... dina symboler här ...

Blommor

Åkte och handlade en ros och en röd blomma efter jobbet. Mölnlycke Garden Center ligger alldeles i närheten. Jag är på jakt efter Silvermartorn och chansade på att de kanske kunde ha några, men de hade rysk och blå variant men inte Silvermartorn. Det är så tomt i landet sedan sniglarnas framfart och trist att titta på. Jag tänkte köpa en blomma i taget så fort jag har lite pengar över så kanske det kan bli fint till nästa år. OJ hittade precis en jätte sida med växter på postorder (Horto Green AB), den blir till att gömma för gubben och sedan se lagom förvånad ut när växterna kommer vid dörren. I sådana lägen är det jätte smidigt att Rosa bor en bit ner för backen efter ett par kringelikrokar.

Hos Elvy

I dag var vi hos Elvy och diskuterade om vi skulle ta och flytta ut hennes staket en bit och bygga trappstege till hennes blommor. Hennes hundar behöver yta att busa på, så det smartaste är att sätta blommorna på höjden. Elvy har fått otroligt kraftigt gräs sedan vi vände hennes gräsmatta och även om tomten inte är så stor går det att få plats med en hel del blommor. Det kommer att bli riktigt mysigt där när vi är klara. Elvy bjöd på rulltårta med grädde och frukt, vilket är himla gott så jag fick plats med en hel del sådana i min mage.

Busig

Tisdagstema: Busig Kände mig lite rastlös idag så jag gick ner till Rosa och frågade om hon ville med till Slottsskogen. Det tyckte hon kunde vara kul och Patric följde med. Det var flera år sedan jag var på Slottsskogen och jag njut verkligen av alla djuren och den fina naturen. När jag hade min första hund gick jag till Slottsskogen varje dag efter jobbet, jag jobbade på biografen Draken på den tiden och det passade så bra att ta med hunden. I dag tog jag Shakira med mig och hon hade fullt upp med alla dofter och skötte sig jätte fint vid djuren. Såg att det var busig på tisdagstemat idag och det passar in på de här gutefåren som stångade på stängslet i ett kör. Jösses att de inte blev trötta vi stod bra länge och tittade och de verkade inte ge upp. Tänkte jag skulle lägga upp mera bilder någon dag när jag inte är så trött vi gick runt i nästan 4 timmar och det var super härligt.

 

Photoshop

Har haft en riktig slappe dag idag och mest gottat mig med photoshop. Hittade en helt suverän sida med roliga aktions som jag har suttit och lekt med. PanosFX.com de är lätta att förstå och funkar jätte smidigt. Promenerade ner till Rosa en stund och vi provade olika grejer till hennes photoshop. Rosa fick lust att göra en bild där hälften ser ut att gå ur ramen. Hon valde nog den mest krångligaste bild man kan tänka sig som första bild, men hon fick till den helt suveränt och det skall bli skoj att se den när hon lägger ut den på sin blogg. Det är roligare att sitta tillsammans med photoshopen än när vi sitter på varsitt håll. Ibland använder vi fjärrhjälpen men det går ju så seg att man får ångest och photoshop är ju tung i sig själv.

Jag håller på att leta efter lite olika ramar som jag kan ha till mina bilder och tittar på olika sätt som man kan göra för att fotografierna ska se målade ut. Det finns massor av hjälp man kan få och steg för steg visningar, men ibland är det bra krångligt ändå. En del målningar ser helkonstiga ut och jag vill helst att det skall se så äkta ut som möjligt. Jösses vad klockan är mycket, bäst jag knyter mig så jag orkar jobba i morgon.

Vrak i dag

I dag har jag varit fullständigt vrak, segt på jobbet och jag gick och funderade på vad vi skulle göra hemma hos Rosa. Tog en långpromenad med Shakira, Claes-Olof skulle inte komma hem förrän en timme senare och jag ville inte ta med Shakira ner till Rosa nu när hennes katt har fått en kattunge. Det var så varm och kvavt ute att jag funderade på att sätta mig ner och vila och ta bussen hem. Både jag och Shakira var vrak när vi kom hem. Shakira så riktigt nöjd ut när hon slapp följa med ut igen, normalt vill hon absolut med. Jag var så trött att jag glömde min kamera så Elvy åkte hem och hämtade den medan jag grävde hålet till röret.

Rosa bjöd på jätte god mat och jag kände att jag egentligen bara ville gå hem och lägga mig . Så matt hade Rosa känt sig sist vi var uppe hos mig och röjde och ändå höll hon humöret uppe!

Jag fick anstränga mig av bara tusan i dag för att hålla ett rör uppe. Vi fick grävt upp och cementerat det röret på 2 röda, så det blev till att göra lite krukor av cementen som blev över. Det märks att vi har kört kärringkvällar ett bra tag nu för allt går mycket fortare och smidigare. Det gamla röret till parabolen står skevt och inte fast ordentligt, så Rosa får ställa om parabolen varje gång det har blåst ute.

Här gör Elvy och Rosa krukor, det skall bli spännande att se hur de blev om några dagar.