... dina symboler här ...

Tisdagstema:Uppmärksamhet

Tisdagstema:Uppmärksamhet Det här är ett kort på Shakira när hon är uppmärksam på bollen. Jag älskar verkligen min lilla Canon men det gick inte att ta bilder i serier, och det ville jag verkligen kunna göra när jag har djur, eller skall fotografera barn. Shakira är så uppmärksam att båda öronen står upp, annars har hon ett häng öra.

Måndag!

Jag fattar inte varför måndagar skall vara så jobbiga, jag känner mig som ett vrak. Gubbarna har gjort ett fantastiskt jobb med att riva väggen. Den gamla gärdsgården som huset står på är riktigt rak och fin. Gården måste ha varit väldigt fin en gång i tiden, innan Sabema körde igång och spränga alldeles i närheten. Sprängningarna har satt sina spår på både husen och gärdsgårdarna som inte riktigt står där de brukar. I morgon skall de börja bygga upp den nya väggen, tror aldrig jag har sett så lugna, snabba, effektiva gubbar förut! Det gäller att vara snabb med kameran så man verkligen har bevis hur ruffigt det har sett ut här.

klara

Vi har tömt kokhuset nu, ja det är väl ett och annat kvar, men nu skall gubbarna komma åt att jobba därinne. Det är fortfarande en del grejer kvar från mamma som skall skänkas och köras iväg. Vi blev lite chockade över att det rummet som kommer bli vardagsrum är nästan lika stort som Tobias. Där ser man vad en massa skit kan göra, denna gången var det gubben som inte ville slänga.

Här bär våra söner för fullt och det går riktigt fort att få tömt. Gubben envisas med att han skall göra allt själv och det slutar alltid med att han ligger i soffan med ryggvärk. Han är ju inte så ung längre och väldans klen.   Nä! men varför bära mer än nödvändigt, när man har starka söner som behöver komma från datorn? och det skall bli Micael hus, så ju mera han hjälper till ju fortare får han eget.

Det har varit murbruk på väggen, men den har släppt helt och på golvet är bitvis bräderna borta. Men jag tror att de skall bila ner en bit här med. Dörrarna är jätte låga, så det är tur att inte Micael är så lång. Är så himla spänd på att se när de är klart och de har satt in en trappa till övervåningen. Trappan köpte vi för ett tag sedan på Hammars trä begagnad. Priset var så lågt att vi köpte den trots att vi visste att det kunde ta tid innan den skulle upp. Men nu verkar det hända grejer

Tömning

Usch vi har röjt ut en del från kokhuset och skall fortsätta i morgon. Gubbarna kommer på måndag och skall mura ny vägg. Det har torkat upp nästan helt sen dräneringen och det skall bli roligt när det värsta är gjort. De skall prova att bila ner golvet för det är ganska lågt till taket, framför allt i ett av rummen. Här på bilden där de har tagit bort tegelstenar, så ser man att huset står bitvis på gärdsgården och inte hålls upp av den bågade tegelväggen. De skall fixa till avloppsränna till blivande köket och toa. Det är fortfarande en del som skall röjas ut men vi blir nog färdiga till på måndag.

Kärring onsdag 2

Det var väldigt mycket att se på och jag köpte ett par mini tomtar till min stad. Elvy som är mästare att plocka upp mjukisar, tog upp de här två nallarna till mig. Visst är de söta! Sen plockade hon upp två mindre till sin dotter som hon har lovat skall få 250 stycken att ha runt halsen när hon tar studenten. Så Elvy har ett enormt jobb framför sig med att plocka upp mjukisar.

Vi tog oss en titt in till tomtarna och Rosa var nog den som var hårdast med att trycka på alla ljudeffekterna. Det är ett otroligt arbete de har lagt ner och väldigt mysigt att gå runt och titta. Men det sötaste var nog där barnen kunde lägga sina nappar till tomten, den skålen var ganska full. Mina ungar har aldrig använt napp, men kan tänka mig att det kan vara smidigt om man har barn som skall sluta.

Vi hade en helkväll och det var riktigt mysigt. Lite irriterande att komma hem till en strulande dator. Har gått igenom mina bilder, men får jag inte bukt med fotoprogrammen blir det till att formatera.  Känns lite trist om jag inte får igång mitt flash program, nu när loggan skall ha ett ljust till tänt.