... dina symboler här ...

Eget tema 32. Fynd

Eget tema 32. Fynd

Rosa var så gullig och tog med mig på loppis idag. Köpte lite grejer till scrappingen och värmeljus hållare. Annars var det väl mest Micael som köpte en hel del. men det här fåret såg så sött ut och kostade bara 20 kr. Får erkänna att jag är hel nöjd. Den är ju ljuvlig att ha i knäet när jag sitter vid datorn. Det är lite dragit från de gamla skjutdörrarna och tills det är fixat så lär vi bli riktigt goda polare.

Eget tema 32. Fynd

Usch! Jag tror en mus har dött i väggarna, det luktar urk och jag har stor städat kök och hall idag. Inte för att det hjälper att få bort lukten utan det kändes bra. Men imorgon lär man väl bli lika nipprig igen på lukten. Det brukar försvinna efter någon vecka men nu tycker jag  det har suttit i lite väl länge. Vi la ut råttgift i samband med att snickaren täppte till hus grunden.

Kantig/kantigt (286 av 365)

Kantig/kantigt (286 av 365)

Väldig speciell dag idag om man ser till datumet som är 11-11-11 och på toppen av det, så är det fullmåne.

Läste på SvD att Egyptiern stängde den största pyramiden i Giza, Cheopspyramiden. En Internet användare hade slagit larm att ”märkliga ritualer” planerades inom pyramidens väggar. Skall bli lite spännande att läsa tidningarna i morgon och se om det hände något mystiskt.

Jag har i alla fall haft en lugn dag och fått sparat nästan alla Lill-polarns artiklar. Jag har dem visserligen innan, men jag ville så gärna ha med kommentarerna och i en kommentar frågar ” Lukethed : Jag fattar fortfarande inte hur du lyckas med att ta bilder på Pepper och Lill-polarn ihop. Jag menar när du väl har satt dit Lill-polarn borde ju Pepper ha gått därifrån normalt sett

Elvy undrade också hur jag gjorde och då framför allt när ”Pepper och Lill-polarn hämtar post”.  När djuren var med så var Pepper lättast, det räckte med att ställa upp Lill-polarn och ropa så kom han som ett skott och skulle se om det var något roligt på gång.

Hästarna verkade mest resonera som ” Shit! Hon pratar med en pinne, bäst att ta hänsyn

Shakira verkade mest önska att någon kunde kastade iväg Lill-polarn så hon kunde köra apport!?  ”Oj! Sorry matte! Kom på att jag inte är en apporterande ras, ring efter Alfhild så kan hon leta

Eftersom jag och Elvy är ganska lika och har umgåtts en hel del så såg hennes djur heller inte Lill-polarn som något konstigt utan som ” Något stel kanske

Lill-polarn

Vinkel (285 av 365)

Vinkel (285 av 365)

Elektrikern var hären snabbis och kopplade in Micaels balk. Det är ju det lägsta rummet och skall man fälla in lampor i taket behövs det stora skydds kåpor bakom så det inte börja brinna. Det finns inte plats för det och Micael valde då balken med dimmade spottisar och att man kan välja hur de lyser. Balken var ganska dyr men med tanke på hur stört läckert hans sovrum ser ut så var det värt varenda öre. Hmm! Vill också ha en sådan balk.

Micael kommer hem från Stockholm idag så det skall bli spännande att se vad han tycker. Får säga att jag gillar Micaels smak och att han har blivit så enveten med hur han vill ha det  🙂 Snickaren skall hjälpa oss med listerna i övervåningen, det är bra mycket vinklar som är synliga. Sen blir det nog att en kakelsättare får ta badrummet. Gubben gjorde ett kanon jobb i Tobias hus men tycker att det är bättre en proffs gör Micaels, så motivet inte blir fel.

Vinkel (285 av 365)

Fridfull (284 av 365)

Fridfull (284 av 365)

Jag är sjukskriven och har bara tagit det lugnt. Skall strax gå ut med Shakira innan jag bäddar ner mig igen. Har bara tittat på film och sovit. Men när jag tittade ut så var det fullt med fåglar och käkade på kokosnöten och talgbollarna. Tycker den här lille såg så söt ut med sin lille kalufs. Men jösses vad snabba de är.

Jag skulle väl egentligen behövt laddat ner de sista artiklarna från Maria Nova men tror jag hinner det innan de släcker ner helt. Nu är det bara vila som gäller.

November (283 av 365)

November (283 av 365)

Hmm undrar om inte jag börjar bli dålig.  Har haft huvudverk hela dagen idag med och känner mig så matt. Det blev en liten runda med hästarna idag och det verkade passa alla perfekt. Hästarna var så pigga och glada så jag tro att de känner så väl igen områdes slingan att de bara ville snabba sig runt och hem till höet. Mår jag lika risigt i morgon så stannar jag hemma.

Har känt den sista tiden att mitt jobb är så kopiöst meningslöst att det är bättre jobbet ringer om de ens vill ha städat, de tjänar ju in lite pengar om de struntar helt i städningen. Nej skall ta ett par tabletter till och bädda ner mig.

Tusen Tack för alla fina kommentarer om mina hästar, det värmer verkligen 🙂 Jag är så himla glad över att de var så fina i munnen.

Ett litet tips innan jag går och lägger mig. CollageIt Pro är gratis  ett par timmar till och väldigt enkelt att hålla på med. Gjorde kollaget här nere.

Kollage