... dina symboler här ...

167. Krigshistoria (44 av 183)

167. Krigshistoria (44 av 183)
Kompisen hade en gammal mina på sin gård som legat där i nästan 40 år. Hon var så trött på den då den låg i vägen där hon skulle renovera. Jag tyckte den var lite häftig så den hamnade här. Den har väl inte hamnat på sin för alltid plats. Kan vara något i sommar att ta tag i.

167. Krigshistoria (44 av 183)

Så sprack rören igen!

rör

Det blir till att skriva en liten lista till rörmockarn till våren. Båda rören i tunnlarna och ett i snickaboa och vinter är inte över ännu. Men förövrigt ser tunnlarna bra ut.

Odlingstunnel

Men nu börjar jag bli sugen på att förodla och kommer att testa kaotisk trädgård på olika ställen. Det som kommer upp kommer upp. Det är nollgradigt i tunneln och det är bra med tanke på hur kallt det är. Det var -16 i morse.

Odlingstunnel

Vilmarks grillen

Lagar mat

Vi håller på och röjer upp i hagen och tunnlarna inför vintern och då passade vi på att testa vildmarks grillen. Vi har varit så fokuserade på paviljongen och grillplatsen där, att vi aldeles glömt på den.

Laga mat

Jag har fått massa lyktor och en var för fotogen, så mysigt sken. Vi kommer köpa en del till grillen varje år och kaffe pannan ligger som nummer ett nu. Kan vara gott att laga kaffe ute eller bara chokolad.

Odlingstunnel

Lagar mat

Odlingstunnlar

Ser fram emot flera mysiga grill kvällar.

Mina vindruvor

Gårdspumpen

Tog det lite lugnt i morse innan jag började med att kratta upp gräset i hagen, vi ligger fortfarande lite back inför vintern och jag passar på att klippa så fort det inte regnar. Så idag hann jag bara en liten del längst ner i hagen innan det började.

Gänget samlat
Chillan är bara för go! Hon tyckte så illa om hundarna när vi skaffade dem att hon gick och surade i veckor innan hon tyckte att de kunde få vara där om de höll avstånd. Nu är det hon som hela tiden går efter dem 🙂 De är så söta när de går på upptäcksfärd tillsammans.

Skördat
Det blev rejält med vindruvor och även björnbärs busken ger extremt mycket bär. Så nu skall jag in och koka saft.