Dagens bild tog jag på promenaden med Shakira. Det var såpass härligt väder att jag snabbade mig hem från jobbet idag, det hade bara varit ett nattskift efter julhelgerna så det var betydligt mindre att göra idag. Passade på att gå till sjön, tänkte jag skulle fotografera alla som åkte skridskor. Men när vi kom fram så var redan alla barn som åkt skridskor på väg hem.
Isolerar
Dagens bild är på gubben när han isolerar inne i kokhuset. Skall bli spännande att se om vi verkligen kommer att bli klara till sommaren. Jag hoppas i alla fall det, så vi kan börja renovera inne hos oss. Tobias har rena lyx badrum, jämfört med oss som slåss med toa, tvättmaskin och duschhörn på ett väldigt lite utrymme. Visst är det ganska smidigt när man har bråttom, att gå på toa samtidig som man tömmer tvättmaskinen. Men lite större badrum hade inte varit helt fel att ha.
Tisdagstema:Vinter
Tisdagstema:Vinter Det har inte varit mycket till vinter här, men det har varit -14 grader och vedspisen, öppna spisen och värmeljus har gått på heltryck. Så den här värmande bilden blir mitt bidrag idag.

Kompis
Jag har haft en riktigt skön sovmorgon idag och känner mig ovanligt utvilad. Tänkte att det kunde vara dags att börja plocka bort lite av julpyntet. Ljusstakarna får allt stå kvar ett tag till – de gör ju kvällarna så mycket mysigare – och min julstad får också lysa vidare ett par veckor till. Men några av tomtarna tänkte jag faktiskt plocka ner.
Lill-polarn följde med och hade förstås många åsikter om vad som skulle bort. När vi kom till soffan, där nallarna som Elvy vann på Liseberg sitter, blev han alldeles till sig! Han fastnade direkt för den lilla nallen med den gröna luvan – precis samma som jag gjorde den dagen på Liseberg. Nu har han kånkat runt hela morgonen med den i famnen och döpt den till Jompa.
Enligt Lill-polarn har Jompa bara råkat bli lite förkyld, därav halsduken. Han bär nattluva, inte tomteluva – och han är absolut ingen julnalle!
Så ja… jag får väl ge mig. Jompa får stanna framme, för husfridens skull.
Vackert men kallt
Vedspisen går för fullt och jag sitter med en kopp kaffe. I dag är det verkligen kallt ute och det känns lite goare att hålla sig på insidan. Skall ta och städa upp lite och sedan tända öppna spisen, det verkar vara en riktig sitta inne dag i dag. Jag kanske skulle ta och titta på Mamma Mia som jag fick av syrran i julklapp.



