... dina symboler här ...

Känner mig så här idag!

Känner mig så här just nu!

Jösses! Just nu känns det som jag vill göra så mycket att jag står helt still. I går hann jag hem innan det började snöa och jag tänkte ta en kortare tur med Shakira. Men när hon följde med mig till brevlådan var hon så lycklig och busig att jag tog en kopp kaffe, dammsög och plockade sedan på mig termostället och tog en rejäl promenad. Sedan var det lagom att hälla i varmvatten i dammen så att pumpen blev glad och sedan fodra  hästarna. Tog och fixade till boxarna med torv och allmänt myste runt, medan hästarna tuggade nöjt på höt.

Sen kollade jag upp Carros tips på mostphotos och gick med där. Älskar att titta runt på allas bilder, bara det är ju en riktig inspirationskälla och bra tips på olika utflyktsmål. Håller just nu att gå igenom mina bilder. De som är i raw format skall fixas till jpg och sedan är storleken på bilderna väldigt viktigt. Normalt krymper du ner bilderna och har man litet minne i kameran vill man ju hellre ta mindre storlekar men få plats med mycket. Men de flesta fototävlingar och fotoställen vill ha stort format, så ni tänker på det ifall ni är men på någon tävling.

Glömde mössan!

Skyndade mig bort till Delsjön efter jobbet. Tänkte jag skulle gått runt på sjön, men jag tyckte det kändes så obehagligt att jag hoppade upp på slingan igen. Det var mängder av folk som åkte skidor över sjön och ut till de små öarna men det var inget för mig. Däremot så längtar jag efter miniskidor och har ringt runt som en tok ifall någon har några liggandes. Hittade inga på loppis sist så jag får väl kolla runt på Tradera så fort jag har varit uppe och fodrat.

Delsjön

Shakira har sån otrolig spring i benen att jag tror det kunde vara lite kul om vi tog en snabbare tur. Hon gillar verkligen att jogga bredvid mig, men med min usla kondis så blir det bara små turer och det kan ju kvitta. Det är väl bara de stora backarna som kan bli lite intressanta att ta sig upp och ner för, ja ner kommer man ju! Men i vilket skick? Vill i alla fall testa. Vägen runt är såpass bred att det nog skall fungera bra. Synd att jag var så klantig att jag glömde mössan. Termobyxorna tog jag på mig men resten glömde jag. Var sugen att gå hela vägen runt idag.

Delsjön

Edgar gosar med Shakira

När jag och Micael fyllde på dammen så låg Shakira och gottade sig i solen, när Edgar som är extremt kel sugen passade på att ta sig en gose stund. Jösses! De är bara för söta!

Edgar och Shakira

Shakira och Edgar

Edgar och Shakira

Shakira och Edgar

Edgar smakar lite på Shakiras tass

Shakira och Edgar

Furbyn

När jag plockade bort jul staden idag så hittade jag den här gamla Furbyn. Eftersom den låg i jul lådan och jag var helt hundra på att den var trasig, så var jag på väg att slänga bort den. Men jag satte i batterier i alla fall och det hände inte ett dugg. Jag fortsatte att plocka bort jul staden när plötsligt Furbyn vaknade till liv! Ögonen öppnade sig och den började sjunga!! Jösses ni skulle sett stackars Shaskira, hon skäller nästan aldrig. Nu rusade hon bort vilt morrande och skällande med raggen på ända. Hon tyckte bara den var hur vidrig som helst. Furbyn skall reagera när man pratar eller klappar den, men denna är stilla i flera timmar och sen vaknar den till en stund innan den blir sten död igen. Den har garanterat gjort sitt.

En vecka ledigt

Jippi ! Skall vara ledig en vecka och tycker det skall bli kanon. Hoppas bara vädret blir bättre. Tog en härlig promenad med Shakira när en äldre dam joggade förbi mig med sin lilla hund. Jag blev så perplex över energin och hastigheten som damen höll. Jag kan promenera lång och snabbt, jobba på utav tusan och i många timmar men joggar jag så blir jag andfådd på två röda. Visserligen hämtar jag upp mig snabbt men ändå!

Jag funderar att jogga en bit varje gång jag är ute med Shakira, längden kommer jag inte bry mig så mycket om i början utan att det skall kännas roligt. Shakira tyckte det var skitkul och ligger nu nöjt vid soffan. Jag har precis sett färdigt på Rally brudar och skall ta och städa undan så jag kan koppla av i morgon.