... dina symboler här ...

Bellman

Dagens bild blev av en slump på Bellman igen. Jag böjde mig ner för att fotografera en blomma när jag fick syn på hästarna mellan träden. Jag tyckte det såg så magiskt ut och använde action Mythical Lightning för att få lite mer effekt. Det är jätte vackert i skogs delen av hagen men det är inte mycket för dem att äta där. De trivs med att stå där på eftermiddagarna. Jag väntar fortfarande på att den goa sommarvärmen skall komma och har varit lite avendsjuk på alla som sprang runt i kort byxor. Själv har jag varit uggen och frusit hela dagen.

Shakira och Edgar

Dagens bild är på Shakira och Edgar. Jag försöker fotografera bilder tagna mera i flykten men får inte riktigt till det. Bilden blev lite suddig så jag valde att ändra den lite i Reshade. Här är en annan bild på Shakira som jag också ändrat i Reshade. Jag gillar de här små morgonturerna jag gör och har egentligen inte tänkt så mycket på dem. Hästarna skall fodras, Shakira skall ut och blommor skall rensas från mördar sniglar, nu när de har dykt upp.

Bellman är den som har stenkoll när jag kommer och ställer sig vid loftet så att han kan se när jag kommer ut från huset. Shakira far iväg som ett skott till nedre hagen ( har funderat lite på var hon tar vägen på morgonen) oftast dyker hon upp när jag fodrat. Medan jag går på snigeljakt går hon på kattjakt. Jag har sett att katterna har börjat busa betydligt hårdare med henne och ibland får vi säga till henne att lugna ner sig. Det är bara gamle Busen som hon visar hänsyn till. Både Edgar och Fimpen jagar henne, Fimpen brukar klamra sig fast vid hennes hals så han är hennes favorit offer. De är ganska jämgamla. Här är en bild på Fimpen som jag haft med i tisdagstema.

Uteplatsen

Jösses vilken härlig eftermiddag. Fick hjälp av Tobias idag med att bära ut bordet och göra i ordning uteplatsen så vi kan sitta där och mysa. Grillen var för tung att bära ut så det blir Claes-Olof och Tobias som får bära ut den. Jag har suttit i stolen och gungat runt lite medan jag försöker komma på ett bra ställe att ha hängmattan. Mellan det halva kastanjen och kokhuset har vi haft förut men det är bara sol där på morgonen. Jag låg väldigt mycket i hängmatta när vi var i Brasilien och saknar att kunna göra det här. Jag älskar våra stolar som vi köpte och släpade hem, men en liten stund direkt efter jobbet skulle jag vilja sträcka ut mig en stund och då helst ute nu när det börjar bli varmt. Hm gick in och surfade en stund och fann lite bilder på olika ställningar till hängmattan, kanske kan vara något att ta en närmare titt på onsdagen.

Bellman och Beethoven

Dagens bild är på Bellman och Beethoven. Jag släppte ut hästarna vid vårt kokhus så de kunde beta av gräset. Det tog inte så lång stund innan de lade sig ner och vilade. Tja Bellman fortsatte att beta medan Beethoven började bli ganska dåsig. De är så vana att jag placera dem lite överallt som gräsklippare att det har vant sig vid det mesta. Det är inga problem att vara runt hästarna när de ligger ned, inte ens om vi jobbar i närheten och för oväsen. Shakira ville gärna vara med vid hästarna men modet svek henne och hon lade sig ner en bit i från. Fast när jag hade gått in så var hon framme och luktade och satte lite sprätt på dem. Det är både mysigt och smidigt att kunna flytta runt dem på tomten och att de inte är så rymnings benägna.

Fjällbo i Utby

I dag har jag haft super storstädning på jobbet. Rosa och jag hade tänk gå på Din Villa och Din Trädgård mässa men båda var jätte trötta och behövde koppla av efter jobbet. Vi tog oss en härlig promenad på kvällen till Fjällbo i Utby. Min lilla promenadguide är guld värd och det var roligt att Rosa tyckte vi skulle ta något ur den. Jag är helkass på att hitta och brukar oftast vela bort mig, men idag hittade vi direkt till Fjällbo. Bland klipporna i Utby och Fjällbo finns klättring i alla svårighetsgrader. Det finns både naturligt säkrade leder och bultade sport klätter-leder. Från Fjällbo topp har man storslagen utsikt över Göteborg och ända ut till skärgården. Det var Flera bergsklättrare som tältade på Fjällbo äng och de var överallt och klättrade. Det är väl en sport som inte tilltala mig något nämnvärt och med tanke på hur många gånger vi snubblade så skall vi väl hålla oss där det är så brett och platt som möjligt. Jag tycker att det var en riktig rolig kvällstur och ser fram emot nästa utflyktsmål.

På hemvägen stannade vi till vid Kvibergs regemente där Tore gjorde lumpen.