... dina symboler här ...

Kärring onsdag 1

Min dator strular, eller rättare sagt Norton blockerar min installation och det tog ett bra tag innan jag hittade var jag kunde stänga av den. I går var det ju kärring onsdag och vi hade bestämt att gå till Liseberg. Jag var så supertrött när jag kom från jobbet att jag la mig en stund. Min skatt till gubbe åkte och köpte tre räkmackor och vit glögg som vi kunde ha med oss, så att jag skulle slippa att stå och fixa till mat. Så när vi kom in till Liseberg hade vi sådan tur att en isshow började mitt i fikat.

Jag tittar lite då och då när det är uppvisning på tv, men jag blev riktigt chockad över att de åkte så fort och så nära varandra, det har ju sett så soft ut på  tvn, så den här enorma hastigheten hade jag inte väntat mig. De var så otroligt duktiga och verkligen roligt att titta på. Fotografera i snabb rörelse är något jag behöver träna på, jösses vad suddiga bilderna blev.

Det var så vackert och mysigt att bara promenera runt och ta kort. När vi kom till spökhuset där skeppet står, var det så klart och spegelblankt på vattnet att man fick svindel när man tittade ner. Det var svårt att se vad som var upp och ner. Det var bra tid vi åkte till Liseberg i år, förra året åkte vi in efter Lucia och det var jättemycket folk och svårt att fotografera. Nu var det precis lagom med folk.

Nytillskott

Dagens bild är från Liseberg. Vi var på Liseberg i går på kärring onsdagen, men jag var så trött när jag kom hem och min photoshop har havererat helt. Även min  Gimp verkar vara trasig, så jag fick inte ordning på mina bilder. Men här är en bild på en av mina nya nallar. Elvy är hel grym på att plocka upp mjukisar, så det var bara att peka på vilka man ville ha. Skall lägga in mera bilder efter jobbet, men nu måste jag åka.

Synvilla

Jag har letat efter mera jullåtar till min blogg, är så himla dålig på att komma ihåg vad de heter och artisternas namn. Men jag blev väldigt förtjust i Ave Maria och kom att tänka på att det var en av pappas favorit låtar. Tror jag har fått ihop tillräckligt med jullåtar så man inte tröttnar.

Flera har visat sina fönster, jag tycker det är jätteroligt att se hur andra har det, om inte annat så får man massor av inrednings tips. Jag bor ju i ett gammalt hus och vi renoverar så gott vi kan, men just nu prioriterar vi så Tobias får möbler och att Micaels hus skall bli klart att inreda. Det kanske inte syns på bilderna, men det är ruskigt ruffigt och massor kvar att göra.

När man ser era bilder så ser det så fräscht ut! Jag har sprickor i min tapet och min öppna spis behöver målas vit. Här fattas dörrkarmar och det sitter halva rör kvar sen det var vatten element.  Jag har verkligen fått lära mig att vinkla kameran så inte de värsta skavankerna syns. Eller är det bara som jag upplever att alla har det så nytt och fräscht!?

Tomtens tvätt

Dagens bild är på tomtens tvätt. Ser att jag måste måla spisen som börjar bli lite väl sotig av allt eldande. På ljuset har jag en gammal plast manschett som kommer från mina föräldrar. Gillar inte plast men den här påminner om jular när jag var liten. Vet inte hur många som jag har pillat av blommorna på.