... dina symboler här ...

Väl gömd

Dagens bild är på den här krabaten som gömde sig när jag och Shakira kom i vattnet. Jag var ute en bit i vattnet när jag höll på att slinta, som tur var fick jag tag i en gren och drog mig in mot kanten. Paddan satt precis under, annars hade jag missat den helt. Jag hade hoppats få se Elvy dra upp gammelgäddan i sjön, men det får väl bli nästa gång.

Elvys onsdag

Idag tog Elvy med oss till sin favorit sjö där hon brukar fiska. Jösses det märktes att det var något hon gjort förr, hon såg direkt när fisken närmade sig flötet och nafsade efter masken. Hon var också den som fick upp den första fisken. Hon fick sätta på masken och kasta ut för mig när jag skulle fiska, jag lyckades inte få ut linan tillräckligt.

Efter en stund så fick även Rosa fisk och det nappade ganska friskt. Rosa tog med sig fisken hem och skall laga till dem som sen kvällsmat. Jag hade inte varit smart att ta med mig långärmat, så knotten blev lite jobbiga i slutändan.

Nyckelpiga

Dagens bild tog jag hemma hos Rosa. Nyckelpigan for runt som en skottspole i hennes rabatt, allt för att undvika hennes spade när hon delade växter till mig. Hade den vetat hur mycket löss jag har fått i mitt lilla päronträ så hade den flugit ini i bilen men glädje.

Upp rensning

När jag kom hem från jobbet så hade Rosa skickat meddelande att jag kunde komma ner och hämta växter hos henne. Innan jag gick in så tittade jag ner i min trädgårds land och konstaterade att där såg för bedrövligt ut, så när jag såg meddelandet så blev jag jätte glad. Oj vad växter jag fick och framför allt inspiration att starta med mitt land . Min semester börjar vecka 29, så jag hade egentligen tänkt börja då med rensningen. Men det var gott att fått laga stentrappan innan man slår sig fördärvad på stenarna som ger vika. Om några år när allt har tagit sig som det skall och inga djur har sabbat runt, kanske jag kan få lika fint land som Rosa har rabatt.

Min klematis har äntligen börjat blomma på uteplatsen, så nu är det bara stockrosorna som jag väntar på. Det kom aldrig några blommor förra året så jag vet inte vilken färg de har. Jag blev riktigt nöjd med rensningen och skall ta andra sidan i morgon om det är lika fint väder. Den stora delen skall jag fylla upp med mera jord så där har jag bara satt persilja och gräslök i ett hörn. Jag missade tydligen ett par potatisar förra året, för det har kommit upp lite här och där.

Tusen Tack Rosa för alla växter