... dina symboler här ...

Väntar…

Dagens bild är på en liten groda som Elvy såg när vi promenerade runt i Balltorp. Den dagen var Elvy rena grod och padd magneten. De var ju så otroligt små men Elvy såg dem alla. Den här lilla grodan ville inte hoppa av Elvy, utan hoppade tillbaka på handen varje gång hon satte ner den på marken. Vem vet hade hon gett den en kyss så hade det kanske stått en prins framför henne. Den lille grodan såg ut att bara vänta på sin kyss.

Cyklister

Slutade lite tidigare idag, underbart med tanke på det fina vädret. Hämtade Shakira och åkte till Delsjön. Det jag gillar bäst med Delsjön är att det fins slingor för alla. Det var härligt att höra hur en barnfamilj satt vid den lilla grillstugan vid sjön, barnens skratt hördes långa vägar. Shakira var så ruskigt pigg i dag att jag valde en väldigt kuperad och klättrig skogstig. Fast idag blev jag lite nervös att hon skulle ramla ner för bergen, hon for runt lite väl häftigt.

Det enda som jag tycker är lite bökigt, är alla cyklister som kommer i full fräs. De är nästan ljudlösa och kör så himla fort. Det fins slingor även för dem och går jag där får jag ju skylla mig själv. Men de kommer på den breda vägen vid sjön och åker sicksack mellan barn familjer, mötande och hund ägare. Hade jag kommit ridande på det sättet som de cyklar hade det blivit rent ut sagt ett jä… liv.

Inglasat

Dagens bild är på pojkarnas farmors inglasade balkong. Enligt Inga-Britt så var det det bästa de någonsin fick till sin lägenhet. Balkongen är ganska stor och hon bor nästan högst upp. Så utsikten över Uddevalla kyrka är jättefin. Men det är otroligt hur fint hon har gjort på balkongen och verkligen nyttjat dess charm. Det har blivit hennes favoritplats i lägenheten och hon fick en liten platt tv att ha där ute när hon fyllde år. När hon tänder belysningen och lite värmeljus är det både vackert på balkongen, men lyser även in så fint i stora rummet.

Mysbelysning

Dagens bild är på kokhustrappan. Det börjar mörkna så fort att det är lite mysigt att tända lite ljus. Uppfarten till vårt hus är så lång och mörk. Vi har funderat att sätta upp belysning, men inte kommit till skott ännu, så att se lite ljus gör att man orkar med den sega backen. I år funderar vi på att sätta upp lite jul belysning vid husen. Så det blir Tobias som får ta tag i det elektriska och gå igenom elen. Tobias kommer väl inom de närmsta dagarna att flytta upp till gästhuset, det är bara några meter mellan husen och han får ta det i sin takt. Men det är roligt att höra hur han börjar se lite annorlunda på tingen. Nu kan han tänka sig mys belysning och julgran, sånt som han har gruffat lite om innan och tyckt varit lite fånigt.

Orienthus

Kärring onsdag och vi styrde kosan till Orienthuset i Gamlestan. Jag var så himla sugen på att prova något nytt. Affären var jättestor med mängder av matvaror och daglig varo artiklar. Jag köpte soppor och bröd, Rosa efterrätt och Elvy korv. Det var lite förvirrande att se alla matvaror och försöka gissa sig till om det skulle lagas till eller bara var till att börja ätas. Jag har ganska torrt hår och Rosa hittade en olja som det stod bäst till håret på? Den stod bland mat oljan och inte bland schampo. Rosa tyckte att det var lika bra att fråga expediten om det skulle läggas i håret eller drickas? Han såg helt chockad ut. Nej, nej inte ätas, håret efter duschen. Jag tänkte sätta mig ner någon dag och leta efter lite spännande maträtter. Det fanns väldigt många sorters linser, bönor och nötter, så Elvy blev lite sugen att testa på att laga till något på det. Det var roligt att gå runt och titta. Jag skall ta med gubben någon dag och gå runt i lugn och ro. Elvy var så hungrig idag att hon blev lite frustrerad när hon inte såg hur det skulle tillagas och tog tag i en korvpaket. Men den korven var jättegod så det blir till att köpa in lite fler av. Har ni vägarna förbi skall ni absolut gå in och titta.