... dina symboler här ...

Eget tema 9. Återbesök

Eget tema 9. Återbesök

Hmm! visst är det den där albino varianten av trollslända som kom upp ur min damm förra året?! Kolla man noga så ser man att det är grönt i kroppen. Det året hade vi en jätte stor grön trollslända som la ägg vid dammen. Den här kanske blir grön om några år? Kul att se den igen. Även den blå kompaktare dök upp igen.

Eget tema 9. Återbesök

Vi skall ha besök i morgon så jag klipper kanten runt dammen och kollar så allt ser hyfsat ut. Jag har nog sagt det förut men vilket djurliv det är runt omkring en. Äppleträdet var fullt av blomgetingar och på framsida var det en svärm av några skallbaggar. Spelar ingen roll var man tittar så nog kryper det runt något.

Eget tema 9. Återbesök

Det blir nog till att springa lite in och ut i dag så man inte bränner sig. Jag är kritvit så lite färg hade inte varit dumt.

Paus (152 av 365 )

Paus (152 av 365 )

Wow! Vilket väder. Har varit och jobbat ett par timmar och skall lägga mig en stund i hängmattan. Gubben har satt ut fulegubben i dammen så nu är det bara en ny fontän och en sån där grej som gör massa dimma så är dammen som den ska. Det kom en stor kompaktare, trollslända än den som brukar vara här. Så att sätta upp bågen vid dammen var nog inte så dumt i alla fall. Ett bra ställe för flygfän att ta en paus på.

Paus (152 av 365 )

Mums! Detta skall jag ta med bort till hängmattan, det bidde lite jordgubbar över från igår. Gubben och Micael är och hämtar nytt tak till vår uteplats. Härligt att äntligen fått fixa det så det inte regnar in, det är så mysigt att sitta där även om det regnar ute. Nä nu skall jag ut i det fina vädret 🙂

Klematis

Liggande (151 av 365 )

Liggande (151 av 365 )

Har äntligen fått ordning på hemsidan och släppt spärren. Passade på mellan rensning av sidan att även rensa in hacket som vi har våra kläder i. Gubben har ingen större koll på hur kläderna skall ligga så det såg ut som ett bombnerslag. Men jag är glad att han tog hand om den mesta tvätten när jag har varit så trött.

Liggande (151 av 365 )

Men nu är allt på sin plats igen och jag har flera kassar som skall skänkas. Nu när jag bara varit hemma så testade jag lite mera med objektivet. Shakira fotade jag från övervåningen, klädskrubben ligger precis ovanför trappan där hon brukar ligga. Börjar trivas riktigt bra med det men har fortfarande lite svårt att hålla stilla kameran.

Rosenskära

Micael och Nina skulle laga någon romantisk middag till sig själva 🙂 Så de köpte en kartong jordgubbar till mig och gubben 🙂

Nivå (150 av 365 )

Nivå (150 av 365 )

F.. har fått skit på min hemsida så de har spärrat den  🙁  Har plockat bort min logga på MN eftersom den låg på servern. Har fått meil från webbhotellet att jag måste ta bort kod strängarna! Fint om jag bara var teknisk kunnig och viste vad jag skall leta efter så kan jag nog fixa det. Men nä jag står handfallen som ett gigantisk frågetecken.

Var så frustrerad att jag var ute en bra stund och fotograferade hästskit, kändes liksom passande! Men tog en bild på dammen i stället med mitt nya billiga objektiv. Köpte det på Tradera och det zoomar så långsamt att allt lär gå ur bild innan man har fått till skärpan. Men som sagt det var billigt.

Gillade inte orginal objektivet till Canonen utan stämde in i allas klagosång över hur kast det var, men grejen är att man får jobba med det och lära sig ordentligt hur man skall vinkla kameran. Jag är ganska darrhänt så alla bilder utan detta blev hyfsat. Detta vägde ändå inget mot var de brukar, men det var så långt att det blir till att öva mycket innan bilderna blir bra.

Eget tema 8. Student (149 av 365 )

Eget tema 8. Student (149 av 365 )

Japp! Då var även minstingen klar och tar studenten. Eventuellt skall ha upp och sommarjobba hos Ninas bror. Lite trist att han skall vara i Stockholm men han samlar på sig erfarenheter och kommer att få svetsa en hel del. Då kommer han förhoppningsvis sedan hem till ett helt färdigt hus.

Få säga att de skötte festen kanon bra och kom upp ordentligt själva på morgonen. Nu sitter de och vänta på att få gå på balen och jag hoppas den blir riktigt kanon. Micael är mestadels i huset nu och trivs riktigt bra nu när kompisar kan komma och gå lite hur som helst på dygnet.