... dina symboler här ...

Passar dessa tro?

Kan dessa passa tro? / Can these fit?

Lill-polarn har suttit med mig vid datorn och läst bloggar och kommentarer. Vi hade det riktigt mysigt på morgonkvisten – hästarna hade fått mat, Shakira gjort det hon skulle och alla katterna var inne och åt. Jag satt här och kopplade av med en kopp kaffe, när jag plötsligt hörde ett fasligt skramlande i vardagsrummet!

Lill-polarn hade släpat fram ved och klättrat upp på gallret för att komma åt tomtens kläder. Han tyckte de kläderna kunde passa honom, de var ju för små för tomten!? Jag fick hängt tillbaka kläderna och förklarat för Lill-polarn att de kläderna var magiska och ämnade enbart för tomten.

Han menade på att flera nämnt att han var naken! Jag förklarade att han var helt okej naturell. Han tittade på mig och tyckte att då kan ju jag springa runt ute helt naturell och se vad jag tyckte om det! Humm ja… det regnar idag igen. Skit väder.

Vid Havet!

Askim

Dagens Gulkorn var definitivt när vi gick längs havet i det kalla men vackra vädret. När vi gick bland vassen så stank det tång och Shakira såg helt överlycklig ut. Dels för att det var helt nya dofter och att hon kunde vara helt lös. Det var så uppfriskande att gå vid havet och vyn var helt fantastisk. Det kluckade och knakade under isen och Shakira såg ut som Bambi när hon försökte springa på isen.

Askims båtplats

Vi satte på henne linan när hon gick på isen, så hon inte skulle få för sig att springa rätt ut och hamna i vattnet. Helt otroligt att man inte har promenerat här fler gånger, det var ju inte långt att åka hit ut. Det var härligt att se så många barnfamiljer.

Shakira

Jag blev så ivrig på att fotografera isen att jag gjorde världens rova och insåg det luriga med att gå för långt ut. Såg att en pappa med sin dotter gjorde samma tabbe som mig och fick hjälp av sin lilla dotter med att ta sig på fastare mark. Den lilla tjejen var smart nog att inte vela ut så lång som flertal vuxna gjorde med sina kameror i högsta högg.

Gubben busar med Shakira

Solnedgång vid Askim

Askims badplats

Dagens bild är från Askims badplats. Gubben var också ledig idag och vi kände för en promenad vid havet. Det var sådant härligt väder, även om det var svin kallt ute. Det var jättemånga som flanerade längst havet och flera som fotograferade solnedgången. Skall ta och sätta mig med en kopp kaffe nu, frös ganska mycket om händerna när jag fotograferade.

Smyger ut!

Lill-polarn 2

Jaha! Andra dagen – eller rättare sagt första natten – och Lill‑polarn är inte riktigt där man placerar honom. Han satt tidigare och lyssnade med stora öron när gubben och jag pratade om Micaels kokhus. Det är ju ganska rejäl rea på kyl och frys på El‑Giganten just nu, och det känns dumt att inte passa på att köpa medan priserna är bra, även om huset inte ens är beboeligt än.

Men vem tror ni jag hittar utomhus? Med lykta och allt!

Shit! Jag som precis hade börjat koppla av. Jag har ju jättefina tonåringar som inte ränner ute om nätterna, så att plötsligt se Lill‑polarn tassa omkring på gården med tomtemors lykta i högsta hugg… ja, det var verkligen inget jag hade räknat med.

Kan någon plocka ner mig?

Dagens bild är på Bellman. Tog en sväng på min slinga idag så jag kunde kolla att el-tråden var hel. Hästarna tycker det är så kul att springa med, och idag tyckte även Shakira det var superkul.  Hon brukar tycka det är lite obehagligt när de kommer dundrande och när hon var lite fick hon ström i sig från tråden precis när hästarna kom.

Men idag hade hon riktigt roligt och sprang själv som ett litet skållat troll på slingan. Det tog inte så lång tid innan även Fimpen dök upp och skulle springa med. Även om Bellman hoppar och slår bakut, så har han stor koll på sina fötter. Så när Fimpen som genade över hagen kom för nära Bellman så la han av och hoppade tills Fimpen var ur räckhåll.