... dina symboler här ...

Segt värre

Amor

Hua! Jag har försökt att få struktur på mina bilder på flikr men får ta det i omgångar. Jag har över 4000 bilder och det börjar kanske bli dags att slänga en del. Nackdelen är att flera bilder är till inlägg och de vill jag inte slänga. Har även suttit för att få ihop en portfolio av något slag och då välja ut ett fåtal bilder. Får nog be kompisar komma upp och gallra så jag bara har ett fåtal kvar i varje mapp. Just nu känns det bara jobbigt och tar för mycket energi, jag vill inte missa de få fina dagar som är kvar med att sitta vid datorn.

Amor

Amor är fortfarande en buse men kunde ligga helt still när en jättestor grönblå trollslända flög runt dammen. Jag som satt och väntade att han skulle dratta i! Det verkar som trollsländorna lägger ägg för det är flera ansamlingar runt växterna. Sedan är det så mycket smått som skall göras den närmsta tiden och många utgifter att det känns som man är i seg-spiral. Sedan blir väl inte humöret bättre av att folk tjatar om hur många dagar det är till jul, till nästa regniga semester och att nu kommer vintern med stora steg. Man känner bara Göta Petter vilket stormigt år det har varit! Nääää! Nog av deppighet nu blir det till att softa 🙂

Skumt

lilja

Härligt att det är fredag! Tog en liten längre promenad med Shakira och det är ju egentligen toppen är proven var bra, men man går ändå och är vrål orolig att hon skall få ett nytt anfall. Jag vill ju kunna ha henne lös som vanligt. Men får hon ett anfall så springer hon ju iväg helt desorienterad och det går inte att ta i henne. Fick ropat till gubben i sista minuten när Shakira fick sitt anfall att inte röra henne. Jag förstår att han blev chockad och ville hjälpa henne men Shakira var så förvirrad att hon försökte försvara sig.

Dammen

Men det bästa är väl att försöka koppla av och ta det som det kommer. Om hon nu inte hade någon infektion! Varför hade hon då feber? Veterinären tyckte vi skulle skriva upp datumet i fall det händer igen och i detta fallet är det ju bra när man bloggar om allt jox! Jag har fått gå tillbaka massa gånger för att kolla upp när vi gjorde vissa grejer och även de gången när man måste överbevisa envetna Elvy som alltid lägger på ett par år extra på allt  🙂

Äntligen

Kanon! Har äntligen fått städat övervåningen grovt och plockat bort gammalt jox. I morgon blir det till att hugga in på klädkammaren. Amor fullkomligt älskar att dyka in bland kläderna, något som han har gemensamt med Eros. Sedan brukar Shakira ligga där på nätterna. Nu är det omöjligt för katterna har rivit ut och ner så mycket kläder att det finns ingen plats att ligga på. Jag vill helst ha dörren stängd men som sagt Shakira trivs där på nätterna så jag får se hur jag gör.

Eros

När jag tittade ut och fick se Eros i äppleträdet så är det ju ett måste att hämta kameran. Han blir bara tuffare och tuffare, men det är frågan om han någonsin kommer upp i Amors klass. men det är härligt att se honom och så fort han har klarat av något så måste han alltid springa allt vad han kan upp till stallet. Han älskar att rusa på den raksträckan. Men idag fick han inte njuta så länge i trädet förrän Amor kom och sabbade allt. Fy tusan för att behöva hålla balansen samtidigt som Amor klängde på hans rygg. Tur att äppleträdet är ganska tätt för han tappade balansen flera gånger och till sist så gav han bara upp.

Eros och Amor

Men det slutade med att även Amor tappade balansen och hamnade på samma gren. Smack! Så hade Eros lagt in en lavett så Amor for i backen. Sedan var det till att seger rusa upp till stallet. Amor blev nog bra paff för han låg en bra stund under trädet innan han gick in och lade sig. Skall snart krypa till kojs, lika bra att samla kraft till klädkammaren. Få se hur länge jag får sortera själv innan de klängiga assistenterna dyker upp.

Gräsklippare

Tinkrar

Göta Petter så fort hästarna har betat ner runt stallet. Tog ner dem precis utanför huset nu. Men vi har ganska mycket blinningar här och i lilla hagen så det är ingen större vits att sätta fast tråden för hårt, inte när de är vid husen i alla fall. Jag satte mig och skulle ta några fina kort på Amor när det slog mig vilken mysröra här är! Shakira sprang fram och tillbaka, Amor var ju bara tvungen att kolla vad hon skulle ta vägen.

Gubben och Micael

Gubben och Micael diskuterade pumpar,  Beethoven betade i lugn och ro medan Bellman stod och frustade över mitt huvud. Han hade fått syn på att jag satt med kameran och den kan ju vara ätbar? Sånt måste kollas innan han kan beta vidare. Jag vet inte om ni tänkt på det men Bellman tittar alltid i kameran! Han har sten koll på vart man befinner sig. Tur det för ibland blir det lite väl snävt med utrymme och Amor glömmer allt  när det kommer en fluga eller något som rör sig.

Hästarna

Gött med lite klipp hjälp 🙂

Testar kameran

Amor och Eros

Så efter att ha laddat ner C6 som provversion så fick jag upp mina bilder så jag kunde redigera dem. Det värsta som jag vet är när man ser en kanon bild och så är horisonten skev eller husväggarna är skeva. Ibland blir ju vinklarna konstiga ändå, men annars så kan jag bli skogstokig om jag inte får räta bilderna. Jag är lite noggrannare med mobilen så att inte det skall bli för skevt annars är jag en sådan där som bara trycker av hej vilt.

Amor och Eros

Oftast så tar jag ju bilder på djuren när de far runt och då vill jag inte stå och funderar på vinklar utan jag tar hellre fler bilder. Det känns lite ovant med den nya kameran men än så länge verkar mitt makro fungerar alldeles utmärkt. Nu är det skit väder här så jag får väl pilla med annat idag. Jag vill se om testversionen på C6 går att få över till engelska, den la in sig på svenska från Adobe och det vill jag inte ha. största delen av alla tips på nätet är engelska och programmet är lite för stort för att hålla koll på var alla delar ligger.

Amor och Eros

Jag måste testa att filma, det har jag bara gjort med den lilla powershoten som jag gav till Elvy. Får passa på innan Amor blir för stor och lugnar ner sig. Eros har börjat tröttna rejält och gav Amor ett par rejäla tjuvnyp i går! Skönt att allt börja gå över till en lite mera normal nivå så att Eros kommer och lägger sig inne igen. Eros är ju en riktig kelgris så vi har varit lite oroliga när han bara äter och rusar ut igen. Men kommer han så fort han hör oss igen 🙂

Pepper

Pepper han är lugnet själv, det är bara Agnes som han inte fixar.