... dina symboler här ...

Tandsten

IMG_4037

Shakira mår mycket bättre, men hon får lite mindre mat. Det var rejält gult som kom och det kan tänkas att det är tandbenen som hon inte tuggat på ordentligt. Shakira avskyr verkligen när hon får tandsten och försöker hysteriskt pilla bort det med tassarna. När jag kollade hennes tänder, så tycker jag de är lite väl gula med tanke på hennes ålder. Nu var det dessutom lite brunt.  Snodde Micaels elektriska tandborste, han har borstat med vanlig tandborste sista tiden så jag tog den till Shakira. Wow! Hon njöt i fulla drag så det är väl till att börja köra 1 gång i veckan nu till att börja med.

Förstoppning?

Vi hade tänkt att besöka Universum på våran onsdag men de stänger redan klockan 6 så vi får ta det till helgen istället. Jag har aldrig varit där så det skall bli riktigt spännande. Det kostar 155 kr att gå in och då vill man ju helst kunna gå runt i lugn och ro. Det passade mig bra att inte göra något i kväll utan hålla extra koll på Shakira.  Shakira gnydde under kvällen i går och var väldigt gnyig i morse. Vi var  beredda på att behöva åka till veterinären idag men, hon blev betydligt lugnare efter att jag varit ute med henne idag. Hon ville inte bajsa igår och i morse så funderade vi på om hon åkt på förstoppning.

Hon får tandstenben varje dag, men jag läste på nätet att de kan fastna och orsaka förstoppning. Hon gjorde väl väldigt lite och löst ute idag, men verkar må mycket bättre. Sen när jag och Elvy dividerade fram och tillbaka så kom Elvy på att det kanske är för att hon snart skall börja löpa. Hon hade grävt bra på mattan och lagt sig på ställen hon inte brukar. Nu ligger hon och är helt avslappnad och verkar som vanligt.

Blää! Vilken dag!

Väg

Usch! Hade världens migrän idag och ville helst gå och lägga mig när jag kom hem. Men Shakira gnydde och skakade som om hon hade gjort något hon absolut inte fick göra?? Hel mysko? Tog ut henne på en rejäl promenad och hon for runt och var kanon positiv, så det verkar absolut inte vara något fel på henne. Möjligt att hon skall löpa snart, då brukar hon vara lite små skum.

Migränen har släppt nu men, då kommer illamåendet. Har oftast bara migrän nu förtiden när jag har mensen så jag kanske slipper den när jag hamnar i klimakteriet! Alltid något positivt att se fram emot när man hamnar i den. Skall ta och bädda ner mig tidigt och bara koppla av, känner mig fortfarande lite små flummig av citodonen.  Men nu fick jag tryckt hål i öronen  i alla fall och skall leta reda på ett par små örhängen som jag kan ha i hela tiden.

Larm marodören!

Pepper

Vårt larm har gått i omgångar och sos alarm, bad oss ta hit sector alarm igen så de kunde gå igenom vad problemet var. Vi misstänkte att det kanske var Shakira som hoppade över grinden och snodde kattmaten och sedan la sig och gosade i soffan. Även om hon är stor så är hon väldigt vig. Vi satte för stege och extra pallar och larmet har varit tyst. Men nu när larm killen kom så såg han direkt att de installerat fel. Vi betalar ju för husdjurslarm så det skall klara katterna, nu gick det igång så fort Pepper gick till sin favoritplats. Nu när det varit så kallt har han ju hellre varit i övervåningen därav att det varit tyst. Varken Busen eller Edgar brukar vara där larm dosan är. Även Tobias hade fel dosor uppe.

Nu tror jag det räcker med snö!

Shakira

Ojoj! Nu har vi verkligen fått snö så man baxnar. Det tog ett bra tag innan jag fick skottat fram gödseldörren. När jag gick runt i hagen så var vissa ställen så djupa att det gick ända upp till rumpan. Shakira som älskar snö skuttade glatt runt tills hon märkte att det blev lite jobbigt i längden och försökte gå där jag hade gått. Tänkte jag skulle ut om en stund igen och fotografera så syrran får se hur mycket snö här är. Lika bra att passa på för så här mycket snö har vi aldrig haft. Hoppas bara taken håller.

Hagen

Gubben kom tillbaka för en stund sedan och hämtade bilen, varken tåget eller busen gick. Micael har varit i Stockholm hela veckan, så där blir han nog kvar lite till. Sönernas farmor ringde och var lite oroliga över våra tak. Stall taket rasade andra året vi bodde här och fick stå öppen väldigt länge innan vi fick ihop pengar och kunde laga det. Hästarna fick stå där jag nu har alla verktygen. Vi har plåtat taken för att snön skall åka av, men nu är det sådan blötsnö att det ligger kvar.