... dina symboler här ...

Flytande (144 av 365 )

Flytande (144 av 365 )

När vi satt vid sjön i Äskhults by så såg jag en sån vacker växt bland vassen och vi hade sådan tur att Åkraberg sålde sådan växt, synd att Plantagen har slutat med vattenväxter så man måste åka så långt. Men idag tog jag bilder på flytande växter. Det är vattenliljor och jag hoppas att de kommer att blomma i år.

Flytande (144 av 365 )

Elvy har en massa akvarium så jag tänkte höra med henne om hon kunde ta hand om dessa när frosten slår till. De är väl inte så dyra men det hade varit kul att se om de överlever och skottar sig. Kunde inte låta bli att ta ut det lilla Vikinga skeppet som pappa har byggt. Det flyter så otroligt bra och var roligt att titta på där det åkte runt av pumpens cirkulation.

Flytande (144 av 365 )

Gräshoppa

Gräshoppa

Såg inte den här lille krabaten förs. Han satt och myste på sparrisen tills jag satte ut stinkblomman och alla flugor kom farandes. Vet inte hur många varv han snurrade på sparrisen för att lokalisera var den vidriga stanken kom i från. Skall kolla så han inte ligger avsvimmad på sparrisen när vi skall ta en ridtur.

Tänkte jag skulle ha denna bilden med på  Camera-Critters #163

What’s your favorite vegetable?  My answer is Cucumber

Uppåt väggarna (118 av 365 )

Uppåt väggarna (118 av 365 )

Hästarna stod inne i stallet när jag kom hem så jag flyttade ner de till den andra hagen. Det är härligt svalt i stallet och de hade nog myst där inne en bra stund. Många tycker det är synd om hästar som står ute i regn, men när det är varm och solen ligger på så är det så mycket värre. Mina har inga problem att vara ute när det regnar eller vräker ner snö, men när det är så här varmt vill de in i stallet en stund på eftermiddagen.

♥ Läs mer ♥

Vilat

Har i stort sett varvat dagen med att sitta i hängstol med en bok och legat i hängmattan med den bärbara och kollat på tv. Det var ganska många program som jag missat under veckan så det passade perfekt att kolla på dem idag. Parasollet släpper igenom för mycket sol så jag fick lägga den bärbara i en kartong för att skärma av så jag kunde se skärmen ordentligt. Är det någon som har ett tips på något smart? Ljuvligt att kunna sitta ute med datorn.

Gubben har varit betydligt flitigare och putsat skorstenen, det är snart bara el kablarna som skall dras så att vi kan sätta upp skivor och tapetsera. Härligt när det blir klart. Till sist, är det någon som vet vad detta är för växt? Köpte den på plantagen för ett par år sedan men jag tycker det ser ut som ett litet träd. Har aldrig blommat.

Som jag har längtat :)

Äntligen!

Har sopat rent uteplatsen och plockat fram mina utemöbler. Sedan la jag mig och läste, har längtat så in i nordens efter min hängmatta. Finns inget mysigare än att komma hem trött från jobbet och bara lägga sig och vila eller sova en timme innan man pysslar med något eller kort o gott bara ligger kvar.