... dina symboler här ...

Hmm! Har växt lite väl mycke!

Mina växter i gropen har verkligen brett ut sig. Jag har ändå plockat och flyttat flera växter till dammen. Det är så varmt att det inte går att flytta växterna fast jag vattnar som en tok. Så ett par dagar regn hade inte varit helt fel. Fördelen med att jag har stort utrymme är att jag kan sprida ut växterna tills jag har bestämt vad jag gillar och vill ha.

Hade man frågat mig för ett par år sedan om sukulenter hade jag sagt att sån ski.. aldrig hamnar på min tomt. Nu vill både jag och gubben i stort sett bara ha olika sukulenter i gropen. De är ju så otroligt häftiga när de blommar. Men nu ser gropen bara för bedrövlig ut med alla växter som går i varandra.

Härligt – fredag

Röd Röllika

Härligt en vecka gjord, bara två kvar till semestern. Blir så himla trött när jag går runt och ser vad rådjuret har hunnit stoppa i sig. Har känt att det varit lite stiltje på dammbygget, så jag körde igång med att hämta gödsel. Men batteriet är fortfarande kasst på åk gräsklipparen, så det fick bli skottkärran. När jag skulle trampa till gödslet så glömde jag bort att jag hade Foppa tofflor. Fy tusan vad slirigt det blev. Skall ta och köra mer i morgon och plantera om lite växter.

Honungs Ros

Har bytt till mig en gul blomma av Rosa mot att hon får silver marton. Behöver mängder av växter att ha runt dammen. Men nu börjar min röda röllika blomma och ser att jag även kan dela på dem, de har spritt sig riktigt bra. För första gången blommar även honungs rosen.

Vacker men på fel plats

Tittade ut och vad ser jag står och knapra vid jordgubbarna! Göta Petter vilken tur att Lill-polarn sover, han hade ju fått ett rasha anfall utan dess like. Det är inte jordgubbarna han äter utan blommorna och bladen. Jag satte jordgubbar som skulle komma med mellanrum, nu är det bara pinnar kvar. Hua! när en viss figur vaknar i morgon.

Vilket gott väder!

Silver Marton

I dag var jag betydligt piggare, kom hem igår och var så trött och matt, visserligen var det mycket att göra på jobbet och jag hade sen tid tid tandhygienisten. Men jag slocknade redan  runt 9 och ändå hade jag haft en veckas semester och borde vara utvilad. Tog definitivt igen det idag. Kom hem tidigt och kände mig rejält utvilad, det är så gott väder att jag har suttit mestadels ute. Det är så roligt att titta på när Pepper njuter av att få röra sig ute och han tvär slocknar när han väl kommer in.

Väntar med spänning på att mina silver marton skall slå ut, jag tycker det är så häftiga. Det är bara 3 veckor kvar till min semester och jag hoppas verkligen att vädret blir så här fint då.

Smultron

Gubben vattnar

Gubben vattnar

Dagens bild är på gubben när han vattnar blommorna, lite senare så får både jag och Shakira oss en rejäl dusch. Shakira blev helt överlycklig , hon älskar vattenslangen. Jag skall erkänna att jag inte delade hennes förtjusning till att bli duschad i svinkallt vatten. Hmm! Tror han planerade detta redan när jag tar kortet, med tanke på hans min.

När jag kom hem stod detta och väntade på mig.