... dina symboler här ...

Sista blommorna

Dagens bild är på de sista blommorna innan vintern. Rosa kom upp med en paprika planta, fröer och en gul Dahlia. Glömde skicka med henne fröer som vi plockade vid Varbergs fästning. Rosa tog kort på frökapslarna och varje knopp innehöll mängder av fröer. Skall traska ner till Rosa med fröerna nu så blir det hennes tur att bjuda på kaffe.

Vi hann inte riktigt…

Vi tänkte överraska Micael med att ha hunnit tapetsera tills han kom hem från jobbet. Jag tyckte han var så otroligt duktig på att storstäda och tömma sitt rum igår. Huset är från 1850 och tapeten är garanterat inte så mycket yngre. Vi har lovat pojkarna nya tapeter i omgångar, men det har alltid dykt upp något annat i vägen. Tobias flyttar snart upp till gästhuset och vi håller på att renovera kokhuset till Micael. Men han har mognat så våldsamt sen han började svetsarlinjen och börjat praktisera att vi tyckte det var lite synd att han skulle behöva mysa i sitt rum med tapeter som knappt sitter på plats. Inte en enda gång under alla åren har pojkarna gnällt över att de haft udda möbler och blommiga tapeter. Vi hittade en sådan superläcker fondtapet som passade kanon med terrakotta tapeten som vi visste att Micael ville ha.

Det ser kanske inte ut som en 17 årings rum, men Micael blev verkligen glad. Så idag jobbade vi hela familjen med Micaels rum. Tobias fixade elen, gubben tapetserade, jag städade ute i hallen och servade dem med verktyg. Plötsligt kommer Micael hem och vi flyger på honom om varför han kommer så tidigt! Stackaren han såg ut som ett stort fråge tecken. Vi hade glömt av i stressen att vi stängt av strömmen, så klockorna stämde ju inte, vi var sena inte Micael. Men det var bra att han kom mitt upp i allt stress, tror han förstod 100% i dag att vi verkligen jobbar på och i bland sliter ut oss för att de båda skall få det bra och i det mån det går, få det de önskar sig. Nu märkte han att det tar tid att tapetsera och att han var till stor nytta när vi samarbetade och delade upp sysslorna. Det var nog första gången det slog honom så bokstavligen. Han var så lycklig och glad över hur långt vi hunnit och brydde sig inte alls att vi inte blev klara. När jag frågade vad Tobias tyckte om tapeten, så tyckte han den var cool, men det där spetsjoxet gick ju bara så bort, lägga sånt sk..t på sängen. Vi skall köpa nya gardiner, överkast och matta, men möblerna ville han verkligen ha.

Höstlöv

Dagens bild är på höstlöven vid jobbet. Jag är ledig även idag från jobbet och skall ta mig en promenad sedan med Shakira. Jag skulle gå så mycket som möjligt på foten så den inte blir stel. Platt underlag är inga problem men hamnar jag det minsta snett så känns det inget vidare. Jag kan ju passa på att ta igen det jag ligger back med. Jag tänkte överraska Micael idag också med en grej till hans rum….

Är det någon som vet?

Jag håller på att göra stor röj på övervåningen, det är där det mesta samlas. Micael gör också stor städ, och ville möblera om till tjejen. När Micael kom ut med en massa skolböcker som han inte ville ha längre så visade jag honom mammas gamla skolböcker och jag blev så förvånade att det var reklam från gamla tidningar inklistrade, mellan bilder från våra kyrkor och städer? Det är lite synd att jag inte sett dessa skolböcker innan så jag kunde fråga mamma hur skolundervisningen var upplagd. Nästan alla böcker inner håller tidningsurklipp. Geografiböckerna innehåller många fina teckningar som mamma gjort och även där reklam från tidningar. Då mest kaffe,virke och från olika fabriker. Men just reklamen förbryllar mig lite, är det någon som möjligtvis vet varför? Blev lite nyfiken på  Vegas Velocipeder

Ja, jag säger då det!

Dagens bild är ett collage på Micael. Hans tjej Nina skall komma ner från Stockholm så han har varit ute och köpt henne en present. Jag blev så paff när han kom med en ros i ena handen och en Kicks påse i den andre. Jag visste inte att hans tjej skulle komma ner utan tänkte (WOW till mig!) men där blev jag allt general blåst, han undrade bara vad jag tyckte om Ninas present? Jösses de är bara för söta där de går och donar i sina rum för att det skall vara fint för tjejen och i nästa stund se ut som ett bombnedslag för att han har suttit och lanat med en massa kompisar. Jag märker att båda mina pojkar behöver större utrymme.