... dina symboler här ...

Min julstad

Jag satte upp min julstad i går, oftast har jag bara den uppe och inget annat. Men i år har jag satt upp lite mera på min öppna spis och även tomtar lite här och där. Det är en trist årstid nu när det bara regnar, hade det varit snö ute så det blev lite ljusare tror jag inte man hade känt sig riktigt så tung. Därför har jag i år ovanligt mycket pynt och ljusslingor. Skall gå upp på loftet och plocka fram mina ljus. Tänkte jag kunde göra ljusbrickor på kärring onsdagen.

Julstök

Dagens bild är på hur det ser ut på mitt bord. Håller på att städa och gå igenom jul sakerna. Skall starta med jul staden idag. Elvy har börjat med sin, så henne går det inte att prata med.

Typiskt mig!

Typiskt mig att stressa upp i onödan, gubben jobbade sent så jag visste inte om vi hade fått eldningsförbud. Så jag gick hela dagen på jobbet och planerade hur jag skulle fixa till mys utan mina spisar. Så när Rosa ringde mig på kvällen och frågade hur det hade gått så var jag så uppe i varv att jag tyckte det var Grinchen som hade kontrollerat skorstenarna.

Det lilla jag hörde på morgonen var att, vår skorsten var så dålig att den kunde blåsa iväg om det kom en storm. Sen har det varit en gård från början, så det är lite sisådär med våra husnummer? Undrar vad Micael hus får för nummer! Vi har trott att det var eldningsförbud på Tobias hus. Så när kontrollanten sa att han skulle se viket nummer han satte på vilket hus!? så tänkte jag att det var kört.

Summan av kardemumman är att vi har inte eldningsförbud på något hus. Kontrollanten hade känt något mjukt i skorstenen, så han kom tillbaka ett par timmar senare med rensband och fick ut vad det nu var!?  Nästa kontroll blir om 8 år. Vi skall slamma om vår skorsten och gå igenom den ordentligt, så fort vädret tillåter skorstens arbeten. Jag eldar ju lite mer än bara till mys.

Jul kulor.

Dagens bild är på jul kulor. De kommer från mamma och flera var aldrig använda. De är fina att se på men trådar upp sig så fort man petar på dem. Det blir väl inte att jag sätter upp dem utan använder vanliga kulor i stället.

De är för goa!

Micael har besök av tjejen igen och han är för rolig med att hitta på små överraskningar. Mina söner är verkligen som natt och dag. Tobias har gubbens lugna sävliga sätt. Det ordnar sig, tar det sedan o.s.v.  Micael är som mig. Saker skulle varit gjorda igår, älskar att pyssla och hitta på ting. Men båda två har gubbens humor, som kan vända världens krissituation till något man skrattar åt med motiveringen ”Shit happens!”