... dina symboler här ...

Uppfarten

Rosa behövde rensa bort ogräset på uppfarten innan ogräset täckte gruset fullständigt. Så det var vårt mål idag på kärringträffen. Fast vi började med att äta en god paj och kaffe innan det var dags att köra igång. Jag fixade inte riktigt hackan så jag plockade upp det Rosa och Elvy hackat upp. Det var härligt att se hur fint det blev och Rosa började prata om att deras grushög låg lite dumt till. Många som hälsade på hade en tendens att köra upp i högen och spri ut den åt alla håll och kanter. Skall erkänna att jag tillhör väl en av de där nötterna som sprider ut högen för dem (hmmm). Så vi satte igång med att flytta på den en bit.

Elvy är ju fortfarande ganska ny opererad så vi skickade in henne att hämta kaffe så hon inte skulle slita ut sig fullständigt. Nu mörknar det ju ganska fort men vi blev klara i rimlig tid och vädret var riktigt fint idag. Det blev en väldig skillnad när vi var klara. Stort utrymme att ställa bilarna på och ser betydligt trevligare ut när gruset är en bit upp och inte det första man trampar runt i när man kommer på besök.

Ljud

Tisdagstema: Ljud Här är min gubbe när han står och rakar sig, ljud eller oljud vilken man nu tycker. Vi har länge funderat på att bygga ett nytt badrum, just nu känns det som man går in i en liten bunker och får tampas med vår stora tvättmaskin, dusch och dassholken. Det är tur att vi inte är så storväxta. Vi har bara det här lilla utrymmet och det hade varit skönt att bara ha det som toa och bygga ett nytt fräscht badrum i övervåningen, där det finns bättre utrymme.

Elvy behöver nog nya glasögon?


I dag var jag och Elvy och satte upp tavlor för mamma. Elvy hade sina glasögon med sig men förmodligen så behöver hon dubbla styrkan på dem, jösses till att mäta snett . Mamma var ganska trött men vaknade upp allt eftersom jag och Elvy tjafsade om hur tavlorna skulle sitta och vem som mätte sämst. Elvy kom med den smarta iden att sätta tavlorna lite hur som helst och inte så stelt och symetriskt som jag brukar göra. Det blev riktigt fint när vi var färdiga. Jag visade henne collaget som jag hade gjort på henne när hon flyttade in och hon sken upp som solen i Karlstad. Mamma gillar starka färger med mycket att se på och collaget blev hon riktigt glad över. Jag tänkte att jag kunde trycka ut 2 A4 collage varje gång jag kommer på besök och samla det till ett stort album. Mamma har inte riktigt gillat de gamla foto albumen men gillar att se på bilder. Likväl som jag skriver i bloggen kan jag ju göra collage till mamma om vad jag gör och hur det går här på gården. Jag har en Digital Scrapbooking sida här som jag har börjat med att göra collage på djuren.

Collage

Har haft en riktig slappe dag. Jag har hittat ett program som gör så man kan öppna Psp Tubes i Photoshopen. Det finns så otroligt många sidor med Psp tubes och jag gillar personligen Photoshop bättre att jobba med, men det beror antagligen på att jag jobbat mest med den även om jag nu testar Psp mer och mer. Jag är jätte impad på de som skapar de här tuberna och det hade varit kul att kunna göra några själv. Jag blev sittande vid datorn idag och gjorde collages, när Rosa började skicka över sina collage på msn. Jag tycker Rosa får till sina så himla bra. Efter att jag har tagit en promenad med Shakira i skogen brukar jag svänga ner till Rosa, bra träning för Shakira som får gå en hel del fot och lära sig att stanna på kommando. Så när vi kom ner till Rosa så blev det diskussion om vad som behöver göras till kärring onsdagarna och en hel del collage snack.

Här ett collage på våra Kärringonsdagar  ,   Bilder från när jag promenerade vid Säveån

Annorlunda onsdag

I dag hämtade jag Elvy från sjukhuset efter jobbet. Hon hade opererats och fick inte lämna sjukhuset på egen hand. Stackaren hon såg helt bedrövlig ut och ville hem så fort hon kunde. Rosa och jag hade tänkt fixa något gott att äta men var lite osäkra om hon skulle orka med en kärringonsdag. Elvy kvicknade inte till förrän vid kvällen. Så det blev en avslagen kärringkväll med att Rosa hjälpte mig med att städa undan kartonger från mammas flytt och sortera det som skall skänkas. Min äldsta son fyllde 18 i går och det var trist att fira honom med huset fullt av kartonger. Nu var han visserligen inte inne så länge, utan skulle ut och fira med sina kompisar. Det kändes lite knepigt för mig att han skulle ut och dricka öl. Men han kom hem i acceptabel tid och skick så jag skall väl inte bekymra mig så mycket. Han är stora killen nu så jag får väl vänja mig vid att han vidgar sina vyer.