... dina symboler här ...

September ( 240 av 365 )

September ( 240 av 365 )

Tur att jag alltid går upp så tidigt att jag hinner sätta mig vida datorn först. I dag vaknade jag av att det kändes lite fel! Shit! Jag hann precis fodra och mocka med racerfart innan det var dags att åka. Tur att den inre klockan ger alarm. Sedan kommer det bara mer och mer folk till jobbet och det börjar sunka ihop ordentligt. Företaget blånekar? Vadå! Vi har inte anställt mera folk! Nähä! de kanske är inhysta men de duschar och använder toaletterna flitigt i alla fall. En ny go kille som jobbar på helgerna erbjud sig att göra sina behov i skogen för att underlätta städningen 🙂

September ( 240 av 365 )

Vilade en liten stund innan jag flyttade café bordet och 2 stolar till planterings skyddet. Ibland är det gott att bara sitta en micro stund och gå ner i varv. Dammens porlande är väldigt rogivande och en mys stund med en kopp te är aldrig fel. Om inte annat så ser det välkomnade ut att ha belysning lite här och där.

September ( 240 av 365 )

Galet ( 239 av 365 )

Galet ( 239 av 365 )

Ops! Det blev en liten längre ridtur än som var tänkt från början och det berodde på att hästarna var så pigga att de försökte köra sitt egna race på ängen, vi tog en extra sväng så de kunde gå av sig ordentligt. Det blåste ordentligt ute men vindarna var ganska varma så det var en härlig ridtur. Testade nu att ha Elvys kamera med som skall vara bättre!? Men jag kommer nog att köra de gamla istället.

Tycker bilderna blev mer suddiga med denna kameran.  Vi fick möte av en bil så jag tog ner Beethoven i ett dike medan jag velade med kameran. Då kom den här vackra hästen farandes.

Ridtur

Det är väl kanske ålder och förslitning skador som gör att jag känner mig ganska mörbultad när vi varit ute, men idag var det så ljuvligt att ta en promenad med Shakira och sträcka ut stegen ordentligt. Jag kanske skall stretcha när jag varit ute och ridit, det känns mycket bättre nu.

Hälsokost ( 238 av 365 )

Hälsokost ( 238 av 365 )

Det är ingen idé att jag talar om vad det är för väder här 🙁 och det skall tydligen bli storm under natten. Tycker det är så synd om djuren, ja Shakira passar ju på att mysa i soffan men hästarna har det ju så träligt i sin hage. Bellman verkar mycket piggare av det nya fodret. Ganska vanligt annars att man ser hästar så heta att det sätter sig i skallen och de blir buffliga. Sådana hästar vill jag inte ha. Så i morgon hoppas jag vädret blir bättre annars blir det dubbla regnkläder som gäller.

Tobias bjöd på mat idag han brukar beställa från onlinepizza.se man kan se på sidan hur långt det är kvar innan de kommer och de hade otroligt mycket att välja på. Sist Monica och jag var ute och red mötte vi den lilla leverans bilen vid sjön. Det satt ett gäng ungdomar där som hade beställt. Jag tog fafelrulle idag och det var bara så gott. Det känns nog lite gott för Tobias när han kan bjuda så här och imorgon skall han och gubben gå på hockey.

Oändlig ( 237 av 365 )

Oändlig ( 237 av 365 )

Det började med åska tidigt i morse och sedan kom världens regnskur. Tycker det är ett oändligt regnande och är glad att avrinningen på dammen fungerar såpass bra. Kom på att det kunde vara  smart att sätta en slang i sista minuten innan vi fyllde sidorna. Vattnet är högt men aldrig över fule gubbens huvud. Men visst regnandet har gjort att allt har växt bra, men jag känner mig så blåst på sommaren.

Dammen

Tömde mitt planterings skydd helt och tog in alla lampor, tomtar och flaskor som jag haft som prydnad. I år testar jag att ta in curry plantan och lavendeln.  Det skall inte gå att plocka in dem i huset men jag chansar. Som det är nu så är de på väg att dränkas och sedan frysa ihjäl i vinter. Googlade och flera ville plocka in sin lavendel men avråddes. Jag kalkade och städade rent rotkällarn från löv, möjligt att växterna hade klarat sig här under vintern.

Rotkällarn

Men just nu doftar det verkligen gott hos mig, kanske gräsen till lite för mycket. De andra två krukorna sätter jag i vardagsrummet, så får man se vilket fönster de trivdes bäst i. Curryn står på den gamla potatis vågen och gubben gick nyss förbi och ruskade om busken. Hmmm troligtvis så åker den ut ganska omgående om han inte kan låta bli att ta i grenarna. Shit! Här stinker indiskt storkök.

I mitt fönster

Förfallen ( 236 av 365 )

Förfallen ( 236 av 365 )

Tråkväder idag men hann slänga ut den sista säcken sand, sen kom regnet. Det blev en ridtur i området för att känna av hur de är med det nya fodret. Det var ju när hästarna var nya som vi hade tagit upp veterinären  som konstaterade att de var magra. det har bara varit gammal vana att man fortsatt med fodret för att det varit bra, men Bellman behöver ju absolut inte foder för magra hästar utan snarare foder med lite mera energi.

Beethoven lär behöva mestadels det gamla, han lägger inte på sig så lätt. Efter en vecka så brukar foder byte visa resultat, men det är ändå gott att kolla så det inte sätter sig i skallen bara. men de var fina och lagom pigga. Har gått runt och plockat in krukor och dekorationer för vintern. Funderar på att kalka rot källarens golv i morgon innan jag plockar in det sista prylarna. Vi står i valet och kvalet om vi skall plocka ner fläktarna med de slokande bladen, de rätar ut sig lite om man kör högsta hastigheten. Nej ut och plocka in lyktorna nu.