... dina symboler här ...

Väggen är klar.

Det börjar bli super fräscht, kokhuset har alltid luktat något våldsamt. Dels för att det har behövts dräneras, men också för att gamla flaskor med råttgift hade gått sönder och gått in i trägolvet. Det var riktigt gamla flaskor med dödskallar på. Önskade nu i efter hand att jag fotograferat dem innan jag körde ner allt till tappen. Sa till dem att jag ställt det på utsidan så de kunde ta hand om det med detsamma, det var ganska mycket och flaskorna stack verkligen ut.

Trappan som vi hade köpt och haft liggande blir alldeles för klumpig, nu när vi ser hur mysigt det kan bli är det bättre att satsa på en mindre trappa.  Man kan ju komma in på övervåningen via gräsmattan så det blir inga problem med att ta in möbler. Och då kan vi lika gärna satsa på en nättare trappa och spara utrymme.  Gubbarna har gjort i ordning för vattenberedaren och gjutit en klack till tvättmaskinen. Så de dyra och krångliga bitarna är snart av klarat.

Läcker!

Har varit och satt tillbaka krukan vid graven och tänt lyktan. Vi passade på att stanna till vid Mölndalsbro och fotografera fontänen. Rosas släktingar ligger på västra kyrkogården och vi funderar på att gå runt till sommaren och titta på det riktigt gamla fammilje gravarna. Det kanske låter lite knäppt men frågan är hur länge de bevara de riktigt gamla gravarna. På västra verkar de sköta om dem som kultur medan Mölndals har väldigt få kvar som knappt går att läsa på.

Motorhuv sökes

Tänkte jag skulle fixa till vår gamla lastbil. Vi hittade den när vi röjde väck hagtornen. Har alltid velat ha en babyblå bil! Ratten är helt intakt, tja sätena ?? behöver kanske renoveras lite men det skall väl inte bli så dyrt, tycker jag? Det är bara att ta ut ett par stora kuddar så sitter man kanon fint. Rosas gubbe är ju bilmekaniker, han fixar garanterat till bilen på två röda!

Jag tycker grillen är helläcker, jag är så super lycklig att jag är ägare till denna klenod. Så gott folk till sommaren får ni se upp när jag och Royce kommer ut på vägarna.

Visst! är min Royce grym

Viss likhet

Humm! jag har funderat på vem sonen liknar ibland, kan det vara kalufsen som gör det tro? Micael har en otrolig mimik när han kör igång och älskar att spela pajas.