... dina symboler här ...

Blomma?

Dagens bild är på frön från en blomma som gillar att stå nära vatten. Bladen påminner om en liljesort. Jag tog ett par sådana här kapslar när vi var på utflykt med Shakira. Det fanns mängder av den här blomman ,men jag har inte en aning om hur den ser ut, eftersom alla var utblommade. Jag tänkte ge Rosa ett par, sätta några i en kruka och spara resten till våren.

Fågelbaden

Mina fågelbad hade torkat och jag var så himla nyfiken på hur de blev att jag åkte ner till Rosa och kollade. Det stora blev djup och fint, men jag tycker att de är väldigt sköra. Jag lyckades göra sönder det lilla som jag tänkte ha på graven när jag försökte göra rent kanten. Jag skall försöka laga det med husfix. Elvy kom efter en timme, lika nyfiken hon på sitt fågelbad. Det såg ut att vara sprucket, men var hel och fint.

Jag passade på att fotografera Rosas blommor och blev så imponerad på den här lilla humlan som for fram och tillbaka i blommorna. Men är det pollen den har samlat runt benen. Inte undra på att en del humlor ser extremt tunga ut.

I dag tänkte jag tända en brasa , det blåser så ute och jag funderar på att bädda ner mig i soffan. Min semester tar slut i morgon, så det är lika bra att passa på att gotta sig ordentligt.

Främmat

Nu på morgonen fick jag stor främmande av Mariaberg med familj. De bor i Rosas husvagn över helgen och Rosa tog med dem upp. Det är så roligt att träffa andra bloggare. Jag möttes i dörren av ett sött litet mellan troll som lämnade en present till mig. Tackar så hemskt mycket. Hon tyckte Beethoven var roligast att rida, det var mera fart i honom och mycket mjukare att sitta på.

Stor trollet var redan uppe hos hästarna och hade siktat in sig på att rida Bellman. En riktigt tuff tjej som red mestadels alldeles själv. Monica hade tagit ut hästarna, men jag tycker det är tryggare när de har sadlar på sig när barn skall rida. De är ju ganska breda hästar, så det blir lite splitt variant och för tillfället är de ganska runda av sommargräset. Det är lätt hänt att man glider av dem.

Lill trollet såg bara för go ut, där hon satt på Bellman och höll sig i sadelhornet. Maria blev lite sugen på att rida och satte sig bakom lilltrollet men det var inte populärt, komma där och sabba drottnings tronen. Det var kul att se att barnen tyckte det var roligt.

Tackar så mycket för besöket och ni är välkomna så fort ni har vägarna förbi.

Nytt försök

Hos Rosa på kärringonsdag och vi provade att göra nya fågelbad. De förra höll inte och vi skulle vilja sätta varsin vid våra respektive gravar. Tore hjälpte oss med cementen så får vi hålla tummarna att de blir bättre denna gången. Vi hade fått jätte god ugnsbakad falukorv i tomat bädd, så idag var jag lugn och fin, ingen duracell defekt. Sedan satt vi och rensade Rosas uppfart vid garaget. Rosa drog sådana historier idag att Elvy och jag skrattade så våldsamt att deras granne kom nyfiket ner och undrade om vi hade kafferep. När Rosa sa ”nej kärringonsdag!” sa han bara ”jaha hum!?!?? ” men det gick inte att ta miste på vad han tänkte.

Det ringde en annan trädgårds bloggare till Rosa alldeles innan vi skulle gå, som skall komma och hälsa på, så jag hoppas de kommer upp även till mig och kikar. De är hjärtligt välkomna.

Wallstorms action

Dagens bild är på Safari tåget i Borås Djurpark. Rosa och jag hat skickat lite photoshop aktions till varandra och kollar vilka som fungerar. De är gjorda till olika photoshop versioner och en del funkar inte till vår version. På denna sidan så fungerade de flesta och jag har suttit en del med  Unfinished Artwork som jag gillar skarpt. Jag gillar verkligen Wallstorms action men vissa nerladdningar är fel (typ laddar du ner 29 får du 28 osv.) det spelade mig ingen roll eftersom jag ville testa alla, och han har gjort ett helt suveränt jobb och skall ha all eloge för att han delar med sig.