... dina symboler här ...

Plockat sten

Gjorde ett ryck till och städade undan lite till i hagen och spärrade av längst ner. Vi får kratta jämt och lägga på mera jord. Det är hästarnas favorit plats när jag inte använder den lilla hagen. Men idag töade den sista snön som kom bort och jag kan ställa ner dem där i morgon. Det skall bli ganska vart så då kanske jag kan ta av dem täckena en stund.

När jag plockade sten och tryckte in dem i muren såg jag flaskor instoppade.  Fattar inte varför man förr bara grävde ner det eller tryckte in det mellan stenarna. Vi plockar varje år men det kryper upp nytt varje år. Fast nu får vi inte ihop bärkassar som vi fick i början. Börjar bli ganska nöjd med hagen och när gubben är ledig får vi ta till motorsågen på de största träden.

När hände detta???

Elvy ringde och ville komma upp och hälsa på, hon skulle handla på Willys. Eftersom det var tänkt att jag skulle färga håret i morgon tog vi det idag istället och jag mötte upp henne. Jag hade ju förra helgen påbörjat med att städa ur garderoben och packat om alla jul saker i bättre kartonger. När jag rotade runt gick jag igenom alla väskor vi hade. Hittade en gammal sliten handväska med 3 tjugolappar i  🙂 Så visst kunde jag handla hårfärg idag. Lånade en 50 lapp av Tobias också så jag kände mig jätte rik.

När jag kommer till kassan säger hon ” Jamen hallå de där kan du inte handla för!!?? ” De finns inte längre? Lommade bort till Elvy och lånade en äkta hundralapp av henne. Var FN har jag befunnit mig? När bytte de ut 20 lapparna?

Tycker skillnaden är hårfin på den nya och den gamla. Elvy sa att de bytte för att den skulle gå in i maskinen? Varför anpassade de inte maskinen efter 20 lappen i stället för att ge folk trauma. Tur att detta inte var för ett par år sedan, då hade jag tyckt att det varit så skämmigt att jag inte vetat vad jag skulle gjort av mig. Nu tyckte jag bara ”shit happens!”

Färgningen blev bra i alla fall och vi hade kanon mysigt. När jag skulle visa Elvy hur fin Micaels vägg var kom det upp en granne som bor rätt över vägen. Han undrade om jag saknade ett par stora hästar? Förmodligen såg jag ut som ett fån för han förtydligade ” Ja men jätte lurviga ben!” Lite svårt att neka där.

Mina juveler hade beslutat sig för att hälsa på hästarna på andra sidan vägen. Nu stod folket och hade fått fatt i mina hästar som glatt stod och tuggade hö. De hade räckt att de satt en hö påse på backen så hade ju i alla fall inte Bellman rört sig en centimeter förrän den var tom.  Kollat igenom hagen och fixat till tråden, bäst att kolla extra i morgon.  Skall sätta mig med en kopp kaffe nu och läsa bloggar.

Mina fönster

Stickling

Härligt! Har bara gottat mig idag och fixat till mina växter. Köpte ett gäng sticklingar i går och har nu planterat dem. De hade så många olika pelargon sorter som jag blev lite nyfiken på. Brukar misslyckas totalt med dessa men skam den som ger sig. Har satt dem mitt i blickfånget vid datorn och köket så nu borde jag inte missa att vattna.

Köks fönstret

Gubben skulle ha med sig ett par trädgårdstomtar till jobbet, de skall tydligen komma en film som heter  Gnomeio och Juliet någon gång i mars. De skall göra en skyltning med trädgårdstomtar. Brukar alltid ställa alla krukor i rotkällaren och där har det nu kommit ett jättefint skott på pelargonian som jag fick förra sommar. Jag kanske skulle ta och plocka in den.

Burspråk

Sedan fick jag besök av en tjej som hade sin häst stående här för flera år sedan. Då jag hade mitt Tinker sto och ponnyn. Hon är i kraftigt behov att göra något på dagarna och funderade att ta en häst på foder. Jag föreslog henne att hon kunde pyssla med mina för jag tar inte in några hästar längre. Jag mockar och gör i ordning innan jag jobbar och då ta in fler hästar en mina ger mig bara massa jobb. Det är snävt som det är.

Bursråket

Anna som var medryttare här och som jag tyckte väldigt bra om har skaffat egen häst och jobbar nu för fullt med att ta Monte och kör licens. Då behöver hon ha en egen travhäst att öva på. De som är här nu litar jag inte riktigt på, det är ju betydligt mer på en häst än bara man. Beethoven har snart ingen man kvar och hovarna är ju det allra viktigaste på en häst, tycker inte jag skall behöva tjafsa om det.

Bursråk

Sedan känner jag mig såpass bra i axel och denna tjejen har jag ridit med förut så jag vet att jag kan koppla av och hon ville mer än gärna pyssla i stallet. Hellre det än att bara driva runt. Hon såg också hur jag ändrat i mitt stall för att passa två hästar och inte fyra som det var förut. Nu kan vi tillgodo se varandra, vi skall ut i morgon så hon får bekanta sig med hästarna och jag slipper rida ut själv.

Efterträdaren!

Son eller dotter till ekorren vi hade här i flera år kom förbi springandes på samme rutt. Har verkligen saknat ekorren och hoppas nu att denna tar över den dagliga rutten. Den här ekorren är lite mindre och mörkare med vit mage. Blev så himla glad när jag såg den hoppa från granen att jag rusade ut utan jacka.

De är så söta att se på och denna verkar bara vara halvskygg som den vi hade innan. Skall bli roligt att se Shakiras min när hon får se ekorren, hon älskar att springa efter på muren.

Lyckades krascha min lilla bärbara dator när jag skulle installera lite nytt! Typisk mig och ingen Tobias hemma. Rusade ner till Rosa som hjälpte mig med usb sticket. Glömmer av att det mesta är anpassat för usb stick. Försökte hänvisa till extern hd för att få datorn till att starta om och det funkade ju inte.

Blåser så in i norden!

Usch! Så det blåste när vi var ute. Fast jag gick i ganska raskt tempo så frös jag in på bare kroppen. Solen tittade fram och jag trodde inte jag behövde termo byxorna, fast det är väl bara att inse att jag är en fryslort. Tog inte med mig kameran och självklart så dök den lille ekorren upp som bor vid stigen. Det såg lite läckert ut idag, alt gick liksom i olika silver nyanser men det var halt så in i norden och väldigt blött. Shakira fick sig en ordentlig sväng och slocknade så gott i soffan. Hon sover verkligen när hon somnat.

Härligt nu är det undan plockat och nystädat. Plockade med mig lite videkvistar från ett träd som blåst omkull. Skall strax fodra och sedan blir det bara mys resten av kvällen. Eldade medan jag städade så nu är här riktigt varm och en rykande kopp choklad med Mars-Mallows väntar på mig innan jag går upp till hästarna.