... dina symboler här ...

Rörelse (138 av 365 )

Testade att göra cinemagraph idag. Fick laddat ner det ryska programmet som gör att jag kan filma med min Canon. Jag prenumererar på Moderskeppets artiklar och där var den tekniken som tips idag. Väldig rolig teknik att göra animeringar på, även om det var lite pillit. Det har blivit väldigt populärt att göra animerade loggor till sina hemsidor.

Tog och testade dammen innan jag kommer att prova på djuren.

Maj (137 av 365 )

Maj (137 av 365 )

Mamma skulle haft födelsedag idag så jag tänkte ta en sväng till graven med en bukett blommor. Hon älskade Liljekonvaljer så jag vill gärna ha med det i buketten. Jag hade tänkt ta en riktigt städtag på insidan men nu börjar de bli varm och gott på utsidan igen. Få se hur jag gör. Tänkte ta en kopp kaffe och flytta ner hästarna till den lilla hagen.

Måste bara visa ödlekallan, eller stink blomman som jag och Rosa köpte på Liseberg. Förra året hade tysken som brukar sälja lökar inga och sa att de hade varit svåra att få tag på. Men i år så köpte jag två lökar. Så fort den blommat så kan jag sätta löken, när det börja bli kallt ta in den för vila och sedan bara sätta den i fönstret igen. Den blommar bara några dagar och då luktar det ruttet kött 🙁

Maj (137 av 365 )

Eget tema 7. Förvaring (136 av 365 )

Eget tema 7. Förvaring (136 av 365 )

Wow! Vilken kanon dag. Monica kom upp tidigt för vi skulle ta långtur med hästarna. På andra sidan området står det massa hästar så kommunen har anlagt en ridväg. Problemet är att för mig och de två ponnyns som står på denna sida inte har någon bra ridväg dit utan måste igenom den förbaskade kulturstigen.

Vi mötte en massa arbetare på slinga som sa att nu kunde vi även rida åt vänster? Blev så ställda, de hade utökat med ytterligare en slinga och den skulle invigas i juni. Men vi fick rida där nu så det blev ett tur på nästan 4 timmar allt som allt och då drog vi ändå på på vissa ställen.

Sedan passade vi på att gå på de loppisarna som är öppna på onsdagarna och hittade en perfekt hallmöbel till Micael som snickaren skall hjälpa oss att få plats med. Vi får flytta in väggen ett par cm. Vi hade tänkt ha extra isolering där istället för att flytta väggen, men nu var denna möbeln så klockren att vi tar det extra böket. Eller rättare sagt snickaren.

Jag hittade denna tuffa potatis förvararen och en flaskmunk. Hade väl bestämt mig för att inte handla utan det var Micael som ville ha lite smått och gott. Men det är svårt att låta bli och säger de då att det är 50% på allt  🙂  Usch nu är det bara tandläkaren kvar om en halvtimme sen blir det till att softa.

Prydnad (136 av 365 )

Prydnad (136 av 365 )

Passade på att ta en sväng till loppisen och gubben hittade en sån söt vatten dekoration. Kan bli hur mysigt som helst om man dukar upp på uteplatsen och ha den mitt på bordet. Sen kunde jag inte låta bli att köpa denna katt kannan! Den är ful fräck på något sätt och totalt onödig att köpa.

Sen blev jag riktigt glad när jag hittade dessa burkarna. Gott om utrymme i den nedersta och plats för mackor eller vad man nu vill ha i de andra. Funderar på att ha den i bilen eller skaffa ett skåp där vi har Shakiras prylar hängandes. Många gånger när vi varit ute så har vi hittat björnbär eller mängder av hallon men bara haft bajspåsar med.

Visst det har det funkat men det känns lite fräschare att lägga det i burkar. De var så smidiga att bära med sig. Det är så ofta jag plockar med mig massa konstig när vi är ute så den här lär komma till användning. Skall strax lägga mig och vila en stund har varit väldigt trött det sista och det gäller att passa på när man är ledig.

I fokus (135 av 365 )

I fokus (135 av 365 )

Yes! Äntligen! Ledigt i 2 veckor och jag skall bara mysa runt hemma. Såg att gropen som vi kallar det där jag brukar ha de mesta grönsakerna har totalt växt igen. Men sånt stressar inte mig längre. Det var värre när vi inte hade uteplatsen, dammen eller planteringsskyddet. Nu har jag en oas som jag älskar att sitta och njuta av och det är ett blickfång när man får besök.

Så då tycker jag inte att det gör så mycket att jag inte hinner med de andra ställena. Jag vill ju inte arbeta bort all ledighet när det fins så mycket att upptäcka och sommaren är ju inte speciell lång. Det kommer nog bli världens oväder, har ont i skallen och fåglarna har börjat tystna. Det har föresten flyttat in fåglar i den ena holken på Micaels hus, trots att de arbetar på insidan och gubben var ute och satte upp byggplast där fönstret skall sitta.