... dina symboler här ...

Min parkering

Jag är så himla nöjd med parkerings platsen gubbarna har gjort utanför garaget.  Dels börjar garaget torka upp ordentligt och lukten har blivit betydligt bättre. På måndag skall lastbilen besiktigas, sen är det bara att börja fylla den med skit och köra iväg. Det är lite skit kvar i garaget och det är det första som skall i väg så jag kan köra i bilen. Det skall bli så härligt att slippa ha bilarna utanför vardagsrummet och kunna titta på de fåglar som kommer till fågelmatarna .

Nu håller jag tummarna att vår skorsten går igenom kontrollen. Kransen högst upp behöver åtgärdas och de läcker lite från öppna spisen pipa till vedspisens pipa, men det är inget som vi har fått eldningsförbud på. Tobias skorsten är ny slammad men tak nocken går igenom skorstenen  högst upp, så han får vänta med att elda tills vi fixat det. Kokhuset skorsten behöver totalrenoveras, tror inte ens att den håller för tryck kontroll.

Går inte skorstenen igenom och jag inte kan använda min vedspis, blir jag super deprimerad, jag älskar värmen, det mysiga sprakandet och att laga maten på den o.s.v näää börjar känna mig stressad, såg att gubben köpt sig en choklad kaka som han garanterat inte vill äta. Tar och äter upp den och går ut och fodra.

Egentligen Rosas kärring onsdag.

Rosa var sjuk, så det blev att Elvy hämtade mig efter jobbet och vi åkte ned till Röda korset i Kungsbacka. Jag fick tag på jul gardiner till köket och Elvy lite fler hus till sin tomtestad. Vi fixade till gardinerna och lagade korv mix. Sen fick jag köra igång med städningen. På fredag kommer de och skall kontrollera våra skorstenar och då behöver de komma in och kolla mur stocken. Jag passade på att sortera ut Tobias jul saker så han kan ta med sig de upp till sig, så får han pynta om han känner för det.

Pannan.

Dagens bild är på en gradmätare. Gubbarna som dränerade har hjälpt oss med att ta ut den gamla pannan. Den har gett värme till båda husen en gång i tiden. De fick ta bort dörrposten och bredda lite innan de kunde ta ut den. De måste ha satt in pannan först och sedan byggt upp väggarna med tanke på hur tajt det var med alla rör och vattenberedare som fanns i rummet.

Härlig promenad.

Tog en sån härlig promenad med Shakira, vi åkte ner till Elvys parkering och Shakira trodde hon skulle hälsa på Nisse och Alfhild. Men Elvy var inte hemma så vi gick runt själva. Jag mötte två joggare, Elvy berättade att oftast går hundägarna inne i området på den lilla slingan. Då kan jag förstå att flertal hundar är griniga om de bara få gå där. Kommunen har verkligen lagt ner ett jättejobb med att anlägga den här el upplysta slingan. Det tog mig 2 timmar att gå runt, ja jag velade väl runt lite på sidoslingorna och tog den längsta vägen, men så fint där var. Nu hann det mörkna och jag vill gärna gå dit på helgen så jag kan läsa alla skyltar som finns där. Skrämmande att inte fler hundägare går där, de fattar inte var det går miste om, men snabba är de på att gnälla att de inte har någonstans att gå med hunden.