... dina symboler här ...

I bakgrunden ( 247 av 365 )

 I bakgrunden ( 247 av 365 )

Då började vi med kärring torsdag och var hemma hos Rosa. Hon ville ha smakråd med att sätta upp tavlor. Nu när hon har separerat så vill hon ha annan stil. Egentligen har hela lägenheten utan hallen väldigt fina och behagliga tapeter, men Rosa var väl inne på att byta ändå. Men det tar väl lite tid att vänja sig med så mycket nytt. Nu började vi med fika och jag passade på att rota igenom Rosas scrapping prylar innan vi började sätta upp tavlorna.

De ville att jag skulle kolla så det blir rakt! Talade om att jag måttar alt snett utan glasögon! Lyssnade de på mig?! Nää! Blev det snett? Japp! Det kan man lugnt säga. Elvy var i och för sig inte så mycket bättre och innan det var färdigt såg det ut som Schweitzer ostar bakom varje tavla. Rosa tyckte det blev lite pensionärs varning när tavlorna kom upp och funderar starkt på att köpa in lite nya canvas istället.

Jag skall följa med som smakråd nu till helgen, men jag tycker hon har möblerat snyggt. Jag är väl en sådan som gillar hyllor och lite annat på väggarna, medans Elvy har i stort sett nakna väggar och mycket möbler. Rosa vet inte riktigt hur hon vill ha det, men det kan vara smart att testa runt innan de renoverar lägenheten. Vattenläckan var betydligt större än vad vi först trodde, så de behöver riva upp nästan hela hallen.

Hos Rosa

Torsdag ( 241 av 365 )

Torsdag ( 241 av 365 )

Jag och Elvy beslöt oss för att våldgästa Rosa och kolla med henne om hon vill vara med på kärring onsdag. Elvy har inte varit i Rosas lägenhet och jag har inte varit där sedan vattenläckan. Nu luktade det inte kattpiss i alla fall, men vattenläckan blev ganska stor. Det skulle de totalrenovera om 2 månader. När vi var på väg till Rosa så kom denna fina regnbågen fram. Översta bilden är mörkad för jag ville se hur färgerna blev.

Torsdag ( 241 av 365 )

Monica och jag hann att ta en liten turbo tur med mina vandaler. Bellman ville inte flytta på sig när vi tryckte honom åt sidan och jag som var stressad tappade humöret. Bellman svarade direkt med samma humör och gick sonika ur tränset och rusade ner i den lille hagen. Fick fösa runt honom en stund innan han gav sig och jag kunde sätta på tränset igen. Både jag och Elvy misstänker att han har varit totalt vidrig som hingst.  Få se om jag blir tvungen att ändra fodret lite igen. Vi skall ut på längre tur imorgon så då hoppas jag att det kommer att fungera bra.

Torsdag ( 241 av 365 )

Så numera kommer vi att försöka att ha kärring torsdagar och vi börjar förmodligen hos Rosa så hon får sin lägenhet färdigställt. Idag hjälpte vi till med att möblera pojkarnas rum. De hade kört fast lite med hur sängarna skulle stå. Det är lite lättare om vi är flera som bollar ideer med varandra, vi är ju lika envetna och alla tycker på ett sätt och alla varianter skulle testas. Pojkarnas rum kommer bli kanon fint.

Pojkarnas rum

Supermånen?

Supermåne?

Hade gett upp om supermånen i kväll. Elvy hon är bara för rolig, hon ringde runt 8 och tyckte vi hade blivit jätteblåsta på den här ” Supermånen! ” Hos mig var det verkligen svart ute och dimmigt, hon hade stjärnklart hemma hos sig. Jag sa till henne att hon nog får lugna sig lite men hon ville inte höra på det utan månen brukar vara över hennes tvättstuga vid denna tiden och nu när den skulle vara som störst så var det tomt på himlen. ” Superblåsning ” tyckte hon och la på.

Av en slump tittade jag ut och såg att månen börja komma upp. Snyggt men så superstor det vet jag inte om jag tycker. Har sett månen betydligt fräckare än idag. Synd att det skulle vara sådan dimma ute. Nu syns den knappt.

Supermåne?

Rango

Efter tårtan blev vi lite rastlösa och Tobias fixade en fribiljetter så vi åkte in och tittade på Rango. Riktigt rolig film men jag och Elvy har väl lite svart humor ibland för på vissa ställen var det bara vi som skrattade?! Det var mysigt att komma ut och flanera runt i det friska vädret. Det känns att våren är på väg och det luktade så där fräscht i duggregnet.

Vi stod i valet och kvalet om vi skulle se  Rango eller King´s speech. Det får bli den nästa gång vi går på bio, det är en film jag gärna vill se. Jag gillar Bergakungen men den är på gränsen att vara lite väl stor, känns lite vilset i den enorma foajén.

Kolla in vilken vacker drömfångare Elvy har gjort, Bellman och Beethoven har bidragit med lite svans och så har Elvy katt donerat en tuss. Elvy har blivit så duktig med att få till nätet och verkligen fått till variationer på drömfångarna så man känner att det finns bara en av varje.

”Nicke”

Tur internet finns! Jag tömde ut en förvarings tunna som jag har i hallen. Jag har fått ganska många ljusmanschetter och det är så trist att ha de bara liggandes i en kartong. När Micael flyttar ut tar jag nog det som hobby rum men fram till dess vill jag inte ha grejerna utspridda. I tunnan fann jag lite smått och gott och funderade ett bra tag på vad man skulle ha den där ”NICKE” till. Tror Elvy sa att det var ett underlägg men jag fattade inte riktigt hur det fungerade.

Den som söker han finner! Hittade en mysig sida om loppisfynd. Tur hon hade skrivit för det var den enda jag hittade om ”NICKE” och hon i sin tur hade stått och funderat på vad det var för något. Underbart att det fins folk som gillar olika tidsepoker och att de vill bevara. Här verkar det bara vara Micael som gillar gamla ting, kanske bäst att skriva upp vad det är för olika saker vi har? Eller det skadar kanske inte med lite hjärngympa!

Nej han får lista ut själv vad sakerna skall vara till. Han kommer hem från Stockholm idag, då kan ha ta sig en funderare på vad man använder ”NICKE” till  🙂