... dina symboler här ...

En svinkall onsdag

Svinkallt ute idag och vi skulle lägga papp på innertaket i Tores garage. Funderade på om jag skulle ta termobyxor på mig men tyckte att det nog var att överdriva lite. Det är ju inte vinter än! Så när jag kom från jobbet idag så städade jag och hämtade massor ved, förberedde både ved spisen och den öppna, så det bara skulle vara att tända när jag kom hem. När jag kom till Rosa så ångrade jag att jag inte tog termo byxor ändå. Det var svin kallt i garaget och jag blev stel av att sitta still och häfta papp.

Häftapparaten som Tore hade var definitivt inte kärringvänlig så hälften av stiften kom ut i slowmotion och trillade ner på golvet. Jag får se till att äta massor av spenat om vi skall använda den någon mer gång. Rosa hade lagat kyckling och ris idag som var jätte mör och god. Taket blev riktigt bra och det är kul att lära sig nya grejer.

Sen är det en fördel med att Tore är bra på att hålla masken när Rosa och jag kommer med våra knasiga idéer om hur man skall gå till väga. Han tittar bara lugnt på oss och säger att det inte funkar, men vi kan ju prova om vi vill. När vi gör sådant här arbete är det kanon när Tore är med och kan styra upp oss. Fast det är klart han vill väl att garaget skall stå kvar ett tag till. Sitter nu och har fått tänt i spisarna och det börjar bli riktigt varmt och gott, det är bara en bra film som fattas.

Sverige idag – ute

Det är nollgradigt i Kållered och lite frost. Vi har sprungit runt idag och plockat in utemöbler och verktyg som har legat ute. I dag kom de första snöflingorna men det var så lite att det inte blev liggande. Vatten slangen till hästarna har frysigt, så det blir till att bära spänner en tid framöver. Såg inte förrän nu på kvällen att det var  sverige idag – ute på Tisdagstemat. Det hade hunnit mörkna, så det blir lite kvälls frost som jag tog när jag fodrade hästarna kl 18.20.

Grattis Elvy!

Ett stort GRATTIS till Elvy som fyller år idag. Hon fyller 27+ som hon brukar säga. Hade jag lagt till alla + som det skall vara hade de inte fått plats på sidan.  Rosa och jag har köpt ett stativ till hennes kamera och hoppas hon skall använda det flitigt. Hon har ingen zoom på kameran men hon kom på den smarta idén att köra fram stativet så hon kan komma riktigt nära objekt som man vill ha avstånd till, typ älgarna i Slottsskogen, äckliga sniglar o dylikt. Jimmy hade köpt en jätte söt mugg med elefant på som hon satte i bokhyllan. Jag hade haft det stressigt på jobbet och hade ett hölass kvar att tömma när jag kom hem. Så det var ljuvligt att Rosa kom och hämtade mig och få sitta och njuta en stund med god tårta hos Elvy.

Uddevalla

Åkte med gubben idag och hämtade hö i Uddevalla. Det är en bit att åka men vi brukar passa på att hälsa på hans mamma. Inga-Britt har en stor härlig balkong som blev inglasad i somras. Hon har gjort så mysigt och det är en vidunderlig utsikt över Uddevalla. Det blev fika och en mysig pratstund. Jag vill så gärna gå strandpromenaden vid Gustavsberg men idag blev det för sent och det kylnar på ganska rejält på kvällen, får se om det blir någon fin vinterdag eller också får det bli till våren.

Jag passade på att fotografera Uddevalla bron men hade mitt stativ hemma så det blev bara ett bra kort. Jag bad gubben fotografera men hans kort blev ännu suddigare och han fick igen för att han tycker jag skakar för mycket. Det är inte så lätt att hålla kameran tillräckligt stilla när det är såpas mörkt. Bron och oljecisternerna vid hamnen är väldigt vacker på kvällen så jag får ta mera kort med stativ nästa gång vi åker upp.

Ändrig av blogtemat

Onsdag igen och vi skulle vara hos Elvy, men hon är på kallas så vi är hos mig idag. Rosa sitter just nu i soffan och svär över min bärbara dator som har fått ett eget liv. Fast det är klart att datorn inte installeras om man har Office i och inte xp. Hmm och hon har varit datalärare??? Vi skall ändra våra teman på bloggen. Rosa vill ha lite jul stämning. Så vi sitter tillsammans nu och grejar med våra bloggar. Jag kommer att vela som attan nu med utseendet på bloggen så jag lägger in en knapp där man kan ändra temat. Det är ganska frustrerande för besökare när man grejar med utseende så jag låter originalet vara och ändra med tema knappen istället.

Kommer att skriva under kvällens lopp. Oj klockan är över elva och Rosa har fixat ordning min bärbara dator. Nu är den äntligen hel och fin, ungarna får installations förbud. De brukar använda den när de lanar men de hade installerat massa konstigt som inte gick att få ut. Den är så liten att man bör ha det viktigaste och endast använda den när vi hjälper varandra med mallar o dylikt. Tusen tack Rosa. Under tiden hjälpte jag Rosa med hennes jul mall till bloggen.