte hovarna ordentligt. Jag vet inte hur många gånger han trasslade in sig innan han till sist gick över. Då försökte Bellman dra i full fräs med Monika rätt över hagen. Så idag har det varit lite väl mycket krut i dem.

Beethoven

Vi avslutade med att gå in och pyssla. Rosa fick klart sitt medan Monica gjorde Alla hjärtans dag kort.

Rosa och Monica

Har äntligen gjort klart canvasen på Michael. Satte dit en motorcykel och ändrade färgen runt, har funderat vad det var som fattades. Men nu är jag bara så seg att det blir nog till att softa innan jag ger upp för idag.

Michael

Rosa testar smink

I går var jag och Rosa på våran första lektion i tyska och det var riktigt roligt. Nu var vi bara 4 och kommer väl att vara 5 nästa gång och det är ju kanon när det känns lite jobbigt att tala annat språk bland främlingar. Skall försöka öva så mycket det bara går, men man är ju så himla seg efter jobbet.

Smink

Så idag när Rosa skulle test sminkas så var jag med och kollade, jag sminkar mig nästan aldrig så det var lite kul att få lite tips. Nu är Rosa sminkad olika på ögonen. Vänster sidan är mer krog variant och högra fin variant. På mitten bilden är hon helt naturell. Gillade att Rosa blev sminkad i andra färger än hon brukar använda och jag tippar på att hon hädanefter kommer att sminka sig så här.

Rosa

Bakgrunden till bilderna har jag hämtat här