... dina symboler här ...

Morgon kramen

Dagens bild är på Shakira och Fimpen igen. Det var kärlek på Tisdagstemat idag och jag funderade först på att ta denna bilden. Men egentligen så skoj bråkar de så här så fort de ser varandra och på bilden tar de en liten paus innan de bråkar vidare. De är bara för söta när de busar och skulle en av dem bli för hårdhänt eller tröttna så slutar de direkt.

Tisdagstema:kärlek

Tisdagstema:kärlek Det var väl egentligen den lättaste av de tre ”tro-hopp-kärlek” problemet var väl mest att det fanns så många bilder man hade velat ha med och så mycket man velat säga. Så det fick bli kort och gott ett hjärta på resten av min familj och många tankar och hjärtan till vänner runt omkring.

Mycket glada frötapeter.

Dagens bild är när Shakira skall gå kvällspromenaden. Det regnar kraftigt men blåsten är nog värst idag. Det kommer sådana kast vindar att till och med Shakira tappar balansen. Min frö tapet som jag satte ovanligt sent har tagit sig med stormsteg, det var viktigt att de fick vatten ordentligt och det kan man ju säga att de får nu med råge.

Amundön

Det har varit väldens knepigaste väder idag. Full sol och ös regn. Men vi beslöt oss för att åka till Amundön i alla fall. Vi kände att vi behövde röra på oss och oftast har vi haft tur med vädret. Det var jätte fint att gå runt och jag såg massa konstiga växter som jag inte sett förut.

Jag har sökt på nätet efter vilka växter som är fridlysta och blev så förvånad när jag såg att murgrönan var med. Rosas granne har murgröna runt sina ekar och på ett gammalt avsågat trä. Det är så kompakt med murgröna att det ser ut som en egen sorts träd. Rosa och jag var över häromdagen och försökte lista ut om man kunde knycka skott, och var man nyper av dem.


Jag plockade en del nypon på nyponrosorna, som jag nu har slängt ut längst hagen. Blir det något så blir jag glad, annars tror jag man kan köpa dem ganska billigt.

Vildros

Dagens bild är på en nyponros. Det är så vackra när de får växa i gamla trädgårdar. Vid den gamla kvarnen fanns både vita och riktigt rosa nyponrosor. Rosa skickade lite roliga aktions till photoshopen och jag har suttit och provat olika rit effekter.

Något som jag är helt kass på, är att beskära en bild, vad man skall gå efter och vilket man skall spara så bilden fortfarande är intressant.