... dina symboler här ...

Vilket skit väder!

Fy tusan vilket skit väder! Får säga att jag blev fruktansvärt impad på tjejerna som kom upp och tog ut mina klumpar. Regnet vräkte verkligen ner. Märktes att hästarna var nöjda med turen för när vi grejade i hagen var de mest intresserade av att äta mesta möjligt nu när jag är så taskig och har dragit ner fodret. Det är bra om hästarna är lite mulliga inför vintern, men de behöver ju inte vara överviktiga  som Bellman.

Tobias har inget bredband just nu, träden hade blåst rätt över telefontråden. Vi har fått upp alla stolpar och rensat bort alla grenar som låg på tråden. Tur att hästarna inte är så intresserade av att rymma nu när det fanns så många vägar att välja på. Vi funderar på att spärra av där träden är som värst och sätta nya. Tar vi bort alla träd blir det nog väldigt sunkigt. Även om träden är dåliga dricker de väl lite vatten i alla fall.

Tur att Bellman har vett och etikett!

Axeln börjar kännas riktigt bra och jag hoppar över voltarenen, blir så himla trött på den och vaknar på nätterna. Kan fortfarande inte böja armen bakom ryggen och tapper grejer om de väger något. Men blev lite sugen att göra något med hästarna. Kom att tänka på att det var länge sedan jag töm körde så jag plockade ner selarna. Började med Beethoven eftersom jag ville ha Shakira med mig. Det gick så himla bra och när vi mötte en hund så gick de en bit in i skogen och satte sig. Shakira var lydig men hon hade blåst upp sig till en storlek av en Newfoundlans hund och jag fick säga till henne ett par gånger innan hon la ner det att gå till den andra hunden.

Det var så roligt att jag även tog ut Bellman, men på honom använde jag inte svanskappan. Han är så rultig att velar jag med gjorden nu när jag inte har någon kraft, så nyper det till under svansen på honom och är ju ingen hitt. Blev så ruggit imponerad av Bellman när han tog ut svängen rejält vid brevlådan ( precis som om han hade en vagn efter sig) Hmmm när jag kom runt hörnet stod det en gammal dam med rullator och tittade storögt när Bellman traskade förbi. Shit!! Vad jag skämdes, såg henne inte alls där hon stod längs kanten. Hon tyckte absolut inte det gjorde något utan att det bara var roligt. Shakira kom runt kröken osocial som hon är och tittade på damen som ( Jaha du är också ute och kör)  Damen utbrister ( Oj! Har du mera med dej!! )

Det var otroligt rolig att töm köra hästarna och det är ju ett riktigt bra alternativ när Shakira skall med, det sista gick hon både framför och vid sidan av Bellman.

En sväng till Uddevalla

Dimma

Följde med gubben idag och hämtade hö. Passade på att ta en sväng till Panduro ute på Torp när vi ändå skulle hälsa på Kickan först. Lite trist att det blir så sällan man åker upp, Uddevalla ligger ju inte i världens ände precis. Kickan hade varit ute och hämtat farmor så vi blev bjudna på middag innan vi skulle ut och lasta hö. Har äntligen fått fotat lite dimma 🙂

Dimma

Jag tittade väl mest på när balarna i princip flög rätt in i lastbilen. Jag hade siktat in mig på att fotografera alla mysk ankor som de hade sist här. Men räven hade varit framme och fått sig ett par rejäla skrovmål, så ankorna var nu i skydd. Så himla trist när sånt händer men det är ju inte så mycket att göra åt. Jag har beslutat mig för att sälja hästarna men bara fått en köpare till Beethoven, så det blir väl att jag får vänta till våren och göra ett nytt försök.

Dimma

Även om jag har ont som attan när jag håller på så skänker jag inte bort hästarna eller skick de kors och tvärs på foder. En del folk är bara för fräcka och tror de kan passa på att göra fynd, har redan ett underpris på dem och tänker definitivt inte gå lägre. Får jaga runt på medryttare och gå över till att tömköra mera. Får även väldigt ont i ljumskarna när jag ridit och misstänker att jag har reumatism i släkten.

Attans vad kallt det börjar bli

Frost ute och det var -5 i morse. Pepper som oftast sover i stallet kom och var på rejält gos humör när jag var uppe och fodrade. Pepper har dille på att gå ut vid 3 tiden på natten och han skriker tills någon av oss hasar sig upp och släpper ut honom, så nu tar vi ut honom innan vi lägger oss. Fy tusan vad katter kan jama högt när de kör igång.

Skall ta och plocka in lite mera ved idag, var så himla gott att elda på högtryck igår. Gubben hade tagit in större ved bitar så jag skulle slippa resa mig och lägga in mer ved i ett. Har inte behövt ta så mycket voltaren idag och armen känns lite bättre. Kunde åtminstone ta på mig själv idag, även om det tar tid.

Pixbo Dammar

Börjar bli bra kallt och rått ute. Tog en promenad runt Pixbo dammar, hade egentligen tänk gå runt Finnsjön men blev lite osäker på vägen. Få ta det när gubben är med. Men har inte folk blivit mer hälsosamma? För ca 15 år sedan när vi vandrade på olika leder var det i stort sett alltid tomt. I dag var det precis att jag fick en parkeringsplats och då finns det ett antal parkerings platser runt om Pixbo. Mötte ett gäng cyklister, hundägare och ett gäng flanörer. Fick en härlig höstpromenad, skall städa undan lite och sedan bara koppla av. Såg att vi har en hel del likör flaskor som behöver luftas. Känner mig lite kall och behöver nog en dos Tequila Rose.