... dina symboler här ...

Tiden går för fort

Vi startade ganska tidigt med att åka upp till Claes-Olofs släckt i Uddevalla. Vi skulle vidare till Vänersborg till Kristina och Peter, vi kan inte riktigt vägen ännu så Kickan får köra i förväg. Claes-Olofs mamma hade pyntat så fint hemma hos sig, att det var en fröjd för ögat.

Christina och Peter hade gjort ett enormt jobb med att laga mat och fixa så alla skulle få plats. Claes-Olof testade dopp i grytan för första gången, på flera år. Jag provade grönkål för första gången, det ser himla mysko ut men var riktigt gott. Vi startade tidigt men tiden räckte lik förbaskat inte till, hade inte fixat backup som kunde fodra! Men jag hade kunnat koppla av, gulliga Monica stod i startgroparna och var på väg upp till hästarna när klockan närmade sig åtta och jag fortfarande inte var hemma.

Så fin.

Dräneraren kom och lämnade denna fina julgrupp och vi blev så paffa. Det är väl egentligen vi som skulle get dem världens största julklapp med tanke på deras fina arbete. Kokhuset har torkat upp helt nu och luktar riktigt fräscht. Vi har kollat ut kakel och olika badkars varianter som Micael får titta på. Det kommer att bli ganska litet och avlångt, men han vill helst ha badkar! Gubbarna måste veta hur de skall dra avloppet, så det gäller att fundera ut ordentligt hur det skall få plats.

Hade en barbackagjord!

Dagens bild är på mina säkerhetsstigbyglar. Åkte in tidigt till jobbet, men det var inte en kotte där så jag åkte hem. Tror det var likadant förra året, att ingen kom dan innan julafton.  Så nästa år stannar jag hemma, jag får väl ta och stanna längre någon av mellandagarna. Nu när jag ändå var uppe och velade så passade jag på att ta ut hästarna. Jag hade ingen lust att sätta på den tunga westernsadel, utan tog bara barbacka gjorden. Jag kom till dörren där Bellman fastnade, blir så trött på mig själv, jag glömde lägga upp stigbyglarna. Så det var den gjorden! Stigbyglarna är lite klumpiga, men man får go balans och behöver inte bekymra sig över att foten skall gå igenom.

Flytt

Dagens bild är på gubben och Tobias. Nu har Tobias fått en säng till sitt hem och påbörjar flytten av sina saker. Han har sovit två nätter i sitt hem och det har fugerat bra. Nu är det bara sorteringen av alla cd skivor och kläder som skall göras innan jag kan städa upp hans gamla rum ordentligt. Han kommer än så länge ner till oss och äter, så får vi se när han skall börja laga sin egen mat och börja stå helt på egna ben. Han har läst in sina poäng så att han kan börja söka lärlingsplats och fått extra jobb på bion, så det börjar röra sig i rätt riktning. Helt suveränt att han bara bor par meter upp, nära men ändå borta.

Gubben!

Dagens bild är på min gubbe som har svårt att låta bli att skoja om allt. Vi lastade upp höet igår och jag hittade den gamla ”balkroken?”.  Det är en rejäl krok och jag vill helst ha koll på var den hänger så vi slipper få den i skallen. Vi hämtar så mycket hö vi hinner nu innan jul så vi slipper hämta om vi får snö på vägarna. Bilden på gubben är retuscherad efter en teknik som försöker likna   Dave Hill effekten. Det är roligt att följa folks försök att komma så nära hans stil som möjligt. Gruppen på flikr är jätte stor och man lär sig ganska mycket om olika tekniker, men alla vill ju lära sig så mycket som möjligt så man till sist hittar sin egna stil.

Hö