... dina symboler här ...

Kuperad (276 av 365)

Kuperad (276 av 365)

Vi var och handlade på Hornbach där vi hittade det lilla hängbuksvinet. Vi kom att tänka på Babe och köpte den trots att svansen var kuperad. Det var när att den blev det på Babe med, hon rev upp svansen rejält när hon rotade runt i vedboden. Men tack och lov klarade den sig. Vi funderade först på att skoja med farmor och ge henne den i julklapp. Hon har än idag svårt att smälta att Babe rumsterade runt i vardagsrummet och klängde upp i soffan. Medan Chasy våran storpudel vi hade då låg så snällt utanför eftersom hon var van att inte få vara i vardagsrummet.

Kuperad (276 av 365)

Vi köpte Babe som en minigris, men inte var hon en sådan  🙂  Hon fick sedan flytta ut i stallet men det var endast för att hon inte vågade gå ner till nedan våningen alldeles ensam utan höll sig in i det längsta så att vi kunde följa med henne ner. Tyckte så ruskigt synd om henne, för grisar är väldigt renliga av sig. Hade sådan ågren när vi flyttade ut henne men det fungerade jättebra. Sedan hade hon bara en halv dörr så hon kunde gå som hon ville.

Babe

Babe var en riktig hejare på att kupera marken och det fanns inte en enda maskros här när hon levde.

Stilig (230 av 365)

Stilig (230 av 365)

Eftersom jag bara sovit 4 timmar i natt tänkte jag lägga mig en stund, men det gick ju bara inte när det var fullt ös i trädgården. Det måste vara trollsländornas tid nu? Det var så många och färgerna så starka. Det var 3 stycken av de blå gröna, de åkte runt och upp i luften som en spiral i rasande fart att det förmodligen var konkurrenter om en dam. Den här sorten är ganska stora och låter en hel del när de kommer, men idag lös ögonen i blått som om de ville visa upp sig.

Stilig (230 av 365)

Den mindre röda varianten var betydligt lugnare men lyfte upp stjärten som en skorpion om man kom för nära. Undra om dessa trollsländorna inte är de bruna som jag har tagit kort på förut men att det är parningssäsong nu? De såg i alla fall ut som små flygande räkor. Jag tyckte det var bättre att lägga mig ute en stund på en filt och kolla djurlivet än att sova. Lär ändå somna gott i kväll och vem vet hur länge solen får vara uppe och man kan ligga en stund ute. Småfåglarna har börjat kalasa på mina solrosor men jag hann aldrig ta något kort, Pepper och Shakira kom farandes och skulle vara med på filten.

Trollslända

Det är så himla gott att det är helg och jag hoppas att vädret blir lika fint i morgon så jag kan vara ute. Skulle egentligen behöva göra en stor röj här inne men det är ju ingen vits med att stressa, folk får ta det som det är här. Just nu fäller Shakira något kopiöst och det är pälstussar överallt. Nej tror jag skall plocka undan det värsta och börja med maten. Skall försöka fodra lite senare idag när det är så fint ute.

Pepper

Kaffe dags

Aster

Är inne och skall ta en kopp kaffe. Det är varmt ute och det har kommit lite regndroppar men jag tror inte det blir åska. Himlen har bitvis varit svart och mullrat lite men det verkar som det har gått förbi. Passade på att rensa färdigt framför huset och håller just nu på framför Micaels hus. Jag har hört Bellman brötat lite bland träden men har peppar ta i trä inte kommit gåendes.

Humla

När det blev för varmt och jag hörde att hästarna bara stod vid utgången, så tyckte jag det var bättre att ta upp dem så de kan svalka av sig i stallet. Hmm tur det! Bellman hade snörat upp det som jag snörat löst runt och stod och funderade hur han skulle lösa resten. Blir han riktigt grinig har han gått igenom tråden även om det är ström så det är viktigt att bryta mönstret så fort som möjligt. Han är lite jobbig när han får fixa ideér. Aggregatet som jag har här går på puls, medan det i stora hagen ger 2 olika stötar. 1 liten och 1 rejält stor om de är på tråden igen. Det verkar som Bellman har märkt när han kan putta på tråden.

Trollslända

I år har vi verkligen haft mängder av trollsländor och i ett par dar har vi haft 3-4  riktigt stora som hela tiden är runt dammen och vid framsidan av husen. Trollsländan satte sig så fint på en av bågarna så det var bara till att ta kort. Härligt att man får kanon väder på de sista dagarna av semestern. Är ute så mycket jag bara kan nu men går in ganska ofta så jag inte bränner mig , passar på att zooma in mina blommor när jag tar små pauser.

Vattenblomma

Monica kommer upp i morgon igen så vi kan ta en kvällsrunda med hästarna. Det känns så lyxigt när vädret är så härligt att man bara behöver t-shirt och västen.

Gröna rummet

Gröna rummet

🙂 Stört mysigt att sitta här ute och blogga. Pizza bilen körde in mellan husen för en stund sedan och jag höll på att skrämma slag på pizza killen när jag dök fram ur skyddet. Gott åt Tobias och Thomas om han tappat pizzorna, nu när de inte sa till mig 🙁  Sicka egosar!

Rosa var uppe med röda vinbärs gelé och den var ju bara så farligt god. Tog en fika med knäckebröd med gelé på och invigde en av mina loppis muggar. De fins tydligen att köpa i Bulgarien! Fick en kommentar om dem på min hemsida. Alltid kul när någon känner igen något man köpt.

Röda vinbärs gele

Gubben kom precis hem och blev så paff att jag satt här och inte på uteplatsen. Båda platserna är bra att sitta på men så länge jag inte behöver el så trivs jag nog bäst här. Shakira ligger och sover under bordet och även Pepper har kommit och sträckt ut sig. Men nu börjar det bli dags att ladda upp datorn så jag får väl surfa vidare på uteplatsen.

Humla på gurkört