... dina symboler här ...

Agressiv knöl?

Små kallt

Sitter och väntar på hus visning med Rosa. Vädret är kanon om än lite kyligt. Dammen ser så läcker ut fast den är omringad av ruttna växter och ner rivna kanter. Jag börjar bli rejält sugen på att få ta tag i trädgården igen. Men i år vill jag börja i den gamla köksträdgården eller rättare sagt bakom stallet. Jag vill sätta fullt med jordärtskockor. Det står överallt hur jobbigt det sprider sig men jag tyckte inte det var så farligt, få se hur det blir nu när jag byter plats till mera bördig jord.

Jag kanske fotografera åskmoln och beskriver mina jordärtskockor med en våldsam svada innan vintern kommer! De räknas tydligen som en aggressiv knöl??!! Tycker den beskrivningen passar in på någon annan här ibland!

Morgon dans

Nej! Inte min gubbe nu!! Tänkte snarare på vissa grannar som gnyr så fort jag går utanför hagen med mina hästar. Men nu skall jag inte sitta här och tänka på dem utan på hur jag skall gå till väga med min odling. Älskar det här kommentaren jag läste i trädgårdforumet.

” men….. är de där gula jordärtskockor???? jag har inte satt några men har massa såna blommor. I så fall är mina agressiva… trodde det var nån solros eller rudbeckia eller nåt ”

Skönt att läsa om folk som har samma koll som mig  🙂  Måste bara fråga om flug bilderna?? visst ser det ut som dansande feer? När folk för beskrev vad det hade sett i gamla mytologi böcker så måste det ju varit dessa flugor eller vad den nu är för något!

Morgon dans

Efter ett par huttar så blir det garanterar ett hav av feer och änglar som dansar runt, vad tror ni?!  Man kanske kan få dem att sätta ner jordärtskockorna så kan jag vila lite till.

Kaffe dags

Aster

Är inne och skall ta en kopp kaffe. Det är varmt ute och det har kommit lite regndroppar men jag tror inte det blir åska. Himlen har bitvis varit svart och mullrat lite men det verkar som det har gått förbi. Passade på att rensa färdigt framför huset och håller just nu på framför Micaels hus. Jag har hört Bellman brötat lite bland träden men har peppar ta i trä inte kommit gåendes.

Humla

När det blev för varmt och jag hörde att hästarna bara stod vid utgången, så tyckte jag det var bättre att ta upp dem så de kan svalka av sig i stallet. Hmm tur det! Bellman hade snörat upp det som jag snörat löst runt och stod och funderade hur han skulle lösa resten. Blir han riktigt grinig har han gått igenom tråden även om det är ström så det är viktigt att bryta mönstret så fort som möjligt. Han är lite jobbig när han får fixa ideér. Aggregatet som jag har här går på puls, medan det i stora hagen ger 2 olika stötar. 1 liten och 1 rejält stor om de är på tråden igen. Det verkar som Bellman har märkt när han kan putta på tråden.

Trollslända

I år har vi verkligen haft mängder av trollsländor och i ett par dar har vi haft 3-4  riktigt stora som hela tiden är runt dammen och vid framsidan av husen. Trollsländan satte sig så fint på en av bågarna så det var bara till att ta kort. Härligt att man får kanon väder på de sista dagarna av semestern. Är ute så mycket jag bara kan nu men går in ganska ofta så jag inte bränner mig , passar på att zooma in mina blommor när jag tar små pauser.

Vattenblomma

Monica kommer upp i morgon igen så vi kan ta en kvällsrunda med hästarna. Det känns så lyxigt när vädret är så härligt att man bara behöver t-shirt och västen.

Gräshoppa

Gräshoppa

Såg inte den här lille krabaten förs. Han satt och myste på sparrisen tills jag satte ut stinkblomman och alla flugor kom farandes. Vet inte hur många varv han snurrade på sparrisen för att lokalisera var den vidriga stanken kom i från. Skall kolla så han inte ligger avsvimmad på sparrisen när vi skall ta en ridtur.

Tänkte jag skulle ha denna bilden med på  Camera-Critters #163

What’s your favorite vegetable?  My answer is Cucumber

Vilat

Har i stort sett varvat dagen med att sitta i hängstol med en bok och legat i hängmattan med den bärbara och kollat på tv. Det var ganska många program som jag missat under veckan så det passade perfekt att kolla på dem idag. Parasollet släpper igenom för mycket sol så jag fick lägga den bärbara i en kartong för att skärma av så jag kunde se skärmen ordentligt. Är det någon som har ett tips på något smart? Ljuvligt att kunna sitta ute med datorn.

Gubben har varit betydligt flitigare och putsat skorstenen, det är snart bara el kablarna som skall dras så att vi kan sätta upp skivor och tapetsera. Härligt när det blir klart. Till sist, är det någon som vet vad detta är för växt? Köpte den på plantagen för ett par år sedan men jag tycker det ser ut som ett litet träd. Har aldrig blommat.

Som jag har längtat :)

Äntligen!

Har sopat rent uteplatsen och plockat fram mina utemöbler. Sedan la jag mig och läste, har längtat så in i nordens efter min hängmatta. Finns inget mysigare än att komma hem trött från jobbet och bara lägga sig och vila eller sova en timme innan man pysslar med något eller kort o gott bara ligger kvar.