... dina symboler här ...

Ska nog inte vara mer där!

Dagens bild är på en vimsig humla. När vi grejade i hagen såg jag den här humlan och den var ju så slö och konstig. När jag körde fram linsen så försökte den klättra över på linsen som om det var världens vackraste blomma den såg. Hm det kanske var jag som var för närgången och putte av den från blomman. Hur som helst så ser det ut som den har fått på tok för mycket pollen i sig.

Göteborgs lustgårdar

Rosa ringde och ville att vi skulle åka till Botaniska och då framförallt gå in i växthuset. Botaniska har vi varit förut men vi gick aldrig in i växthuset, och idag var det fri entré. Jösses  det är tur att Rosa har lagt upp sitt inlägg, jag har missat helt att vi var på invigning av Göteborgs lustgårdar där Botaniska, Liseberg, Trädgårdsföreningen och Gunnebo skall visa att Göteborg har de bästa parkerna och trädgårdarna. Så i växthuset var temat Glupska skönheter. Det var massor av helt otroliga växter och jag blir super sugen på att skaffa mig en köttätande växt. Kanske dags att byta ut lite växter här hemma mot lite mer konstiga sorter. Känner att jag behöver förändra mitt liv lite radikalt, jag kan ju börja med växterna.

Vi såg tre brudpar som vandrade runt i den vackra miljön och blev fotograferade av vänner från alla håll och kanter. Av någon anledning så gick de inte nära de köttätande växterna, de som var så läckra. Gruppen We Ghost spelade vi lusthuset och det såg så mysigt ut med alt folk som låg eller satt på gräsmattan. Sist vi var här var det inte så mycket folk.

Jobb

När jag går upp och fodrar brukar jag ta kameran med, man vet aldrig vad som dyker upp. Men idag var det inga söta rådjur, utan vad de har ställt till med som mötte mig. Gubben skulle jobba idag så det fick bli snabblösning med att stänga av slingan, så får han slå ner nya stolpar när han är ledig. Jag passade på att gå runt lite överallt på gården och det enda jag ser just nu är jobb och skrot. Det fattas bara att semestern kommer att regna bort som förra året. Nä jösses vad pessimistisk jag är! Skall ta mig en kopp kaffe och tänka på annat.

Mums

Dagens bild blir på smultron som jag hittade bland allt ogräs. Min semester är definitivt räddad! Rensa, rensa, rensa. Nu har även mördarsniglarna krypigt fram och jag springer runt med saxen morgon och kväll.

Kungsbacka

Vi skulle ha målat hos Rosa men det har regnat så mycket att hon inte hunnit tvätta garage väggarna. Vi hade tänkt köra igång med målningen i dag annars. Jag och Rosa drog ner till Kungsbacka medan Elvy hade en shopping runda för sig och skippade Kärring onsdagen. Rosa hade siktat in sig på bänk men jag var 100 % övertygad att den inte var kvar, och det var den inte heller. Det gäller att vara snabb på rk. Jag var så trött att jag bara gick och surrade runt i affären, Rosa hade inte så mycket energi hon heller efter att ha varit och badat med sina ungar.

Nä vi beslöt att promenera runt och fönster shoppade i stället. Kungsbacka är väldigt mysig liten stad med mängder av uteserveringar och caféer. Vi gick in och tog oss en sallad innan vi promenerade vidare och tittade på alla vackra byggnader.