... dina symboler här ...

Härligt slö

Känner mig härligt slö idag, planerar att bara mysa runt. Kollade runt i trädgården och såg att jag verkligen behöver rensa ogräs, men inte idag. Gubben har satt upp trappan som var upp till ett av rummen i kokhuset vid loftet. Det var på tiden, fick en liten flygtur ner går och det vill jag helst inte göra om. Vi tänker bygga en riktig trappa och en trä gång upp ifall man behöver köra upp grejer. Sedan tycker hästarna det är himla kul om man röjer och då gäller det att man inte satt något vid kanten så de når att undersöka det.

När jag varit inne en stund och öppnade dörren, ja då stod rådjuren där igen!! Hmm! Söta men jag vill ha mina ärtor i fred. Shakira bullade upp sig och satte lite fart på dem, det går en väg alldeles nedanför och jag är lika rädd varje gång att de skall bli påkörda när man skrämmer i väg dem.

Pepper spanar runt Vässar klorna

Satte mig ner och kollade när Pepper hoppade runt i träden. Han kan hålla på med detta i timmar och verkar inte ha någon större respekt för höjder. Nu skall jag gå ut med min bok och sätta mig på uteplatsen, gäller att passa på så länge det är hyfsat väder.

Alligatorn

Nu kommer solen åt att titta fram.

Oj! Så mycket Micael röjde när han väl fick kläm på vilket han skulle ta bort. Det är lite till som kan tas på ena sidan, men det är sånt vi kan ta i morgon. Huvudsaken är att vi fick röjt väck det som vi satte i mål och att de största grenarna ligger i transporten. Det blev bra mycket luftigare och vi skall försöka hålla det så. Nackdelen är att aspen växer så fort man vänder ryggen till och att det fortfarande kommer upp hagtorn, fast jag röjde som en galning för ett par år sedan.

Alligatorn

Första Alligatorn köpte vi för ca 3 år sedan och den kostade då 1.300 kr, så när den nu reades ut för 300kr!! Så hängde gubben på låset till affären. Jag tycker den är kanon för den klarar tjockare grenar eller små träd, mer än man tror. Den är dessutom väldig lätt att hantera och minimal risk att skada sig på. Man måste hålla in båda handtagen för att den skall funka. Så denna gången röjde vi upp på ett par timmar, annat än för ett par år sedan då det tog ett par dagar för att röja lika mycket.

Min Fjärilsbuske

Min ena Fjärilsbuske är i blom och i går satt det tre fjärilar i olika färger på den. Jag rusade in för att hämta kameran men när jag skulle ta kort satt bara den stora baggen på blomman. Snygg färg men jag tror jag föredrar att fota fjärilar. Jag gick och satte mig på altanen, tänkte jag skulle vänta in en fjäril, men det blev att jag fastnade i en bok fram till kvällen.

I dag var jag tvungen att gå upp tidigt till tandhygienisten, så det blev att jag gjorde färdigt vid garaget. Jag skall såga ner ett par träd i morgon så det kommer in lite sol i rotkällaren. Det är bra fuktigt där inne och det behöver städas ur och få chans att torka upp ordentligt. När jag var på väg att hämta vatten fick jag syn på en fjärilen och nu hann jag fota den.

Påfågelfjäril

Röjt

Rotkällaren

Gubbens kompisar har tydligen fått igång lastbilen eftersom den är väck! De testade med att ta en bensinduke med en slang och koppla den direkt till motorn. Lastbilen startade med en gång. Så på så sätt fick de fram att problemet ligger i bensintanken och rören fram till motorn. Skulle inte förvåna mig om en håller i dunken medan den andre kör. De behöver komma åt att hissa upp lastbilen och blåsa rent rör och tank.

Nu när lastbilen var väck passade jag på att rensa rent på sly och såga ner ett par småträd. Dräneraren trodde att rotkällaren skulle klara en del tyngd, men att vi skulle lägga presenning och sedan massa grus ovanpå. Nu sipprar vattnet ner mellan den stora platta stenen som är tak och luckrar upp sidorna på källaren. Himla gott att fått rensat rent.

Åska på gång här…

Fjäril

Har suttit och gottat mig i trädgården men nu small det till och det är kolsvart ute. Skall ta upp hästarna och täppa till de fönster vi har bytt på kokhuset. Lär bli världens åskväder.

Fjäril