Helan går tjohop fade rej…lalalaaaaaa….öööööö….
Mitt lilla huvud… hick……….hick..öööööööööööööööööööööö
Jag faaaaler …….ända………..ops.. vatten!! måste hålla kvar……uj då skulle nog låtit bli sista blomman 🙁
Usch! När jag kom ner från stallet och fick syn på min blomma var det nära jag smällde av. Avskyr spindlar och min första tanke var att hämta radar eller något annat insektsmedel. Men när jag tittade närmare och fick se alla småttingarna så kändes det taskigt.
De stör ju egentligen inte mig och efter alla dessa år på gården så har man börjat vänja sig vid spindlarna. De skall ju vara nyttodjur och nu blir det ju inget regn heller när jag inte mosar dem.
Nu har ogräset verkligen växt till sig och börja så smått bli ett måste. Jag tycker just nu allt växer så det knakar och även snickar såg lätt desperat ut när han såg att vi också hade mängder av ogräs. Han hinner inte med att hålla väck sitt ogräs, och det syntes att han hellere ville hem och rensa ogräs än sätta upp läkt hos oss.
Jag tycker vi grejar så mycket överallt att i år stör det mig inte för 5 öre, dessutom går det ganska fort när man tar tag i det. Men idag började jag rensa i gropen men fick syn på att maskrosorna stod i frön på Micaels tomt att jag tar nog det först. Micael och Nina åker till Stockholm idag annars hade jag kört ut dem att rensa rent 🙂
Har äntligen gjort i ordning en korg som jag kan ha objektiven i så jag kan ha med kameran när jag är ute. Det gäller att ha den så nära som möjligt, man vet aldig vad för konstigt som kommer knatandes.
Wow! Vilken dag. När det väl kom till kritan hade jag bara en gardin kvar som jag tänkte ha först vid uteplatsen. Har väl åkt med när jag har tömt skåpen, men det var nog lika bra för det hade blivit för mycket av det hela. Nu fick vi jättebreda spetsgardiner för 35 kronor paret och vi behövde bara köpa 3 stycken. Enkelt och bra.
Vi satte upp de med rundstavar så vi enkel kan hänga upp tyget på sidorna. Det här blev precis lagom och med det rökfärgade taket som släpper in mer ljus fast det är mörkare fungerar väldigt bra. Det är jättemysigt att sitta där och ha sidorna nere. Vi har i stort sett gått och små grejat på tomten idag medan Micael och Nina har målat lister till huset.
Underbart nu när värmen har kommit men Shakira tycker verkligen att det är jobbigt. Hästarna har stått 2 dygn i den lilla hagen och Bellman har ätit så han såg ut som en sillatunna. Stalldörren är väldigt liten, så han fick hålla in magen bra och studsa till i dörrposten så han kom runt 🙂 De måste in och svänga 90 grader på direkten för att komma in i stallet.

Uppenbarligen var han medveten om att han blivit lite tjock för han tog det väldigt lugnt när han skulle in.

Sådär nu är taket fixat. Vi köpte rökfärgat denna gången och en lite dyrare sort. Det andra taket var ju som fnöske och Micael fick vara noga med att hålla sig på reglarna. Det sprack så fort man nuddade det. Underbart att det är färdigt så nu skall jag sätta upp tyg runt. Elvy var uppe och hämtade mask i gödselhögen så hon hjälpte mig att hålla upp och kolla hur det kommer att bli.

Kan vara gott på kvällarna att släppa ner lite tyg för myggen och bara för mys faktorn skull. Vi har ju fläktar och lampor uppe, fast fläckt vingarna slokar allt bra nu! Jag har varit ute i omgångar nu när det är så varm, det gäller att ta det försiktigt i solen. Elvy har som jag varit extremt trött den sista tiden. Jag hade ju en underbar mini semester och nu har jag börjat med att äta ganska mycket persilja för järnet skull. Så Elvy passade på att äta av mina grödor och ta med sig en mintchoklad mynta hem.
En på jobbet som fick en mynta har snart ätit upp hela växten. Han tycker det är så gott att lägga ett par blad i vattnet på morgonen? Jag trodde man måste torka de först! Hmm han verkar pigg i alla fall, man kanske skulle testa 🙂