... dina symboler här ...

Gaffel (258 av 365)

Gaffel (258 av 365)

Underbart att det är fredag. Det har varit för järnspikars kallt och jag har plockat fram mina mössor. Något som roade Beethoven, han kan bar inte låta bli utan håller på med mulen och pillar å donar. Till sist lyfter han bara bort den. Spelar ingen roll heller att jag blir irriterad utan det går en liten stund så snor han den igen. Han är försiktig så det åker inget hår med, men man blir så störd när man håller på med hovarna och vill göra färdigt.

Annars var båda hästarna bara så kelsjuka och hjälpsamma när jag verkade. Hovslagaren kommer på torsdag, så jag jämnade bara till så att jag har ett rikt märke att gå efter. Skall bli spännande att höra vad han säger, det blir Monica som kommer att vara med så vi skall gå igenom vad hon skall fråga och hon vill börja testa själv. Lite lättar om vi är två att verka sedan. Har jag riktig tur så har hästarnas hovar kommit i det läge att jag bara behöver jämna och inte skära så våldsamt som jag gjort innan.

Gubben fixade till en pasta gratäng och håller precis på att tända en brasa till Idol  🙂

Uggla (257 av 365)

Uggla (257 av 365)

Hmmm! Gubben hade kört på Möllan igår och kom väldigt sent hem. Han hade ringt efter Tobias för han hade ju med sig en så tuff prydnad och ville inte ta den på bussen. jag hade gått och lagt mig när jag hör hur han kommer stormandes i trappan. Kolla här vad fräckt!! Han tänder lampan och jag stirrar rätt in i ett par gula ögon. Han vill nu ha denna över öppna spisen nu när vi skall renovera och göra snyggt. Ärligt talat jag är inte speciellt förtjust i uppstoppade djur, och ha den blängandes när man ser på tv!

Uggla (257 av 365)

Gubben blev så himla besviken över min svala reaktion och att jag kanske trodde att Micael kunde vara intresserad. Tobias hade tydligen sagt något liknande i bilen och lite till  🙂 Jaja man kanske vänjer sig? Maken eller makan fins på Naturhistoriska Museet. Gubben hade mött han som stoppat upp den i trappan till sopprummet, han skulle flytta till ett mindre boende och hade inte plats. Han blev överlycklig över att gubben ville ha denna.

Ljus (256 av 365)

Ljus (256 av 365)

De här oljelamporna är gjorda av Jan Georg. Har sett dem på Tradera för ett bra tag sedan och funderar på att köpa dem i så fall. Flickan har gått sönder så jag brukar sätta i olika blombuketter allt efter var det är för årstid. Det är väl egentligen oljelampor till lucia?

Jag håller på att rensa ur den lilla garderoben där vår el-central är och försöker vara sten hård med vilket som skall bort. Nu var inte dessa där inne utan mammas gamla skolböcker. Tror jag kom att tänka på dessa för att det låg lite gamla jul saker i en koffert. Vi fick lånet beviljat och kommer köra ett massivt race för att bli klara med det mesta av el, isolering o.s.v  Vill därför få bort så mycket som möjligt i vägg gången och där elen är så gubbarna kan jobba fritt.

Ljus (256 av 365)

Gullig (255 av 365)

Gullig (255 av 365)

Monica  kom upp för en ridtur och hade med sig en present till mig  🙂 Hon och pojkvännen hade varit i Gränna och köpt det här trollet. Både gulligt gjort och gulligt troll, håller med att det lyser lite mig över det. Tack och lov så kommer äntligen hovslagaren upp nästa vecka och kollar av hovarna så jag inte gör fel. Jag har gett dem biotin för att stärka hovarna och jag tycker att formen börjar se bra mycket bättre ut. Bellman är fortfarande lite öm av hov bölden och även Beethoven verkar ha lite skavanker.

Men det är en extrem skillnad sedan jag bytte foder och ger dem innan vi rider ut. Sedan trivs de när de kommer tillbaka till ett färdigt stall och kan stå och njuta av höet. Så det känns verkligen som man börja få kläm på de små detaljerna som gör enorm skillnad. Nu är det enbart Monica och jag som rider och det känns väldigt bra, dels för att jag litar till 100% på Monica och dels för att vi båda är noga med säkerheten för oss och omgivningen. Hellre bara skritta om de känns för heta än att tappa kontrollen.

Idag var de extremt pigga men lyssnade fint, de hade fått 1 dl extra foder och det var något som Beethoven absolut inte skulle ha men fungerade toppen på Bellman. Nu hoppas jag bara att hovslagaren är nöjd och att jag inte är på väg åt fel  håll.

Kvinnlig (254 av 365)

Kvinnlig (254 av 365)

Det här skorna köpte jag på sko punkten för 49 kr och de hade jag på dopet. Så himla goa att gå i. Fördelen med att jag red innan var väl att jag inte hann prova mera kläder utan fick ta jeansen för att tiden rusade iväg. När sko punkten byter till höst skor brukar de rea ut sommar skorna. Här nedan har Elvy och jag kommit ur kyrkan och skall vidare på dop kaffe.

Har även bokat namnet   www.krakelgården.se  då allt mer domän namn tillåter åäö.  Det kostar 150 kr om året och går till min blogger sida. Har inte hunnit flytta över alla inlägg ännu men ville låsa namnet. Fast det verkar som jag kan hänvisa flera sidor till den!? Får läsa på lite mera om det sedan.

Kvinnlig (254 av 365)