... dina symboler här ...

Kallt!

Frost

Hua! Det var kallare i natt än jag trodde, men det ser kanon ut i tunneln. Trots att det inte är tätt vid marken vid ena gaveln. Vattenslangen skall ner där innan vi gräver igen.

Gurka

Jag lär väl göra massor av nybörjar misstag nu till att blörja med, men jag hinner så nytt om det vissnar för mig. Jag har väl lite för bråttom med att få ut mina växter.

Gurka
Tomat

Nu åkte de ut!

Odling

Äntligen! Nu åkte en del av växterna ut. Har massa sparris och sena tomater kvar men tar ut dem senare. Tror jag sådde lite väl mycket. Hoppas bara de klarar sig ute.

Gurka

Satte olika sortes gurkor, både att ha på friland och i tunneln. Hoppas det blir en god skörd. Klara sig inte dessa så hinner jag så fler.

Tomat

Satte även massa olika tomater men flera har redan vissnat och så har jag blandat ihop dem eftersom etiketterna försvann när jag satte om dem. Så järnspikars klantigt.

Tunnelväxthuset

Hoppas det funkar

Jippy

Satte ner potatisen och hoppas att detta fngerar bra. Det är första gången vi testar huglebäddar och det verkar så smidigt. Jippy hade lite problem med att låta potatisen vara och såg allmänt förrvirrad ut när jag sa till henne att låta bli dem. Vi få se hur måga potatisplantor som kommer upp.

Jippy

Nyckelpiga

Nyckelpiga

Underbar morgon och jag passade på att fotografera. Blev så glad när jag såg den lilla nyckelpigan. Jag tycker småkryp har minskat drastigt och jag såg bara gula nyckelpigor!? förra året. Vi satsar på att skapa olika insektshotell i trädgården och sparar gamla stockar och dylikt som kan vara bra för kryp.

Nyckelpiga