... dina symboler här ...

Oj vad de jobbar?

Sprang upp till Tobias hus och skulle hämta de hårt arbetande. Av Tobias min att döma så har de funderat rätt länge på om de skall sätta på lås cylindern på tv bänken. När gubben inte klara av en grej så brukar det heta, den behövs nog inte? den kom nog bara med i förpackningen?, du kommer nog aldrig låsa det skåpet? den behövs inte!. Jag trodde de skulle vara klara med möblerna, soffan kommer i morgon och jag är superspänd på att se hur det kommer att bli.

Höst dekoration

Dagens bild är på en höst dekoration. I år funderar vi på om vi skulle ta och fixa till våra egna kransar på allhelgona helgen. Det är en bra grej att göra en kärring onsdag, alla har vi gravar som behöver göras i ordning. Jag har verkligen tyckt att det har varit jobbigt att besöka graven, så när vi åkte tillsammans så blev det så mycket lättare. Sist gjorde vi ordning Rosas farmors grav och något liknade är jag ute efter. Snyggt, enkelt med lite dekorationer.

Hum!?

På Mio fans det mycket att se på. Chockartade priser så man vaknade till, riktigt knasiga möbler och massvis av lull lull. Affären är ju så stor att det kändes som vi bara gick runt. Den här byrån var bara lite för mycket. Tobias tyckte den hade otrolig charm och den var ju jätteläckert gjord. Men komma hem efter en glad kväll, så vete tusan om man har någon större lust att fokusera på en redan flummig byrå. Den måste upplevas som riktigt extrem, eller också så kommer den helt till sin rätt och blir rak. Vi gick förbi den flera gånger och det är definitivt en möbel man kommer ihåg. Tyckte priset var lite extrem också, men det var roligt att gå runt och kika. Tobias hittade tv bänk och dvd hyllor till riktigt bra pris.

Vilken gruva?

Dagens bild är på mitt fönster. Lampan som är gjord av sten var min favorit när jag var liten. Jag vet inte hur många gånger mina föräldrar fick säga till mig att inte pilla på stenarna, det var så svårt att låta bli. Den är så vacker tänd och ger ett behagligt ljus i rummet. Jag har den runda här och en fyrkantig i andra fönstret. I tonåren var jag på någon nerlagt gruva och plockade sten, mamma hade läst i tidningen att en hade blivit rik på en ädelsten och det blev rena folkstormen till gruvan. Vi var där sista helgen innan de stängde grindarna helt till gruvan. Tänker på gruvan när jag ser lampan, men jag kan inte komma på vilken gruva det är. Stenarna från gruvan har jag hittat när jag hämtade grejer till Tobias hem. Vem vet jag kanske är rik!?

Gästhuset

Rosa var sjuk och stannade hemma idag. Det blev jag och Elvy som fick fixa till köket och vardagsrummet för Tobias. De fina 6 kantiga soffborden kommer från Rosa. Tobias hade varit uppe och skurat idag, så Elvy och jag skulle börja och städa ur köket. Badrummet och tvättstugan får vänta lite. Vi har haft huset uthyrt ett par år, med dealen har alltid varit att hyresgästen skulle flytta när Tobias fyller 18. Tobias har inte riktigt varit intresserad förrän nu och tyckt att det har varit lite jobbigt att hyresgästen skulle flytta på grund av honom. Tobias är 19 nu och huset får hellre stå tomt ett tag, än att han känner att han slänger ut folk.

Vi möblerar och gör i ordning så får han flytta när han känner sig redo. Det är lite som behöver fixas till, men det är ett trivsamt hus, där köket och det rummet som vi gjort badrum av förmodligen har varit ett soldattorp en gång i tiden, så har det byggs ut allteftersom. Uppe på vinden fins en liten pigkammare med en jätte låg dörr. Nästa vecka kommer hans soffa, så det skall bli lite spännande att se hur det kommer att se ut. Jag får ta nya bilder allteftersom det blir klart.