... dina symboler här ...

Moln (158 av 365 )

Moln (158 av 365 )

Molnen speglade sig så fint i dammen och det kändes lite roligare än att bara fota i luften. Det verkar som det är kört med min stationära dator, vi försöker rädda bilderna och programmen från HD men för övrigt så får den nog bli en reservdels dator.

Min lilla mini fungerar bra men det är så svårt att jobba med bilderna på en så liten skärm, man blir bra trött i ögonen.

Eget tema 10. Gå dagens (157 av 365 )

Eget tema 9. Gå dagens (157 av 365 )

Hade tänkt ta tema offentlig toalett, men kom att tänka på att man bara skall använda dagens bilder. Fick bli eget tema igen så jag kunde ta gårdagens bilder. Jag var så extremt ridsugen igår men Monika hade redan varit och tagit ut hästarna. Vilket var ljuvligt med tanke på hur trött jag var.

Eget tema 9. Gå dagens (157 av 365 )

Passade istället på att mysa runt och fota blommor!! Ensamma vackra blommor hade jag tänkt mig, men när man har macrot så ser man verkligen alla kryp fast de smälter in. Men visst pinkar den här skalbaggen!!?? Eller? Inte är väl det pollen?

Eget tema 9. Gå dagens (157 av 365 )

Precis när jag trycker så vips kröp denna linslusen fram. Gav till sist upp, var på tok för trött för att ruska alla blommor innan jag fotar dem. Men det kliade bra! Att sätta den första skalbaggen på en gul blomma, undra hur han hade gjort med kamofleringen då? Eller jagar han bara runt efter cerisfärgade växter?

Ovanlig (156 av 365 )

Ovanlig (156 av 365 )

Det är första gången jag ser en humlebagge. Det är småkryp överallt nu och man får se upp lite granna. Gjorde i ordning mina mackor med persilja men är så trött att jag inte tittade så noga utan la en hög mellan mackorna! Bläää höll på att få lite skalbagge kött också 🙁

Akleja

Tobias router exploderade under åskan men han kommer få en ny utav telia. Han hade vaknat av den enorma smällen som för hans del blev både ute och inne. Vi har inte riktigt fått tillräckligt med sömn efter det utan det blir att lägga sig tidigt i kväll.

sukulent

Hästarna var vrak i morse och de hörde inte när jag kom utan flög upp i boxen. Där ser man allt hur snabba och smidiga de minsann kan vara. Beethoven flög upp på en halv sekund och Bellman på 2 men blickarna de gav mig var inte nådiga.

Shakira

Även Shakira lider uppenbarligen av sömnbrist för det brukar räcka att man tittar på henne eller harklar sig för att hon skall flytta sig från trappan. Nu rusade hon in efter fodringen och slocknade på direkten. Ingen större vits att stå och harkla sig, hon tyckte jag hade velat klart i trappen och slog dövörat till.

Livräddare (155 av 365 )

Livräddare (155 av 365 )

Attans vad trött man blir. Det åskade inatt och himlen lös upp satidigt som det kom världens smäll. Gubben var så orolig för hästarna, men det är skilnad på åska och smällare. De låg så fint bredvid varandra i morse och Bellman hade inte allt för bråttom upp. Måste ju stretsja och tänja under enorma gäspningar . Beethoven ville bli kliad en stund innan maten.

Jag brukar ju ta dem halv 5 på morgonen, så jag tror att de precis kommit in. Garanterat så äter de och känner jag Bellman rätt så är det ju jätteviktigt att lägga sig ner och sova en stund till. Varför jäkta? Grässtråna är ju där de är!

Men våran stora stationära dator pajade. Jag tror inte det hade med åskan att göra utan det var väl att vi stängde av den som gav den nådastöten. Tobias får kolla när han kommer från jobbet.

Visst fungerar den lille riktigt bra men jag fotar ju enbart i raw och innan jag laddat ner program som läser det! Men här är dagens tema i alla fall 🙂

Slagsida (154 av 365 )

Slagsida (154 av 365 )

I dag är det så in i nordens varmt att det inte ens hjälper att det blåser kraftigt. Luften verkar stå still i alla fall. Har suttit inne mestadels och varit riktigt slö. Det känns som det kommer att åska vilken sekund som helst. Skall öppna på tvärdrag och leta upp någon film, det blir nog till att fortsätta och softa.