... dina symboler här ...

Hänger inte riktigt med!!

20 åringen kom ner total kal på skallen, efter lite festande skulle de ansa lite på frillan! Jösses snacka om att se ut som ett vandrande ägg! Han var rejält moloken och hoppades att det skulle växa ut snabbt igen, helst innan farmor kommer på besök. När vi var vid plantagen funderade vi på att köpa gödningsmedel till honom och hade det funnits en sån där äggplanta som Jane05 har hade vi köpt den på direkten. Han var inte så jättepigg på att gå och jobba, och vi rekommenderade honom att stanna till vid Buttricks och köpa sig en peruk.

18 åringen cyklade iväg och skulle ta mått på sitt finger eftersom han skall förlova sig! Jösses! Det känns som jag inte riktigt hänger med. Tycker det är på tok förtidigt men han är ju myndig så det är väl bara till att hålla tummarna för de unga. Snygga ringar har det valt i alla fall.

Grattis!! Tobias

Tobias fyller 20 i dag, var så vimsig i går att jag gick upp och grattade honom på födelsedagen. Var så himla säker på att det var den 25 i går. Tur han har humor! Tobias önskade sig gymkort och när vi var på RK såg vi en Body Shaper. Nu vet vi att Tobias tycker att allt sånt, gummisnoddar, bollar, abtronic och allt annat jox är, just jox så när vi överlämnade den och sa grattis så höll han masken bra och bara sa ” Öööö Tack så mycket” :))))))))

Han fick ett gymkort och överkast med likadana kuddar till och nya påslakan set. Just nu sitter han och festar med sina kompisar och vi skall strax gå upp med pizza.

Brev från Tyskland

Citronfjäril

När jag kom hem låg det brev från Tyskland, har varit lite orolig att hon kanske inte skulle ha någon lust att skriva men hon svarade ju jättesnabbt. Hon var lite osäker på vad hon skulle skriva och menade på att det finns så mycket frågetecken i våra liv. Jag tror jag skall be en att översätta nästa brev. Verkade som hon inte riktigt förstod att min bror är död. Google översättning duger, men nu till att börja med är det kanske bättre att det blir mer korrekt.

Gubben hjälpte mig att lägga in brevet i Google, i och med att det var handskrivet och lite svårt att tyda vissa bokstäver, men annars hade vi ruskigt lika handstil. Jag har så himla många frågor, inte så att jag behöver veta varför, våran viktjournal när jag var liten och bodde i Tyskland sa väl det mesta. Båda mina söner har kaskad spytt så fort det var dags för fast föda och Tobias viktkurva och sjukhusbesök liknade väldigt mycket min.

Efter att de i stort sett kollat igenom hela Tobias och vi fick ligga inne på Östra så kom en gammal rutinerad sköterska och sa att det var polyperna. Läkaren tyckte det var så långsökt, men vad tusan de hade ju kollat allt och inget hittat. Han som skulle operera bort polyperna tyckte vi gjorde en lyx operation, men kom och bad om ursäkt när han såg hur stora de var.

Micael, son nummer två kom in på direkten och båda har opererats i omgångar. Så jag vet inte, men varför tycker jag bara inte är så viktigt. Vill hellre se framåt och framför allt veta om jag har fler syskon. Skall ta och skicka med lite kort och det bästa hade ju varit om hon skaffade e-mail. Jag är lite otålig av mig även om snigel posten gick riktigt fort denna gången.

Fick brev från Frälsningsarmén

Fick brev från Frälsningsarmén angående sökande efter min biologiska mamma.  Blev så himla stressad när jag såg att det var lika platt och eländigt som beskedet att min biologiska pappa var död. Givet vis fick jag upp det så jag läste att nu är ärendet avslutat! Men Tyska  Frälsningsarmén hade pratat med henne och hon hade blivit glad att jag sökte henne. Så nu har jag hennes adress, hon är om gift men bor kvar i Braunschweig. Sitter nu och försöker formulera ett brev så får jag testa med att Google översätter det hyfsat. Nu känner jag ganska stor irritation över att jag skolkade så i ungdomens dagar.

Uddevalla och Torp

Åkte upp till Uddevalla och hälsade på gubbens mamma och moster. Mostern ( Kickan ) bor precis vid Torp och vi passade på att gå runt och titta i alla affärerna. Ta mig tusan, nu fick jag en Cult ljusbricka. Men vad det var svårt att välja! Gubben ville ha den svarta change manschetterna och jag de rutiga och jordgubbarna. Till sist frågade expediten om vi behövde hjälp och om vi var på väg att börja slåss!! Fattar inte vad hon menade, vi diskuterade bara lite! Synd att varje del skall vara så dyr. Men gubben åker med jämna mellanrum till Uddevalla och då kan han köpa lite nya manschetter. Vi skall väl tillbaka på måndag eller tisdag och hämta Micaels kamin. Det är en utgående modell, så det gällde att passa på.

Ute vid Torp

Kickan håller på att bygga in en del av sin uteplats och det kommer att bli jättefint. Vi fick en massa ved att ta med hem och det gäller att fylla på vedboden nu, när även Micael kommer att kunna elda. Tobias är inte så mycket för sånt men blir det strömavbrott så har han möjlighet att laga mat i alla fall. Fast det är klart han kommer väl ner lunkandes till oss då. Vi blev bjudna på middag och blev rejält ompysslade. På hemvägen behövde vi tanka och vid macken i Kungälv, kunde vi se fästningen. Vi gick upp men de stängde klockan sju och vi kunde bara gå runt lite på utsidan. Det såg så himla maffigt ut med den mörka himlen som bakgrund. Vi funderar på att åka tillbaka till helgen och ta en promenad runt och besöka Bräckfabriken.

Bohus fästning