... dina symboler här ...

Det är till att gotta sig.

Dagens bild är på Fimpen. Han brukar ligga i stallet på nätterna, men har börjat se till att komma in på kvällarna nu när det börjar bli så kallt. Det syns inte riktigt på den här bilden, men han är så himla lång smal. När han sträcker ut sig fyller han upp soffan. Det är den yngsta katten i våran familj och ett riktigt bus troll.

Fy vilken dag!

Göta Petter vilken mardröms dag idag. Jag såg direkt när jag tittade in i stallfönstret att något var på tok. Bellman såg så uppsträckt ut och rörde sig oroligt. När jag öppnade stalldörren så var det som att kliva rätt in i en pool. Jä…. skit jag hade glömt stänga av vattnet och munstycket är inte tätt. Har aldrig fattat riktigt hur kast munstycket har varit förrän nu.

Stackars Bellman de står på torv och i jäktet så måste han ha upplevt allt som ett enda svart hav. När han vägrade gå in i sin box och äta då fattar man hur stressad han egentligen är. Kallblod har en tendens att dölja stress och smärta väldigt väl, så ibland märker man inget förrän det är rejält katastrof läge. Fick in honom i boxen och stod bredvid honom tills han ätit hälften, sen så kunde jag gå ut och fortsätta skyffla vatten. Jag kalkade golvet ordentligt innan jag gick i morse och det hade nästan torkat upp helt.

Mörknar fort nu.

Dagens bild är på sjön. Vi snabbade oss att åka till Elvys svärfars torp. Vi ville inte bli stående i den enorma skogen när det mörknar. Vi hann ganska lagom ut ur skogen och ner på vägen innan mörkret kom. Hemvägen längs den spegelblanka sjön var så otroligt vacker.

Våra krukor är klara.

I dag gjorde vi ordning våra dekorationer som vi skall ha på Allhelgonahelgen. Elvy kom och hämtade mig efter jobbet, så vi kunde åka på direkten till hennes svärfars torp. Vi behövde granris och det mörknar så himla fort nu. När vi kom tillbaka hade Rosa kommit med änglar, band och kaffet var klart. Jätteskönt att få komma hem till att det är klart. Jag hade tjuvstartat med min kruka så jag körde igång med att laga mat. Elvy gjorde en jättefin krans och skall göra sin kruka närmare lördagen. Rosas kruka blev jättemysig med grenar och guldbågar. Skall bli fint att åka runt på Lördag och placera ut dem.

Liten blomma

Dagens bild är på en blomma. Kände att jag ville lägga ut en blommbild idag. I morse när jag tittade ner i mitt trädgårdsland, så hade frö tapeterna som jag satte tagit sig rejält. Jag satte ner de väldigt sent och trodde inte de skulle klara sig, men det blommar för fullt i gropen så nästa år köper jag nog frö tapeter lite tidigare.