... dina symboler här ...

Frusen (260 av 365)

Frusen (260 av 365)

Då har det varit minus i natt och de blommor som är kvar börjar bli blaskiga. Jag plockade upp stinkis knölen ( Ej gubben ) vid dammen och den hade vuxit och producerat  två nya knölar. skall bli spännande att sätta dem nästa år. Skall plocka in resten av de knölar som skall upp när värderaren varit här, det ser så trist ut annars vid Micaels hus. Men det är en hel del blommor som blommar för tredje gången.

Blomma

Den Lavendel jag inte plockade in står i blom och även fin Fibblan har kommit igen. I år har vi verkligen haft tur med att växterna kommit i omgångar och allt har vuxit så det knakat. Det enda som jag ser positivt med snön just nu om det kommer lika mycket i år är att det blir mjukare för hästarna att gå och att vi kan rida mera över kulturstigen. Sedan är det bara så vackert när den första snön har kommit och hästarna pulsar fram.

Blad

Men nu skall jag elda och bara gotta mig, blev att jag satt lite väl länge med datorn i går så idag får den allt vara.

Klöver

Turbulent (259 av 365)

Turbulent (259 av 365)

När jag väntade på att Monica skulle komma upp på en ridtur, fick jag se hur den här vattenväxten fick sig en turbulent åktur där vattnet slussas ut. Den åkte runt hela tiden och det såg så läckert ut. Jag hade tagit bilder på Edgar innan och blivit sittandes vid dammen. När Monica kom upp så kom hästarna galopperandes och skulle ha mat och en ridtur. Hon såg så paff ut när de kom upp i full galopp 🙂

Att dela upp maten mera har verkligen varit positivt och vi fick en härlig ridtur på kvällen. Men nu börjar det bli bra kyligt och jag önskade att jag tagit termo byxor eller åtminstone långisar under byxorna. Jag har precis tittat på filmen Thor och ätit pizza. Skall små greja lite men kryper nog till kojs ganska omgående. Ridturen tog på krafterna.

Turbulent (259 av 365)

Gaffel (258 av 365)

Gaffel (258 av 365)

Underbart att det är fredag. Det har varit för järnspikars kallt och jag har plockat fram mina mössor. Något som roade Beethoven, han kan bar inte låta bli utan håller på med mulen och pillar å donar. Till sist lyfter han bara bort den. Spelar ingen roll heller att jag blir irriterad utan det går en liten stund så snor han den igen. Han är försiktig så det åker inget hår med, men man blir så störd när man håller på med hovarna och vill göra färdigt.

Annars var båda hästarna bara så kelsjuka och hjälpsamma när jag verkade. Hovslagaren kommer på torsdag, så jag jämnade bara till så att jag har ett rikt märke att gå efter. Skall bli spännande att höra vad han säger, det blir Monica som kommer att vara med så vi skall gå igenom vad hon skall fråga och hon vill börja testa själv. Lite lättar om vi är två att verka sedan. Har jag riktig tur så har hästarnas hovar kommit i det läge att jag bara behöver jämna och inte skära så våldsamt som jag gjort innan.

Gubben fixade till en pasta gratäng och håller precis på att tända en brasa till Idol  🙂

Uggla (257 av 365)

Uggla (257 av 365)

Hmmm! Gubben hade kört på Möllan igår och kom väldigt sent hem. Han hade ringt efter Tobias för han hade ju med sig en så tuff prydnad och ville inte ta den på bussen. jag hade gått och lagt mig när jag hör hur han kommer stormandes i trappan. Kolla här vad fräckt!! Han tänder lampan och jag stirrar rätt in i ett par gula ögon. Han vill nu ha denna över öppna spisen nu när vi skall renovera och göra snyggt. Ärligt talat jag är inte speciellt förtjust i uppstoppade djur, och ha den blängandes när man ser på tv!

Uggla (257 av 365)

Gubben blev så himla besviken över min svala reaktion och att jag kanske trodde att Micael kunde vara intresserad. Tobias hade tydligen sagt något liknande i bilen och lite till  🙂 Jaja man kanske vänjer sig? Maken eller makan fins på Naturhistoriska Museet. Gubben hade mött han som stoppat upp den i trappan till sopprummet, han skulle flytta till ett mindre boende och hade inte plats. Han blev överlycklig över att gubben ville ha denna.

Ljus (256 av 365)

Ljus (256 av 365)

De här oljelamporna är gjorda av Jan Georg. Har sett dem på Tradera för ett bra tag sedan och funderar på att köpa dem i så fall. Flickan har gått sönder så jag brukar sätta i olika blombuketter allt efter var det är för årstid. Det är väl egentligen oljelampor till lucia?

Jag håller på att rensa ur den lilla garderoben där vår el-central är och försöker vara sten hård med vilket som skall bort. Nu var inte dessa där inne utan mammas gamla skolböcker. Tror jag kom att tänka på dessa för att det låg lite gamla jul saker i en koffert. Vi fick lånet beviljat och kommer köra ett massivt race för att bli klara med det mesta av el, isolering o.s.v  Vill därför få bort så mycket som möjligt i vägg gången och där elen är så gubbarna kan jobba fritt.

Ljus (256 av 365)