... dina symboler här ...

Charmtroll

Leiha

Idag var jag nere hos Angelique och skulle fota Leiha. Längtar verkligen efter en ny kamera nu! Just det att autofokusen är kass och att den segar gör det lite kämpigt. Hade gärna velat ha mer skärpa på bilderna men övning ger färdighet. Det var roligt i alla fall. Nästa gång skall jag spara utrymme på minnes kortet när vi suttit en stund. Leiha lade in stor offensiven när minneskortet redan var fullt.

Nästa gång Angelique tar jag med extra lampa och då förväntar jag mig att du bjuder på fin choklad och inte ful varianten  ( Cloetta kexchoklad!!?? ) och äkta Coca cola och inte någon blaskig dietjox  .) Eller ja varför inte en 3 rätters middag när du ändå skall serva mig  🙂

Leiha

Pysselkväll

Monica och Rosa

Vi fortsatte med scrappingen idag och hade förstärkning av Monica som gjorde kort. Rosa höll på med 2 presenter så de ville jag inte fotografera. Man vet aldrig vilka som kollar bloggen. Påbörjade scrappingen av Michael så jag får upp en canvas på båda bröderna. Tror jag skall prova lite olika varianter. Svenerik kände jag så väl och hade sparat saker efter som jag kunde sätta fast på canvasen.

Men det är roligt och avkopplande att pyssla. Ju fler desto bättre.

Michael canvas

Pyssel

Scrapping

Körde en scrapping kväll och jag fick placerat ut mina saker. Känns så himla lyxigt att inte behöva plocka undan och veta vad allt finns. Sedan måste jag ju fått hjärnsläpp, det var ju bara att bära upp laptoppen! Inte tusan behöver jag ha en tv i rummet. Rosa tipsade mig om ett tv stick, men nu lyssnade vi på stjärnorna på slottet medans vi grejade. Nu är det sängen som gäller, är så super trött. Har gått på halvfart hela veckan och varit så frusen.

Sallad hos Rosa

Hos Rosa

Härligt spis kåpan är klar och kasseten är på plats. Nu skall den bara slutbesiktigas så är det klart att elda. Det är så himla dammigt hos mig nu att det kändes som världens lyx att åka hem till Rosa. Hon bjöd på världens godaste tonfisksallad och vi satt bara och kopplade av tills hennes telefon började plinga och det slog henne att hon bokat en hus visning.

Älskar att gå på hus visningar och detta hemmet var så himla snyggt, det enda var att det var ett rum för lite och det gick inte att fixa ett till i rå rappet. Synd för det låg så himla bra till med pendeln och skola. Men vi skall på fler hus visningar och något måste väl klaffa till 100%.

Eget tema 34. Äntligen

Eget tema 34. Äntligen

Köpte det rutiga tyget i förra sommaren till mitt kök, men Micael ville ha det och att jag satte spets på. lovade att fixa detta men det har blivit liggandes. Dels för att symaskinen har varit lite krånglig och att det var flera år sedan jag sydde sist. Jag och Elvy har ju ändå sytt hennes brudklänning! Så att sega med ett par gardiner är ju lite löjligt. Men nu när vi hade kärring torsdag passade jag på  🙂

Micael blev så himla nöjd och i morgon skall jag hjälpa honom med skåpen. Nu var snickaren och fixade lite grejer i badrummet och blaskade runt i köket, så vi tog och städade övervåningen i stället, men det känns så gott att få gjort gardinerna.