... dina symboler här ...

Fredag (105 av 365)

Fredag (105 av 365)

De skall bli varmt och sol men här regnar det. När jag kom hem hann jag precis plocka in tvätten när regnet kom. Tvivlar stark på att det skall bli 20 grader i morgon. Hade tänkt hinna med att dammsuga överallt så jag kunde pyssla klart påskägget som skall till Tyskland. Fick den korkade idén att jag skulle göra ägget krackelerat med ett krakelerings lim jag har. Säger bara : Det blev inget bra 🙁

Få se om jag scrappar en korg eller nåt. Tappade lite sugen och sedan ville jag få dammsugan att se ut på ett speciellt sätt ( allt blir suddigt utan dammsugan, så det ser ut som man dras till den ) Som om man ville bli dragen till en dammsugare?! Jaja bilden kunde bli fräck om jag hittad den action som jag brukar ha till photoshoppen. Den som jag använde på denna bilden. Pepper och Micael är ju så fokuserade på varandra.

Fokus

Det fins en speciell lins ( Lensbaby ) att köpa till kameran som ger denna effekt, men den kostar en hel del och då får man ta till photoshoppen.

Vårtecken (104 av 365)

Vårtecken (104 av 365 )

Hittade krokusar på tomten och tänkte att jag skulle lägga upp bilder på vårtecken. Jag såg igår att vitsipporna börja så smått komma och tog med kameran på promenaden. Blev så himla glad när jag kom till dammen och fick se att and honan nu fått en ny gubbe. Så länge jag kan minnas har det varit en and familj som fått ungar varje år. Men förra året så var väl räven eller en lös hund framme och tog hanen.

Änder

Så himla trist att se henne simma runt ensam i dammen. Men visst ser hon nöjd ut nu 🙂 Skall bli roligt att få se ungarna. Shakira är ganska förtjust i att jaga fåglar men änderna har jag fotat så mycket att hon inte brydde sig något nämnvärt. Hade hon fortfarande velat ta sig en smakbit hade jag inte haft henne lös men nu satte hon sig snällt medan jag fotade. Då var hon mer fokuserad på den lilla lösa hunden som gick förbi.

Änder

Fast på hemvägen hade hon lite bråttom och spårade med pälsen rest, så då kopplade jag henne. Tur det! Det satt en mumsig ringduva på stigen som hon ville sätta lite sprätt på.

Pälsig ( 103 av 365 )

Pälsig (103 av 365 )

Peppar peppar! Det är nog första gången som Bellman inte har frusit vid vårskiftet. Brukar annars vara ett ett vårtecken, vi har heller inte gett honom överdrivet med hö efter som han lätt lägger på sig. Men idag drog han av barken på ett av Tobias träd så jag höjer upp lite nu när det blir väder omslag

Men gick igenom och borstade av dem ordentligt. Beethoven har väldigt långpäls medan Bellmans är så in i nordens tät och ganska kort. Båda två har enorma svansar och Bellmans får jag fortsätta med i morgon. Tycker vädret fortfarande är för ombytligt för att raka dem.

Lampa (102 av 365)

Mimik (101 av 365 )

Riktigt tråkigt väder, det regnar utan uppehåll och är små kallt. Tog en långpromenad med Shakira och det var riktigt uppfriskande. Härligt att vitsipporna är på väg så till helgen är det förhoppningsvis vitt i hela skogen och inte bara rådjurens rumpor som man ser skuttandes i skogen. Skall strax käka pizza och bara koppla av. Har tänt massa ljus så set blir mys stämning.

Gubben och Micael sätter upp isolering och gör så mycket som möjligt klart tills snickaren kommer nästa vecka och kollar så allt är som det ska och hjälper oss med den bärande balken. Känns väldigt lyxigt att ha en snickare som kontrollerar och kommer med idéer. Gubben har vågat sig på så mycket mera med huset och det gör mycket för plånboken.

Mimik (101 av 365 )

Mimik (101 av 365 )

Köpte två curryn, en till spiralen och en till halvpallkragen. Älskar lukten på den örten. Tobias är kock idag så jag tänkte passa på att kolla igenom mina böcker så jag vet vad jag skall köpa för kryddor. Den juldoftande myntan har kommit upp jättefint, så den och kanelmyntan har jag satt ut idag. Tomaterna satte jag i tegeldrivbänken till jag fixat något större att ha dem i.

Edgar

Man skulle kunna tro att djuren har fått för sig att det är en hälsokällare vi har i trädgården. Det är ett farligt rännande dit för att dricka. Den rosenbågen som vi brukar ha på framsidan och som alltid blir krokig varje vinter när snön faller ner har jag flyttat till dammen. Vi funderar att ha klematis klättrande runt och med lite ljusslingor. Vi skall testa i år och se om det blir snyggt eller om det ser joxit ut.

Edgar

Har rensat runt vid dammen och det verkar som jag inte får någon kvanne i år. Skall åka ner till Åkraberg och kolla någon helg om de har fått in, här i Mölnlycke hade de ingen.