... dina symboler här ...

Skörd (173 av 365 )

Skörd (173 av 365 )

Allt växer så det knakar! Passade på att fika ute när jag plockade lite blommor, dill och persilja. Jag klippte gräset för en vecka sedan men det hade redan vuxit såpass att jag släppte ut hästarna för att de skulle beta ner det ordentligt.

Hästarna

Växterna runt dammen har blivit så stora nu att få de bara bre ut sig lite till så behöver jag inte köpa mer blommor där utan bara hålla efter ogräset. Känns ganska skönt att där är klart så man kan börja på lite andra ställen. Men i år är gräset väldigt grovt så jag har fått verka hästarna ganska tätt.

Dammen

Även hovarna växer av gröngräset. Bellman har slagit i tån ganska saftigt och har blivit lite rosa i hoven. Elvy tog sig en titt och tyckte jag kunde kapa ner tån betydligt mer än vad jag gjort, så snart får jag ta upp hovslagaren igen så han får ta sig en koll.

Kryddspiralen

Elvy och Jimmy var uppe och plockade mask i gödselhögen, de skulle ut och fiska. gödsel masken är mycket livligare än vanlig mask så det nappar bättre. Har så mycket mask i år att jag inte behöver bekymra mig om gödselhögen utan kan koppla bort den helt.

Mellan husen

Juni (172 av 365 )

Juni (172 av 365 )

I dag har vi verkligen haft tur med vädret. Det kom bara en liten regnskur när vi var och tittade på midsommar firandet i Jonsered. Så annonsen när jag läste Metro på jobbet och tänkte att då kan jag ju passa på att titta på Franciskusgården.

Midsommar

Läste på sidan att de hade 5000-6000 besökare förra året och jag funderade på hur det kunde vara möjligt?! Jonsered är ju så litet. Men som sagt finns det hjärterum finns det stjärterum, jösses så fullsmockat här var och så otroligt fint de hade gjort. Där fanns något för alla åldrar så jag förstår att det var väldigt populärt.

Tigger

Det var inte svårt att hitta dit, det var bara att följa karavanen av bilar. Blir så imponerad när det är så många frivilliga iblandade och att alla intäkter går till ungdomsverksamhet och välgörenhet. Vill passa på att önska alla en trevlig midsommar 🙂

Intensiv (171 av 365 )

Intensiv (171 av 365 )

Hmm! Jag kan förstå att folk ibland tycker mina hästar ser konstiga ut och då framförallt Beethoven med sina blå ögon. Han har en tendens att se lite sajko ut när han är fokuserad. I går när jag skulle rida så tog jag med en Marabou polka upp till stallet. Kände att jag behövde lite socker. Beethoven tyckte tydligen likadant för jag fick till sist gömma den.

Så idag när jag kom hem står hästarna och ansar Tobias träd. jag skulle bara sätta mig på trappen och ta en bit choklad innan jag skulle ut med Shakira. Jag han inte mer än bryta av en radda när Beethoven blir lång som en giraff och kommer lunkandes. Bellman som annars brukar vara obs på när det vankas något ätbart märkte ingenting först.

Tigger

De fick ett par chokladbitar och varsin banan, lite svårt att låta bli när de tittar så intensivt på en. Jag hann inte mer än ner för backen innan himlen öppnade sig och det bara vräkte ner. jag blev dyngsur in på bara kroppen och tänkte det var lika bra att ta hästarnas hovar när jag en såg ut som en disktrasa, lika bra att skita ner sig ordentligt när kläderna ändå skulle rätt in i tvättmaskinen.

Det bara vräker ner

När jag håller på i stallet kommer det en ny regnskur och Shakira kommer springandes. Fy vilket väder! Hoppas verkligen att det blir bättre i morgon på midsommarafton. När jag var klar med hästarna kunde jag inte låta bli att fotografera hästarnas proffsiga ansnings jobb. Kolla in den fina raka linjen 🙂 Perfekt kapat!

Träd

Shakira ville bara in och bli torkad och jag såg riktigt hur matt hon blev när jag stannade till vid näckrosen.

Intensiv (171 av 365 )

Ren och torr, ny bryggt kaffe och softa resten av kvällen. Härligt!

Tassar (170 av 365 )

Tassar (170 av 365 )

Riktigt gott väder när jag kom hem och som tur var så hade Monica gjort klart hästarna! Annars hade jag lagt mig i soffan och somnat. Nu blev det en härlig tur i det kvava men fina vädret. När vi var på väg ner från stallet ser  jag hur Shakira tittar ut från vårt sovrum.

Tassar (170 av 365 )

Där uppifrån han hon ju god koll på vad vi gör. Tycker det ser lite läskigt ut när hon lägger tassarna så på utsidan. Det känns väl lite taskigt att rida i väg direkt när man kommer, Shakira blir så glad när man kommer hem och så besviken när hon inte får följa med ut.

Rester (169 av 365 )

Rester (169 av 365 )

Fy tusan! jag har frusit som attan på jobbet idag och skall strax bädda ner mig. Hoppas verkligen jag inte håller på att bli sjuk utan att jag bara är lite trött uggen. Jag var inte ensam om att tycka fabriken var kall idag.

Rester (169 av 365 )

Jag hade med mig pizzarester från i går, men orkade bara en bit. Shakira som kom och mötte mig vid bilen kände direkt att det låg något gott i ryggsäcken och höll sig så nära den hon kunde. Jag var så seg idag att jag inte orkade byta objektiv och Shakira blir verkligen störd om jag fotar henne när hon äter.

Rester (169 av 365 )

Eller rättare sagt pillar i sig maten. Måste ju gå runt ett par varv så man hittar den bästa liggplatsen, inga katter i närheten och absolut inget enerverande objektiv i nyllet!! Då kan man studera godbiten i lugn och ro, välja ut den bästa anfallsvinkel och tugga försiktigt i sig biten!