... dina symboler här ...

Röjt lite

Muren

Har röjt som en tok vid muren i dag. Det finns väl egentligen viktigare ställen att röja på, men det är så fuktigt när grenarna hänger ner på muren så det inte kommer någon sol igenom. Behöver väl kapa grenarna mera men detta är en bra början. Sedan är Amor lite bökig med att han skall vara med över allt. Hmmm när jag tänker efter så är ju Eros likadan och är de hos mig så brukar även Pepper dyka upp. Shakira håller sig alltid i närheten men har vett att flytta på sig när jag använder något verktyg.

Vart blev han av?

Nu for Amor upp i träden och tog verkligen sats för att komma så högt som möjligt. Han är så himla snabb och dimper liksom bara ner lite här och där så jag ville inte använda alligatorn när jag tog grenarna. Bättre att skicka ut gubben på det när jag har Amor på insidan. Pepper och Eros tittade intresserat på när han for runt bland grenarna. Men ibland var Amor lite väl högt upp.

Taskit läge

Även om djuren är lite i vägen så tycker jag det är mysigt när de är med. Djur är verkligen specialister på att njuta och ta för sig av det goda och nu fungerar alla djur perfekt med varandra. Tror jag har röjt färdigt för idag. Har en go hängmatta som väntar på mig, kaffe och lite musik.

Samlade

Mysdag

Fäcklisar

Vilken grymt härlig softar dag jag haft. Mina aklejor är på väg att vissna så jag tänkte jag skulle passa på att fotografera olika blomster arrangemang. Det sprack på direkten! Jösses! Vad löss! Och fäcklisar. På en  Akleja satt det 6 stycken fäcklisar, ett under att inte blomman lutade av tyngden. Jag trodde att det var lössen de var ute efter men de verkade bara samla in pollen och fixa till fler fäcklisar.

Tomten

Jag skulle väl behövt rensa som ni ser på bilden men jag hade ingen lust och ville bli fri från förkylningen. Mår ganska prima men är så in i nordens hes och har inte kunnat prata idag. Hmm! Undrar om det är därför gubben har lett och varit på ett strålande humör? Hade tänkt avsluta dagen med en ridtur men det sprack, lite synd när det nu är så fint väder.

Testar

Passade på att testa min rullgardin och jag är kanon nöjd med den, betydligt billigare alternativ än en riktig duk. Det är bara ljuset som jag är lite missnöjd med, har på tok för gult sken och behöver en lampa till för att slippa skuggorna. Men det var mysigt att ställa upp lite prylar och slippa att tänka på att plocka undan på direkten.

Fått gjort en hel del

Eros kollar ägorna

Djuren är så himla mysiga på morgonen. Katterna om de inte har sovit inne kommer som skållade troll ner för backen och möter mig, de vill inte bli insläppta utan vill vara med och fodra. Sedan är det tävling nerför backen och alla rusar mot dörren. Katterna får mat, jag tar kaffe och Shakira får sitt tandben. Sedan är det dags att gå runt och kolla vad som skall göras. På helgerna är det här den bästa tiden.

Snacka om att gotta sig :)

Gubben brukar sova ett par timmar till eller tills jag blir grinig och tjatar på honom att gå upp. Fattar att han och Eros kommer så himla bra överens, båda två gillar verkligen att ligga och vila. Varför gå upp när man kan ligga kvar och jäsa ett par timmar. Jag har blivit dunder förkyld och haft huvudverk i stort sett hela dagen, men ändå fått gjort rätt så mycket. Gräset är väl det vi ligger mest back med eftersom åkgräsklipparen varit kass. Men nu går den kanon fint.

Jobbar

Vi fick gjort en hel del idag och det mesta är klippt. I alla fall det jag kan köra av utan att den stängs av vid varje gupp. Bra med säkerhets prylar men ibland lite enerverande. Skall ta upp klumparna och sedan blir det till att softa.

Vårröj

Tagit bort löven

Är inne en snabbis för att fixa mera kaffe och vila en stund. Passade på i morse att rensa ur alla trasiga täcken och kratta upp löven på innergården. Jag vill helst gå runt så tidigt som möjligt och rensa bort brännässlorna, de brukar dyka upp i mängder fast man rensar dem hårt. Sedan skall vi klä om Micaels vägg och där har redan fåglarna flyttat in i holkarna. Vi funderar att flytta på dem i alla fall i morgon för att inte behöva vänta tills ungarna har flyttat ut. Men det känns så fel att röra holkarna nu.

Nää! Kaffe och ut igen.

Dammen

Agressiv knöl?

Små kallt

Sitter och väntar på hus visning med Rosa. Vädret är kanon om än lite kyligt. Dammen ser så läcker ut fast den är omringad av ruttna växter och ner rivna kanter. Jag börjar bli rejält sugen på att få ta tag i trädgården igen. Men i år vill jag börja i den gamla köksträdgården eller rättare sagt bakom stallet. Jag vill sätta fullt med jordärtskockor. Det står överallt hur jobbigt det sprider sig men jag tyckte inte det var så farligt, få se hur det blir nu när jag byter plats till mera bördig jord.

Jag kanske fotografera åskmoln och beskriver mina jordärtskockor med en våldsam svada innan vintern kommer! De räknas tydligen som en aggressiv knöl??!! Tycker den beskrivningen passar in på någon annan här ibland!

Morgon dans

Nej! Inte min gubbe nu!! Tänkte snarare på vissa grannar som gnyr så fort jag går utanför hagen med mina hästar. Men nu skall jag inte sitta här och tänka på dem utan på hur jag skall gå till väga med min odling. Älskar det här kommentaren jag läste i trädgårdforumet.

” men….. är de där gula jordärtskockor???? jag har inte satt några men har massa såna blommor. I så fall är mina agressiva… trodde det var nån solros eller rudbeckia eller nåt ”

Skönt att läsa om folk som har samma koll som mig  🙂  Måste bara fråga om flug bilderna?? visst ser det ut som dansande feer? När folk för beskrev vad det hade sett i gamla mytologi böcker så måste det ju varit dessa flugor eller vad den nu är för något!

Morgon dans

Efter ett par huttar så blir det garanterar ett hav av feer och änglar som dansar runt, vad tror ni?!  Man kanske kan få dem att sätta ner jordärtskockorna så kan jag vila lite till.