... dina symboler här ...

En gäst!

Jag höll på att hänga upp tvätten, när jag såg att Shakira flyttade på byxorna som hängde på tork. Vi har lite dåligt med ställen att hänga upp tvätten så jag brukar hänga byxorna på trappräcket. Det blir att byxorna hänger för rutan som Shakira tittar ut i. Misstänkte på hennes hållning att det var rådjur på utsidan. Hellre rådjur än en stirrig älg, som vi hade en vinter. Tog bilderna genom rutan.

Rådjur

Det sista från trädgården

Örter

Skall ta och plocka undan lite och hänga upp tvätten, vill helst köra ett par maskiner till. Micael och Nina kommer från Stockholm i kväll och då vill jag ha gjort så mycket som möjligt. Skall bli lite gott när Micael börjar ta hand om sin egen tvätt, han är en mästare på att samla allt i en stor hög och sedan blir det kris när jag inte hinner med att tvätt. Han har börjat att sätta på en del maskiner men, han lämnar mer än han tvättar. Jag är imponerad på Tobias som tvättar allt själv och att han nu äntligen har börjat att laga maten själv.

Det är bara städningen nu som är lite si så där. Men det kommer väl förhoppningsvis att rätta till sig det med. Just nu är det gott att bara gå runt och småmysa, surfa och kolla tv:n. Skall strax sticka ned till Rosa och ta en kopp kaffe.

Örter

Lite nytt

Medan jag klippte gräsmattan och tog bort pumpan runt dammen, hämtade gubben och Micael resten av Micaels kök.  Men när jag började köra jord bort till dammen kände jag för lite nya växter och flytta på de som håller på att ta över fullständigt. När vi kom till plantagen hade de 50% på alla gröna växter. Så vi köpte lite växter. De hade jättesnygga svarta gummistövlar med rosa snöre baktill, men det fans bara 41:or kvar, så det fick bli ett par röda.

Köpte en jordgubbsträd som kan bli 8 meter! Fast det blir den nog bara om den står hos Jane05. Skall se om jag inte kan ta bilder på den i dagsljus.

Vilo pause

Vid dammen

Micael och jag har fortsatt ute i garaget och fått ut det mesta av brädorna. Även fått tömt ovanför och lagt i ordning det vi skall ha kvar. Micael vill väl helst ha dörrar på garaget men förstod allt eftersom vi kom ner bland bråten att det kanske inte var så dumt att ha det öppet. Marken är ganska fuktig och det luktade rätt illa bland allt äckligt som låg där. Det här är väl också ett återkommande dillemma hos mig. Gubben samlar på hög och jag vill ha väck det på stört, jag fattar inte varför skiten skall ligga i flera år??

Blomma

Miniros

Men visst! han har blivit bättre, och nu har även ungarna börjat ta del av gården på ett annat sätt. Tur att Micael kommer bo närmast som gillar dekorationer och mys belysningar, det är ju inte så lång mellan husen. Tobias still passar kanon bra uppe vid stallet med sin kringbyggda gård.

Huu!

Kryddor vid dammen

Rosa kom för en stund sedan och hämtade mig, så vi fick bytt ut krukorna på våra gravar. Skönt att se att blommorna hade hållit sig riktigt bra, skall ta och gotta mig en stund innan jag fortsätter i garaget. Här är lite bilder som jag tog i morse när jag gick runt.

Curry

Har kört jord i mängder, skulle bara flytta min höst aster till dammen, men den var för stor. Så det blev att jag rensade vid uteplatsen och satte höst astern där i stället. När jag fick för mig att ha curry vid sidan, urusel idé. Det blev att jag rensade kryddspiralen, fy tusan var det har vuxit. Delade upp en del kryddor så att även Tobias nu har en kryddhörna och gjort plats så att curryn kan bre ut sig, så att även Micael får till sin trädgård. Curryn är väl den kryddan vi har gillat allra mest, tätt följd av Anisen på grund av alla fjärilar.

Men nu känner jag mig supertrött och skall bädda ner mig i soffan, brukar försöka ta det lugnt på söndagarna, men idag var det jobbigt och måndags ångesten kommer krypandes. Så jag kommer lägga in denna artikeln sen fimpar jag av datorn så jag inte blir sittandes hela kvällen framför den. Vill verkligen läsa en bok i kväll.