... dina symboler här ...

Kan någon namnet?

Dagens bild tog jag när jag kom hem från jobbet. Jag har försökt få fram vad denna lilla blåa blomma heter men har inte lyckats hitta någon information. Det är i sådana här lägen som jag kan tycka att det är otroligt jobbigt att mamma är dement. Någon duktigare person på blommor känner jag inte. Spelade ingen roll vilken blomma man plockade fram så kunde hon namnet, på svenska och det latinska. Jag är yngst i familjen och när vi åkte runt Sverige och tittade på slott och gårdar och öppna trädgårdar var jag en supergrinig tonåring som tyckte sådant bara var så trist. Jösses vad jag har ångrat och ändrat mig sedan dess. Nu hade jag gjort vad som helst för att besöka Sofiero och dess kända rhododendron park igen, och då helst med mina föräldrar igen. Mamma hade vetat direkt den här lilla blommans namn.

Min kärringonsdag.

Min onsdag i dag och jag fick hjälp med att rensa i mitt trädgårdsland. Det har sett ut som jag odlat brännässlor för att sälja nässelsoppa.

Men det var sådant härligt väder och jag kände mig så nöjd med hur lång vi kommit att en liten utflykt var på sin plats. Vi åt och jag visade dem Angereds bron som jag var lite sugen på att fotografera. Visst har man hört massa nackdelar om Gårdstens bergen och Lövgärdet. Men vilken vacker promenadväg och vidunderlig utsikt över Angereds bron. Jag tyckte bara att det var synd med allt skräp som låg längst vägen och att de satt uppsatta skyltar om att man bör använda rattlås.

Uteplatsen tidigt på morgonen.

Dagens bild är på vår uteplats. Uteplatsen byggde vi klart förra året och vi vill nu bygga ut med grillplats, växthus och damm. Det syns inte från denna vinkel men det finns gott om plats på uteplatsen att dekorera och fixa till. Vi vill fylla ut hela platsen där ladugården som brann ned stod. Det är så trist att vi inte har några bilder på hur det såg ut förut. Det var så mysigt när ladan gick ihop med huset. Vi har bara efter branden och de är inte så mysiga.

Gårda

Dagens bild är från cykelbanan vid Gårda. Det blev en riktig pärs för Shakira som inte är van vid stadens puls och nu var det en fotbolls mach vid Ullevi. När alla började tjoa och applådera såg det ut som hon var på väg att hoppa ur skinnet. Maskinerna som soppar gatan var ju heller ingen höjdare. Som tur är så vänjer hon sig fort och kopplar snabbt av igen. Det var bara tickandet vid övergångsställena som hon inte riktigt vande sig vid. Tänkte jag skulle gå hela vägen från Mölndal in till Liseberg och runt så hon vänjer sig och får miljö ombyte. Det var en rolig tur med väldigt mycket att se på.

Tisdagstema : orange

Tisdagstema : orange Det verkade vara min mammas favoritfärg och jag har fått mycket orangea saker i mina dagar. Nu först har jag börjat gilla teracotta färgat och så smått börjat gilla orange. Uteplatsen fotograferade jag häromdagen och där fanns inslag av orange. Det enda jag hittade nu som var orange var min tvättkorg full med smutstvätt. Passade på att fråga vår yngsta son om han hade något orange innan han skulle iväg till en kompis. Han kom ner för trappan med glimten i ögat och tyckte jag kunde fotografera honom, eftersom han var ny duschad och fräsch i orange tröja.